Dah hampir seminggu aku tinggal di dengan keluarga aku dan dalam masa seminggu ni juga badanku hampir penuh dengan lebam dan birat hasil pukulan dari appa. Aku sekarang berada dalam bilik aku, aku dikunci dari luar oleh appa. Aku menangis dan menangis sehinggakan tiada air mata lagi yang keluar. Aku nak keluar dari rumah ni.
"Jahee!" Aku memandang appa yang sedang berdiri di hadapan pintu bilikku dengan muka bengis,di tangannya pula ada beberapa keping kertas yang aku yakni merupakan kertas markah ujian semester aku. Aku memejam mata apabila appa semakin menghampiri aku.
"Aku hantar kau kat tempat mahal suruh kau belajar lah bodo! Suruh otak bebal kau ni jadi makin cerdik bukan makin bodo!!" serentak dengan itu rambut aku ditarik appa dengan sekuat hati. Aku menjerit kesakitan. Kulit kepalaku terasa amat perit. Aku merayu kuat pada appa supaya lepaskan aku.
Mungkin dia tengok aku hampir lunyai , appa berhenti memukulku sebelum dia keluar dari bilik ini dan menguncinya dari luar. Aku bersandar lemah di depan pintu bilik air. Air mata aku yang jatuh dia atas tangan aku lihat, warna merah. Nampaknya air mata aku dah bercampur dengan darah. Cukup tak air mata ni untuk aku jadikan sebab aku lari dari rumah. Aku dah tak larat dengan semua ini.
Aku bangun dengan susah payah dan panjat tingkap bilik air, nasib badan aku kecil. Tapi malang, kaki aku mendarat atas taburan bekas kaca, aku baru ingat appa selalu jadikan kawasan bilik airku sebagai tempat pembuangan botol arak dan wine. Aku mengaduh kesakitan apabila aku rasakan seperti seluruh tapak kakiku dipenuhi dengan tusukan kaca.
Aku berlari menuju ke kolej asramaku yang sejauh 3 kilometer dengan badan yang penuh luka dan berkaki ayam. Air mataku mengalir tanpa henti. Rasa sakit di kaki kuendahkan.
Aku berhenti sebentar di pondok bas dimana aku dan Jimin pernah berada. Aku mengimbas semua peristiwa yang berlaku disitu. Aku tersenyum dalam kepayahan. Pendarahan di kawasan kakiku semakin parah.
Aku berjalan lemah ke kawasan asrama, nasib baik security tengah longgar masa itu, aku dapat menyelinap masuk dengan mudah.
Aku buka pintu bilik dorm aku dengan sedikit kasar, Jimin yang sedang menatap langit malam di balkoni tersentak. Aku tengok muka dia terkejut dengan kehadiran aku yang muncul secara mengejut lebih-lebih lagi dengan keadaan aku yang sedang parah.
Dia berjalan menuju ke arahku dengan raut muka yang kerisauan. Aku pandang dia dengan pandangan berkaca. Dia segera menarik aku ke dada dia dan peluk aku dalam masa yang lama. Dia biarkan aku menangis di dada dia. Dia cuma senyap dan dengar setiap rintihan yang keluar dari mulut aku. Dan sekali lagi, aku berasa tenang dan selamat didalam pelukan dia.
Aku suka cara dia peluk aku. Aku suka dengar degupan jantung dia disebalik baju putih yang selalu dia pakai. Dia gosok belakang aku perlahan.
Aku dapat rasa yang ada air menitik di kawasan leher aku. Aku tahu Jimin juga tengah menangis, tapi dia sedang tahan. Kami berdua berpelukan di depan balkoni sambil melayan perasaan duka masing-masing.
☀☀☀
Aku mengaduh kesakitan setiap kali tangan pucat Jimin tersentuh luka di kakiku. Jimin sekarang sedang tekun memcuci luka di kakiku. Sejak aku sampai tadi hinggalah sekarang dia masih tak bercakap dengan aku. Dia senyap.
Dapat aku rasakan air mata dia menitik mengena luka aku, aku tahu dia sedih tengok semua luka dan lebam dekat badan aku. Aku senyum hambar pandang dia. Dia kesat sikit air mata dia. Aku tak tahu kenapa dia nak sedih sangat dengan keadaan aku mcam ini.
Setelah siap mencuci semua luka aku, Jimin naik ke atas katilku dan baring disebelahku. Dia mengiringkan badannya menghadap aku. Tangan aku dia capai dan dia tautkan kemas pada tangannya. Sebelah tangan lagi dia capai pinggang aku. Kami berpelukan lagi. Mata aku mula berkaca semula,aku tak tahu kenapa tapi aku rasa sebak. Rupanya masih ada yang ambil berat tentang aku.
"Sleep tight. Everything gonna be alright"
Mulut dia berbisik halus di telingaku. Tenang sekali. Tapi bukan jantungnya. Dapat aku dengar dengan jelas setiap detakan jantung dia yang seperti menggila di dalam sana. Aku letak tangan aku disitu. Jimin pandang aku geram tapi aku enndahkan dan terus pejam mata.
+Jimin pov+
Kedengaran dengkuran halus dari tidur lena Jahee. Aku gosok kepala dia perlahan. Mesti dia penat menangis tadi. Walaupun aku tak tahu apa dah jadi dengan dia harini tapi aku tahu dia sedang ada masalah.
Terkejut aku tengok dia muncul depan pintu bilik dalam keadaan lebam sana-sini, dan yang paling buat aku sebak habis kaki dia berdarah dan penuh dengan kaca.
Yang aku rasa aku patut buat time tu, ialah tenangkan Jahee. Dia nampak stress sangat. Masa aku tolong cuci luka dia tadi, aku menangis. Aku menangis sebab aku teringat pada saat aku kecewa dan dah betul-betul putus asa dengan hidup aku sehinggalah aku ambil keputusan untuk bunuh diri. Aku rasa kalau aku takda tadi mungkin Jahee akan ambil keputusan yang sama.
Aku tak suka tengok Jahee sedih, aku rasa sakit. Aku rasa aku patut lindungi dia seadanya,tapi aku sedar aku tak mampu. Aku pandang Jahee, air mata aku yang baru mengalir aku usap perlahan. Aku cium dahi Jahee sebelum melelapkan mata aku. Semoga hari esok akan menjadi lebih baik.
If i'm ruining you, will you forgive me?
☀☀☀
YOU ARE READING
Dorm 2032-Pjm
Fanfiction"Don't you ever step in my place!"-pjm "Aku tak kira aku akan tetap tinggal kat bilik ni!"-jahee +Sejak suatu petaka berlaku di dorm 2032, tiada sesiapa lagi yang berani tinggal di bilik itu. Kononnya bilik itu didiami oleh 'entiti' misteri. +Apa ya...