BARA
PART 1
Dia mendapatkan satu kotak besi yang mempunyai peralatan membaiki kereta itu . Dia menjinjing kotak itu lalu diletakkan ditepi kaki rakannya,Woobin yang berada dibawah sebuah kereta dimana dia sedang membaiki kereta itu ." Nah " kata Kwang Soo lalu pergi dari situ menuju ke satu sudut . Woobin keluar dari bawah kereta itu .
" Kwang Soo,engkau nak pergi mana ? Tolonglah aku baiki kereta ni . Owner dia nak petang ni . . ." Kata Woobin . Kwang Soo mengeluh lemah .
" ala engkau ni,Woobin . Tak boleh nampak aku senang sikit . Tunggu kejap . . . Aku nak call Uee . . ." Balas Kwang Soo
" Sudahlah . Tak habis habis Uee ." .
" suka hatilah . ." Jawab Kwang Soo sambil menuju ke arah satu sudut didalam bengkel itu . Woobin masuk kembali ke bawah kereta itu . Dia menyambung membaiki kereta itu.
Seseorang berjalan kearah Woobin . Dia memgetuk pintu kereta itu . Woobin keluar dari kereta itu . Dia melihat seorang namja berkaca mata hitam berdiri dihadapannya . Namja itu tersenyum sambil menanggalkan kaca matanya . Woobin membalas .
" ada apa encik ? " soal Woobin .
" tolong tengokkan kereta saya . Tiba tiba je hidup. . ." Kata orang itu .
" Boleh " balas Jihyo sambil membangunkan dirinya .
" Kwang soo !! Panggil Woobin .
" nae ! " balas Kwang Soo yang sedang asyik berbual dengan Uee,kekasihnya melalui telefon .
" nae,waeyo ? "
" tolong tengokkan kereta ni . Aku ada kerja sikit . . "
" Ok " balas Kwang Soo .
" jom encik . . " Orang itu mengangguk sebelum membawa Woobin kearah depan bengkel . .Woobin mengekori namja itu dari belakang .
" Tolong bukakkan bonet kereta . .. " kata Woobin . Orang itu hanya menurut . Setelah boot kereta dibuka,dia mula membaiki kereta itu .
" cuba start "kata Woobin . Orang itu hanya menurut . Dia menghidupkan enjin kereta namun kereta itu tidak dapat dihidupkan .
" cuba lagi " kata Woobin . Orang itu sekali lagi membuat tindakan yang sama dan akhirnya berjaya . Woobin menutup boot kereta itu . Setelah itu,dia berjalan kearah sisi kereta itu . Dia melihat ada lagi seorang lelaki disebelah kerusi pemandu dan dua orang wanita dibahagian belakang .
" apa yang rosak tadi ? " soal namja itu .
" masalah kecil tadi . "Plug" kereta tercabut . . " kata Woobin . Orang itu mengangguk lalu mengeluarkan duit 50 ringgit dari kocek bajunya dan dihulurkan kepada Woobin melalui tingkap kereta yang terbuka .
" tak payahlah encik . . . Masalah kecil je . . " kata Woobin sebelum mengerling memandang bahagian belakang perut kereta . Dia melihat seorang yeoja kelihatan murung dan mata yeoja itu membengkak seperti baru sahaja berhenti menangis . Yeoja itu melarikan pandangannya daripada namja itu dengan menundukkan wajahnya . Seorang yeoja yang berada disebelah yeoja itu yang memberikan senyuman manis kearahnya . Woobin membalas senyumannya sebelum kereta itu berlalu pergi .
*****
Jihyo membangunkan dirinya dari atas katil itu . Dia berjalan dengan perlahan lahan menuju kedepan pintu . Dia mencapai kasut tinggi yang berada disatu sudut . Dia menjinjing kasut tumit itu . Selepas itu,dia memegang tombol pintu perlahan lahan,takut namja yang sedang nyenyak tidur diatas katil itu terjaga . Setelah pintu dibuka,dia berjalan keluar dari bilik itu .
Dia berlari dengan hanya berkaki ayam . Dia tidak mahu memakai kasut tumit tinggi itu kerana takut mengeluarkan bunyi . Dia menuruni anak tangga satu persatu dengan pantas .
YOU ARE READING
[ SHORT STORY ] • [ BARA ] • [ KIM WOOBIN + SONG JI HYO + LEE GONG YOO ]
FanfictionDalam cinta perlukan kesetiaan,pengorbanan,dan kepercayaan . Namun,mampukah setiap manusia terus setia,sanggup berkorban dan percaya ? MAIN CAST : SONG JIHYO RM,KIM WOOBIN,LEE GONG YOO OTHER CAST : LEE KWANG SOO,UEE,SEOLHYUN,JESSICA AND OTHERS GE...