coś o Lanci na początek

969 57 3
                                    

No więc tak. Lana Del Rey, właściwie Elizabeth Woolridge Grant urodziła się w Nowym Jorku w 1985 roku. Jej rodzicami są Patricia i Robert Grant. Ma dwójkę rodzeństwa: Caroline i Charlie. W wieku 14 lat zaczęła mieć poważne problemy - uzależniła się od alkoholu. Mimo młodego wieku piła codziennie i nie uważała, że jest to coś złego. Zaniepokojeni tym rodzice wysłali ją do oddalonej o prawie 400 kilometrów prywatnej szkoły z internatem, mając nadzieję, że skończy z nawykiem. Pomogło jej to i nie wróciła już nigdy więcej do uzależnienia.


Kiedy miała 18 lat, jej wujek nauczył ją grać podstawowe akordy na gitarze. Bardzo ją to zafascynowało i stwierdziła, że chce pisać piosenki.
Uczęszczała też do uniwersytetu Fordham, gdzie studiowała metafizykę, szukając naukowego dowodu na istnienie Boga. Pomiędzy 2005 a 2006 rokiem sama nagrała dwie EPki: „From The End" i „Rock Me Stable"; płytę demo „Sirens". Nie zostały one jednak nigdy wydane. Używała wtedy pseudonimu May Jailer.

W październiku 2008, używając już pseudonimu Lizzy Grant, wydała swoją pierwszą EPkę pt. „Kill Kill", dzięki której zyskała trochę rozgłosu.
Po jej wydaniu zaczęła ona również eksperymentować z pseudonimem Lana Rey Del Mar.

Następnie Lizzy nagrała trzynaście piosenek na album, a następnie po ich ukończeniu zaczęła również pracować nad piosenką „C-Note". Do każdej piosenki z wydawnictwa nagrała amatorskie teledyski składające się z fragmentów filmów, które wynalazła na YouTube, oraz klipów, gdzie sama śpiewa do kamerki internetowej. W 2008 roku album był już gotowy do wydania, jednak wytwórnia odkładała jego premierę - myśleli, że prawa wykupi jakaś większa korporacja - tak się jednak nie stało. Piosenkarka chciała, aby płyta była już oficjalnie wydana pod pseudonimem Lana Del Ray, lecz nie była pewna, jaki image chciałaby przybrać i w jakim kierunku dalej pójść. 4 stycznia 2010 album został wydany w wersji cyfrowej. Jednak Elizabeth nie była z niego zadowolona. Chciała dodać jeszcze kilka piosenek, a w swoim pseudonimie zmienić Ray na Rey. Z tego powodu album nigdy nie został wydany w wersji fizycznej. Po jakimś czasie postanowiła ściągnąć go też z cyfrowej sprzedaży.

Lana Del Rey w 2011 roku zamieściła na portalu YouTube piosenkę pod tytułem Video Games co ostatecznie przyniosło jej ogromną popularność.

Lana Del Rey w 2011 roku zamieściła na portalu YouTube piosenkę pod tytułem Video Games co ostatecznie przyniosło jej ogromną popularność

Ups! Ten obraz nie jest zgodny z naszymi wytycznymi. Aby kontynuować, spróbuj go usunąć lub użyć innego.

Na początek historia Lany, bardzo ogólnie. Zamierzam wstawiać tu różne ciekawostki o naszej Lanci, jej zdjęcia, newsy związane z nią i wiele innych.

Lana Del Rey i wszystko co z nią związaneOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz