Beberapa orang polis masuk kedalam bilik itu .Pistol diacu kearah depan. Jessica masoh berdiri statik disitu.
" Mana suspek ? " tanya salah seorang anggota polis yang bernama Dong Wook.
" Dah lari tuan ikut pintu belakang " jawab Jessica . Dong Wook dan beberapa orang polis berlari menggunakan pintu belakang itu .
Woobin pula berlari selaju yang mungkin.Dia menoleh kebelakang dan melihat beberapa orang polis mengejarnya dari belakang.Dia berlari melintasi jalan raya.Hampir sahaja dilanggar oleh sebuah kereta namun nasib kereta itu sempat berhenti.Dong Wook dan beberapa anggota polis yang lain berhenti dari mengejar apabila kelibat Woobin tidak lagi kelihatan.Walkie talkie diambil dan didekatkan dengan mulutnya.
" Suspek terlepas . Dia menuju ke jalan Bak-Gu 7 " kata Dong Wook .
*****
Malam menjelma . Woobin bersembunyi dilorong sunyi ditepi timbunan kotak yang bertimbun.Bunyi siren polis kedengaran berhampiran lorong itu. Dis tshu polis masih lagi mencarinya.
*****
" Macam mana dengan Woobin sekarang ? Awak tahu dia dekat mana ? " soal Uee .
" Tak tahu . Dia tak ada telefon saya pun . Puas juga saya cari dia tapi tak jumpa . "
" awak yakin dia yang bunuh Jihyo ? " soal Uee
" err...tak yakin tapi mungkin sebab Woobin tu panas baran orangnya tetambh sekarang dia ada masalah dengan Jihyo jadi tak mustahil dia yang bunuh Jihyo "
" Tapi ..." belum sempat Uee menghabiskan kata katanya telefon Kwang Soo berdering . Kwang Soo mengangkat panggilan itu .
*****
" Hello Kwang Soo . Aku Woobin . Kau kena tolong aku Soo,aku tak ada sesiapa lagi nak minta tolong engkau je yang boleh tolong aku sekarang "
" Bin,engkau dekat mana ? Maaflah Bin aku tak boleh tolong kau . Aku tak nak terlibat dalam hal ni . " kata Kwang Soo sebelum menutup panggilan itu.
" Soo ! Kwang soo ! " panggil Woobin namun panggilan itu sudah termati . Dia mletak semula gagang telefon dengan geram. Dia sedikit kecewa . Kawan baiknya sendiri tidak mahu menolongnya .
*****
Siapa yang call ? Soal Uee.
" Woobin "
" Ha Woobin ? Habis dekat mana dia sekarang ? " belum sempat Kwang Soo menjawab mereka melihat sebuah kereta polis berhenti dihadapan mereka. Uee dan Kwang soo berpandangan sesama sendiri.
*****
" mengikut dari keterangan orang yang rapat dengan Jihyo,Jihyo seorang bekas pelacur yang melarikan diri dari sindiket pelacuran.Dia mempunyai seorang kekasih yang bernama Kim Woobin dan pada saat ini mereka mempunyai sedikit ketidaksefahaman dan kemungkinan besar Kim Woobin yang membunuh Jihyo,Tuan " terang Seo Joon,panjang lebar .
"Baik . Lagisatu err...awak dapat hubungi saksi yang menelfon kita pada hari pembunuhan berlaku ? " soal Dong Wook.
" Tidak tuan . Pihak kita tidak dapat menghubungi atau menjejaki saksi yang meneflon pihak kita tempoh hari.Dia seperti menghilangkan diri."
" Pelik . Saya nak awak cari saksi yang melaporkan kejadian ni pada kita sampai dapat dan lagisatu buka balik kes tahun 2007 yang tak selesai dulu."
" kes apa tu tuan ? "
" Kes Gong Yoo . Ketua sindiket pelacuran yang dah lama dicari oleh pihak polis . Mungkin dia ada kena mengena dengan kes pembunuhan Jihyo . "
" Baik tuan "
*****
Uee berjalan masuk kedalam keretanya.Disaat itu juga,Woobin masuk kedalam keretanya dan duduk diseat penumpang. Mukanya berpeluh peluh . Rambutnya kusut masai . Uee sedikit terkejut.
" Woobin apa kau buat ni ? " soal Uee dengan nada terkejut.
" Uee kau kena tolong aku Uee . Engkau je harapan aku sekarang . Aku sumpah Uee aku tak bunuh Jihyo . Aku dianiaya . " kata Woobin .
" Err. . .Erkk. .baiklah aku boleh tolong kau . Malam ni jumpa aku di jalan Hin Big 5 . Aku tunggu kau dekat sana . " kata Uee .
" ok. Terima kasih Uee " kata Woobin sebelum keluar semula dari perut kereta .
*****
Gong Yoo menutup panggilan telefon . Seolhyun yang berada disebelah memandangnya .
" kenapa ? Siapa yang call ? " soal Seolhyun .
" Ada klien kita dari Kedah datang nak jumpa kita minggu depan . Mereka berminat nak bekerjasama dengan kita . Aku nak kau bagitahu Gary dan Dong Hoon supaya sediakan pelacur pelacur yang terbaik untuk mereka . Kita akan jual mereka . " kata Gong Yoo sebelum menghisap rokoknya semula .
" Ok . Tak ada masalah . "
*****
Woobin masuk kedalam perut kereta . Dia memandang Uee yang berada disebelahnya.
" Gomawo Uee sebab sudi tolong saya " kata Woobin .
" Tak apalah . Tak ada masalah . " kata Uee .
TO BE CONTINUED
SEDUTAN BAHAGIAN 5 :
" kalau macam ni lah perangai awak,kita putus ! " kata Uee .
" Uee. . "Panggil Kwang Soo namun yeoja itu berlari pergi meninggalkannya.
*****
" Aku yang telefon pihak polis . Kenapa ? Dasar perampas " kata Kwang Soo .
" Tak guna ! " kata Woobin sebelum menendang namja itu . Kwang Soo terperosok ke lantai disatu sudut . Selepas itu,bunyi siren kedengaran semakin dekat . Woobin berlari keluar . Dia melompat melalui beranda rumah .
Apa yang akan jadi lepasni ? Stay tuned .
YOU ARE READING
[ SHORT STORY ] • [ BARA ] • [ KIM WOOBIN + SONG JI HYO + LEE GONG YOO ]
FanficDalam cinta perlukan kesetiaan,pengorbanan,dan kepercayaan . Namun,mampukah setiap manusia terus setia,sanggup berkorban dan percaya ? MAIN CAST : SONG JIHYO RM,KIM WOOBIN,LEE GONG YOO OTHER CAST : LEE KWANG SOO,UEE,SEOLHYUN,JESSICA AND OTHERS GE...