Bab 4

6 0 0
                                    

Di rumah

"Okay, girls, papa dah buat keputusan nak hantar both of you ke luar negara. " kata Uncle Hilman dengan tegas. "What? Paaa. This year SPM kot. " kata Ariana diikuti dengan anggukan laju daripada Hana. "Aha, no more excuse. Do As i say. " kata Uncle Hilman tidak mahu berkompromi. "Pastu, SPM guane? " tanya Hana pula. "Small matter la princess. " kata Uncle Hilman. "Dont you remember?  Papa kan hebat. Papa dah carikan cikgu yang akan ajar both of you nanti kat sana. " kata Uncle Hilman bangga. "Home school? " "yes, darlings! " kata Uncle Hilman lagi. "Kat sana nanti, korang duduk dekat rumah arwah mama Hana. Di Cape Town. " sambungnya lagi.

Haih, nampaknya tak de harapan nak mengelat. 'Ku pikir hanya ditukarkan sekolah saja, rupanya ditukarkan negara juga. Papa, papa. ' fikir Ariana di dalam hati. "Bila sampai masa nak exam, papa hantar orang yang akan jadi pengawas peperiksaan korang kat sana. " memang Papa ramai orang dalam dalam pendidikan. So, x heran la kalau papa boleh buat begitu.

"Okay. " sahut Hana dan Ariana serentak. "And also both of you akan sambung belajar terus kat situ. Okay. " kata Uncle Hilman dengan gembira. "Now, pergi pack barang. Esok kita dah berangkat. " " whattt? " jerit Hana dan Ariana serentak. Fuhh, sabo je la ngan papa ni.

>>>>>>>>>>

Keesokannya, mereka berangkat. Hana hanya memakai seluar jeans skinny dan baju hoodie. Rambutnya yang panjang dan ikal hanya diikat ekor kuda. Dia menarik bagasinya. Kelihatan Ariana sudah berada di luar rumah. 'Awal pulak si Rin ni. ' kata Hana dalam hati. Segera dia memakai kasut sneakers Adidasnya.

Dia berasa pelik melihat ada empat orang lelaki berpakaian serba hitam dan kemas di hadapan rumahnya. "Sape tu Rin? " soal Hana kepada Ariana. "Bodyguard. Papa upah suruh jaga kita kat sana nanti. " jawab Ariana lemah. Baru ingat nak fun sikit. Tup tup ada bodyguard. Berghhhh. Hana juga mengeluh. Gasak la.

>>>>>>>>

Sedar tak sedar dah lima tahun mereka tinggal di Cape Town. Hana mendapat keputusan 9 A+ dalam peperiksaannya manakala Ariana mendapat 8A+. (Pandai bukan?!)  berghhhhh. Hari ini merupakan hari untuk mereka pulang ke tanah air. Kedua -dua mereka telah melanjutkan pelajaran dalam bidang bussiness atas permintaan papa mereka.

"Papaaaaaa. " jerit Hana dan Ariana tanpa mempedulikan mata mata yang memandang. Walaupun mereka tinggal di luar negara, namun mereka masih lagi menjalani latihan martial art seperti biasa. "Hai, darlingss. Makin cantik anak -anak papa ni." sahut Uncle Hilman pula. Segera Pak Koloi mengangkat beg -beg Hana dan Ariana. Terus sahaja mereka bergerak pulang.

Sinis vs BrutalWhere stories live. Discover now