"Jahee" aku yang berada di dalam pelukannya menoleh. Kami sekarang sedang berbaring di atas katil. It's time to sleep.
"Kalau aku dah tiada nanti, kau akan rindu aku tak?" Jimin memandang aku. Aku membuat muka pelik. Dia ni dah kenapa tanya soalan pelik-pelik malam-malam buta ni.
"Mesti lah aku rindu, kau kan kawan aku" Jimin ketawa kecil sebelum menyerabutkan rambut aku. Mulut aku mula menguap kecil, mengantuknya.
"Jahee, kalau aku anggap kau lebih dari kawan boleh?" aku memandang Jimin pelik. Dia ni dah kenapa, habis hilang semua mengantuk aku dengar soalan Jimin. Tiba-tiba weh.
"Soalan kau?" aku dapat rasakan keadaan antara kami mula bertukar janggal. Aku tiba-tiba malu bila sedar aku still berada dalam pelukan dia. Jantung aku juga mula berdebar tak ikut turn. Apa yang Jimin buat dengan aku, aku lemas dengan semua ini.
Jimin tersenyum kecil sebelum mencapai tangan kananku dan membawa ke dadanya. Aku menggigit bibir aku kecil apabila aku perasan yang tangan aku sedang menggigil. Aku taknak perasaan ini, tolonglah pergi.
"Rasa degup jantung aku?" Jimin mendekatkan mulutnya di telinga aku sebelum berbisik perlahan, dia dongakkan dagu aku supaya mata kami berdua bertembung. Aku tak suka perasaan ini, tolong aku. Kenapa Jimin jadi macam ni?
Aku mengangguk kecil menjawab soalan Jimin. Dia menundukkan kepalanya sedikit sebelum kembali memandang aku.
"Aku nak kau ingat setiap degupan ni sampai bila-bila sebab benda ni hanya muncul bila kau ada dengan aku. Degupan jantung aku ini khas untuk kau Jahee" Aku tersenyum kecil mendengar ayat Jimin, dia memang suka mainkan perasaan aku macam ni, aku tak tahu apa yang aku sedang rasa sebenarnya sekarang ini.
"Jimin, kau nak tahu apa yang aku wish waktu malam kita nampak tahi bintang tu?" Aku genggam tangan dia erat, aku tiba-tiba rasa takut nak lepas tangan dia, aku takut kalau dia akan tinggalkan aku buat selama-lamanya.
"Not now Jahee, simpan dulu, aku taknak wish kau tak dimakbulkan, aku taknak tengok kau sedih" aku tergelak mendengar ayat Jimin. Dia suka buat aku rasa dihargai apabila aku rasa aku tak layak dihargai. Kenapa kau baik sangat Jimin?
"Dahlah Jahee, baik kau tidur sekarang, dah lewat" Aku mengangguk kecil sebelum kembali membaringkan badan aku di tilam empuk itu bersama Jimin. Aku memejamkan mataku dan ajaibnya malam ini aku terlena dengan mudah.
"What a relief that we cant stay together"
☀☀☀
heyyo? rindu nanie?
YOU ARE READING
Dorm 2032-Pjm
Fanfiction"Don't you ever step in my place!"-pjm "Aku tak kira aku akan tetap tinggal kat bilik ni!"-jahee +Sejak suatu petaka berlaku di dorm 2032, tiada sesiapa lagi yang berani tinggal di bilik itu. Kononnya bilik itu didiami oleh 'entiti' misteri. +Apa ya...