PART 5

122 19 0
                                    

Uee mencucuh sebatang lilin lalu dipacakkan diatas meja.Suasana yang tadi gelap kini mula cerah walaupun tidaklah seberapa.Woobin memandang sekeliling,melihat keadaan rumah itu.

" Maaflah Woobin,rumah ni dah lama terbiar jadi agak kotor sikitlah . Elekyrik dalam rumah ni pun dah lama dipotong sejak mak ayah saya pindah dari sini . Sejak itu juga,rumah ni terbiar macam tu je . " kata Uee,lemah lembut . Telefonnya berdering membingitkan telinga . Dia mengambil telefon bbitnya. Nama Ķwang Soo terpapar diskrin telefon .

" Siapa yang call ? " soal Woobin

" Kwang Soo "

" Habis kenapa tak jawab ? "

" tak apa . Biar je . "

" Err .. Bin,saya balik dulu ea . Dah lewat malam ni . Esok saya datang balik . Awak jangan risau,dekat sunyi . Awak selamat . Takkan ada siapa tahu tentang keberadaan awak " kata Uee .

" Uee,terima kasih lagi sekali . Sekurang kurangnya saya masih ada kawan yang boleh tolong saya " kata Woobin . Uee tersenyum nipis sebelum mengangguk perlahan .

*****

" Hi,saya Go-Ara " kata seorang perempuan yang berbaju merah dan berskirt pendek .

" Gong Yoo" kata Gong Yoo sebelum mereka bersalaman dan duduk diatas sofa bertentangan .

" Err .. boleh saya tengok gambar gambar model yang awak ada ? " soal Go-Ara .

" Sudah pasti " kata Gong Yoo lalu membelikan satu album gambar kepada Go-Ara . Wanita itu menyelak satu persatu helaian album gambar itu melihat gambar gambar wanita yang dijadikan pelacur . Matanya tertangkap disekeping gambar .

" Eh ni bukan ke perempuan yang mati dibunuh oleh kekasih dia sendiri ? Dengar cerita,polis masih mencari kekasih dia . " kata Go-Ara . Seolhyun yang berada disebelah mengerling kearah Gong Yoo .

" Errk. . .err boleh saya tengok album yang ada dekat awak ? " soal Gong Yoo menukar topik .

" Sure " Go-Ara memberikan sebuah album gambar kepada Gong Yoo " Album gambar itu bertukar tangan . Gong Yoo menyelak sehelai demi sehelai album tersebut .

" Err. . .cara langganan sama ikut class . .Yang pasti semuanya high class . . Tapi,mereka semua masih ada di overseas . Dua minggu lagi baru akan sampai ke sini " kata Go Ara panjang lebar .

" kenapa lambat sangat ? " soal Gong Yoo,hairan

" Gong Yoo,kalau awak mahu buat bisnes dengan saya awak mesti bersabar . .. " kata Go-Ara .

" ok " kata Gong Yoo lalu kembali menghisap rokoknya .

*****

" Sejak dua menjak ni saya lihat awak dah berubah,Uee ? Kenapa dengan awak sebenarnya ? Call tak angkat ? Mesej tak balas ? Kenapa ? " soal Kwang Soo bertalu talu . . .

" Tak ada apa yang berubah,Soo . Saya masih macam dulu . Cuma dua tiga hari ni saya busy sikit jadi saya tak dapat jumpa awak . " balas Uee.

" Busy ke atau ada sesuatu yang awak sembunyikan dari saya ? "

" Lambat laun awak akan tahu jugak Soo cuma sekarang saya tak boleh bagitahu awak " kata Uee .

" Tak . Saya nak awak bagitahu sekarang jugak ! Apa sebenarnya yang awak sembunyikan daripada saya ? Dahlah saya baru kehilangan seorang kawan sekarang saya kehilangan ... " belum sempat dia menjawab pantas Uee memotong

" Kehilangan apa yang awak maksudkan !? Sudahlah . Kalau awak tak boleh faham dengan situasi saya,kita putus ! " tengking Uee sebelum berlari pergi meninggalkan Kwang Soo .

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Nov 10, 2018 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

[ SHORT STORY ] • [ BARA ] • [ KIM WOOBIN + SONG JI HYO + LEE GONG YOO ] Where stories live. Discover now