Bölüm 1

655 19 0
                                    

Multimedia: Berivan

Bismillah diyerek yazmaya başlayalım o zaman :D

Tam da yüzüme gelen güneşi elimle silkeledim. Sanki gidecekti saçma bir hareketti kabul ediyorum. Toprağı ne kadar sevsemde bazen beni gerçekten zorluyodu. Arkamdaki kızlara dönerek;

"Su içmeye gidiyorum ben. Biraz daha burda durursam eriycem malum şeker gibi kızım." diyerek kahkaha attım benimle beraber kızlarda kahkaha attı. Kızlardan biri doğrulup;

"İlahi Berivan bazen sana çok şaşırıyorum şu havada bile neşenden ödün vermiyosun. Bende isterim o şeker gibi ellerinden bir tas su Berivan Xanım."dedi 

Mizgini gülerek onayladım. Saçımdaki tülbenti saçımdan çıkartıp yelpaze niyetine kullanmaya başladım bir yandanda tümsekli tarlada kazasız belasız ileride ağaçlara ulaşmaya çalışıyordum. Ağacın gövdesine saklanıp biraz soluklandıktan sonra traktörün gölgesindeki bidondan suyumu içitim. 

Bu arada ben Berivan. Mardinin köylerinden birinde orta geçimli bir ailenin kızıyım. Annem ben 7 yaşımdayken kanser denen illet yüzünden vefat etmişti. Bir genç kızın annesine en ihtiyaç olduğu kendini yeni yeni tanıdığı zamanlarda kaybetmiştim, kimi kandırıyodum ki her kadın ister 7 ister 70 yaşında osun hayatının her anında annesi ihtiyacı vardır. Babam ve abimle birlikte kalıyorduk birde halam  var tabi. Halam benim en değeli varlığım annem kadar olmasada bana annelik yapan halam arada uğrar  bir kaç ay kalır gelir geri kendi evine giderdi. Anlayacağınız gibi evin tüm işleri benim ellerimde öper yani birde ırgatlık yapıyorum  sadece ev temizlemek yemek yapmakla olmaz çünkü   herşeyi babamla abimden beklemek olmaz elimden geldiğince bende yardım ediyordum babamla abimde benim gibi tarlalarda ırgatlık yapıyolardı ama onlar daha büyük tarlalarda sürekli yapıyolardı.

Birinin adımı seslenmesiyle kafamı kaldırıp ileriye baktım Mizgindi;

"Kız Dicleden mi getiriyosun suyu nerde kaldın bayılıcam şuraya şimdi." diyerek sitem edince gülümseyip ayağa kalktım kenardaki taslardan birini ve bidonu alıp kızların yanına doğru yürüdüm. 

"Geldim geldim çatladın ne var yani azcık soluklanıyım dediysem." diyerek Mizgine dudaklarımı büzerek baktım. Oda bana karşılık olarak göz devirdi canım arkadaşım. Tülbentimi saçıma takıp işime koyuldum.

&&&&

 İşimiz bittikten sonra traktörün ramorkuğuna doluştuk kızlarla onlar aralarında sohbet ederken -dedikodu tabiki de - ben etrafı izlemeyi tercih etmiştim. Birisi böbreği delince evet evet delince çünkü öyle bir dürttüler ki kesinlikle delinmiş olmalı kızlara doğru döndüm. Dilan gülerek bana bakıyodu;

"Buyur dilan ne diye deldin böğrümü söyle." kinayeli şekilde konuştum bana göz devirip konuşmaya başladı

"Berivan kız duydunmu Azad ağa evlenmeye karar vermiş ben bir ara acaba erkeklerden mi hoşlanıyo diye düşünmeye başlamıştım sonuçta boylu poslu yakışıklı genç birde üstüne Mardinin ileri gelen ağası kız bunun gibisini havaya atmadan havada yakalarlar sen düşün." dediğinde kahkaha attım.

"Nerden biliyosun adamın sevdiği vardır onu bekliyodur kız illa koluna takıp gezmesimi lazım sokak sokak."dedim 

"He berivan o yüzden anası mahalle mahalle kız arıyo ay sen vallahi safsın." omuz silkerek gülümsedim. Biraz daha kızları dinledikten sonra zaten köy meydanına gelmiştik kızlarla vedalaşıp eve doğru yürümeye başladım. 

&&&

Sedirde ayaklarımı uzatmış azda olsa yorgunluğum geçmesini bekliyodum. Gelir gelmez yemek yapmıştım üstünede biraz kabadan temizlik yapmıştım. Saate baktığımda babamların gelme saatine yaklaştığını fark ettim ayağa kalkıp yemeklerin altını yakıp ısınmalarını bekledim bir yandan da sofrayı kuruyordum. Kapı çalınca açmak için oraya ilerledim gelenler babamlardı

"Hoş geldiniz babam." diyerek geçmeleri için kenara çekildim. 

"Hoşbulduk benim güzel kızım." diyerek salona geçti babam. Gülümseyerek abime döndüm ama gördüğüm manzara gülümsememi anında soldurmuştu.

"hiiiiğğ abiii bu yüzünün haline ne böyle."

&&&

Veeeee ilk bölümle karşınızdayııım nasıl buldunuz lütfen vote ve yorum yapmayı unutmaylın :)

Benim GelinimHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin