" Nanti,aku nak engkau bawa Jihyo ke hotel Charles Bridge . . . Ada customer kita disana . . . " kata Gong Yoo
" Tapi Gong Yoo, budak Jihyo tu susah nak dikawal . Macam mana kalau dia larikan diri lagi . Lebih baik kalau dekat sini je . Kalau dihotel senang untuk dia larikan diri . . " kata Seolhyun .
" Itu permintaan customer . Dia dah bayar kita 50000 won jadi,kita kena ikut "
" tapi,tak boleh ke kita hantar perempuan lain . Jihyo tu susah nak dikawal . . ." Kata Gary pula
" Engkau fikir customer aku macam engkau ? Aku dah hantar 10 gambar perempuan cantik tapi dia tetap nakkan Jihyo yang layan dia . . ." Kata Gong Yoo
*****
Dia duduk berteleku diatas katil . Dia memeluk kepala lututnya .
FLASHBACK .
" Bandar Seoul ni besar,Hyo . Kalau nak hidup senang,kena jadi berani . Kalau kau tetap duduk dikampung,berapa sen sangat kau dapat ? Kau jangan risau,Gong Yoo akan dapatkan engkau kerja . . . " kata Seolhyun sambil sebelah tangannya membelai rambut yeoja itu manakala sebelah lagi memegang segelas cawan kaca yang berisi jus oren .
" Yelah . . .tapi kerja apa yang kau maksudkan tu ? Tukang masak ke ? " Soal Jihyo,naif . Seolhyun tergelak kecil .
" andwae,kerja ni 10 kali lagi bagus . Sekelip mata je,engkau dapat hidup senang . Kau cuma perlu percayakan aku je sekarang ni,k ? " kata Seolhyun .
" Nae,betul apa yang Seolhyun cakap . Engkau jangan risau . Aku akan berikan kau kerja yang bagus . . ." Kata Gong Yoo yang datang kearah mereka sambil membaaa dua gelas jus oren . Satu gelas jus oren itu diberikan pada Jihyo .
" Minumlah . . "Pelawa Gong Yoo . Jihyo mengangguk sebelum meneguk air minuman itu . Seolhyun mengerling memandang Gong Yoo . Satu senyuman sinis diberikan .
" Terima kasih Gong Yoo,Seolhyun " kata Jihyo sebelum kepalanya terasa pening .
ENDFLASHBACK
Dia tersentak setelah mendengar bunyi ketukan pintu dari luar .
" Jihyo, buka pintu ! " laung Haha dari luar . Dia mengesat airmatanya sebelum berjalan kedepan pintu . Kunci pintu dibuka . . Pintu itu ditolak kasar . Dia hampir tersandar didinding .
" kenapa ? " soal Jihyo,kasar . Mukanya masa mencuka . Haha memegang dagunya namun pantas ditepi olehnya . Dia menjeling namja itu .
" Aky nak engkau bersiap ! Sekejap lagi,kitaorang akan hantar kau ke sebuah hotel . Ada customer order engkau . . ." Kata Haha
" Engkau jangan buat hal . Aku nak engkau buat kerja dengan betul . Orang tu kawan baik Gong Yoo ! " kata Gary pula seolah memberi amaran . Setelah itu,mereka beredar . Jihyo menutup kembalu pintu bilik . Dia menyandarkan tubuhnya dipintu itu . Airmatanya sekali lagi mengalir laju membasahi pipinya .
*****" Woobin...malam ni kalau balik dulu.." Kata Kwang Soo . . .
" kau nak ke mana ? "
" aku nak keluar makan dengan Uee . . ."
" itu je lah yang kau tahu "
" huh,jelas nampak " kata Kwang Soo,menepuk bahu kawan baiknya itu sebelum berlalu pergi . .
" Woobin . . .Malam ni tumpangkan aku boleh ? " soal Jessica,sekali lagi meminta permintaan yang sama .
" Berapa kali aku nak cakap,aku tak suka perempuan tumpang aku ."
" ala. ..engkau ni,sampai hati tau,kawan sendiri pun tak nak tolong . . . Merajuk lah . . ." Kata Jessica sebelum berlalu pergi
" Jess,Jomlah naik motor dengan aku . . . Motor aku motor paling power tau . . Naik sekali confirm kau nak naik lagi lah " laung Shownu,sengaja ingin mengusik yeoja itu . Woobin hanya tersenyum
YOU ARE READING
[ SHORT STORY ] • [ BARA ] • [ KIM WOOBIN + SONG JI HYO + LEE GONG YOO ]
FanficDalam cinta perlukan kesetiaan,pengorbanan,dan kepercayaan . Namun,mampukah setiap manusia terus setia,sanggup berkorban dan percaya ? MAIN CAST : SONG JIHYO RM,KIM WOOBIN,LEE GONG YOO OTHER CAST : LEE KWANG SOO,UEE,SEOLHYUN,JESSICA AND OTHERS GE...