kringgg!!!kringgg!!!kringgg!!!
Ad yang tersedar mula menguap besar dan terus bangun untuk mandi dan bersiap ke sekolah barunya.Sebelum alongnya datang mengetuk pintu terus dia masuk Ke bilik mandi."hahh x sabarnya aq nak pergi sekolah baru."
"Adriana!! cepat bangun bersiap nanti x sempat nak sarapan along dah masak tu" along di luar bilik adiknya sudah membebel apabila adiknya mengambil masa yang lama untuk bersiap.
haa kan dah cakap mesti along datang punya hahaha "ye alongg kejap kejap Ad dah nak siap ni nak pakai tudungni haa." Ad yang berpuas hati dengan penampilannya di hadapan cermin tersenyum kemudian terus turun ke bawah tidak mahu along dan angahnya bergambung membebel ke arahnya.Abang abangnya tu bukan kisah apapun huhh macam mak nenek dah.
"sampai pun baby angah ni.Angah ingat Ad nak bertapa je terus dalam bilik itu." Angah mula memerli x puas hati ke arah adiknya.lagipun inilah satunya adik bongsu yang dia boleh bawa bergurau.Jika bukan Ad siapa lagi ye tidak, haahahaa.
"alaaa angah ni kan, alongg tengok angah ni suka kacau Ad, pagi pagi dah nak buat orang sakit hati kan.Angah ni memang suka kacau ketenteraman orang tau tak." aq yang tidak berpuas hati dengan usikan angah mengadu pada along supaya along back up aq dan memarahi angah.
"eh dah dah angah kau jangan nak mulakan eh kang ada yang x nak pergi sekolah sebab merajuk macam mana.kan susah tu.dah cepat makan Ad nanti lambat masuk sekolah kena denda pulak.Angah kau jangan lupa kita ada meeting penting tau pukul 10 nanti dengan dato' Zahin dekat restoran haritu.
"baik tuan, kami yang sedia menurut perintah" serentak aq dan angah berkata dan diikuti dengan ketawa kami semua.
"along harini siapa yang hantar Ad? balik nanti macam mana? kenapa Ad x boleh bawak kereta ?kan Ad dah dapat lesen minggu lepas? " terluah juga soalan yang ingin ditanya oleh aq.hahahaha bukan selalu nak tanya banyak banyak.ehh yeke.
"harini along yang hantar Ad, balik nanti angah yang ambil. Ad jangan nak mengada..lesen tu along nak bingkaikan je kat frame xde masa lagi along nak bagi Ad bawak kereta pergi sekolah." lengkap along menjawab soalan aq.
"tah Ad ni pun..Angah tengok cara dia bawak kereta pun.insaf nak bawak kereta sekejap"
"Ouhh ok..x terasa good try along angah"aq hanya membiarkan mereka mengutuk aq sepuasnya.
......................................
" Ad along hantar sampai sini je ye.nanti Ad masuk sekolah terus pergi pejabat.ingat lagi kan pejabat kat mana."tanya along risau adik dia sesat la tu.
"ye along Ad ingat jangan risau ok byee." sempat aq salam along sebelum bergerak masuk sekolah.
"ye ye bye, elok elok jangan buat musuh, apa apa hal cari cikgu ok".
" wauu besar nya sekolah, sekolah lama aq pun x dela besar macam ni, along ni betul ke hantar aq kat sekolah ke istana ni"monolog Ad sendirian.
"okay, lets go to pejabat, mari kita mendaftar" Ad chaiyokk!!chaiyokk!!hari first kena cari kawan bukan cari musuh ingat pesan along.
"Assalamualaikum..hai saya pelajar yang baru daftar minggu lepas..akak kata saya kena tang sini dulu kan"aq bertanya pada akak kerani yang duduk di kaunter .
"Ouh ye awak.. kejap ehh..awak duduk dulu" dia menyuruh aq duduk dahulu sementara dia pergi masuk ke sebuah bilik. Kemudian aq lihat dia keluar dengan sebuah fail di tangan nya.
"Adriana ni jadual kelas awak. Sekarang hari isnin dan ada perhimpunan so awak boleh pergi ke dewan dan duduk di bahagian barisan kelas 5 Roses ok..ouh xpe jom saya bawak takut awak sesat"
"Ouh ok terima kasih.tapi barisan saya kat mana ehh"aq mula segan apabila ramai yang pandang ke arah aq..apa ada hutang ke..macam x pernah tengok orang jer..
"X silap akak 5 Roses barisan kedua yang ni "
"Terima kasih"apabila akak kerani itu beredar aq terus ke barisan kelas aq.
Setelah duduk dan meletkkan beg di sebelah aq cuba untuk fokus kepada apa yng sedang di katakan oleh guru di hadapan..hmm yeah tipikal pengetua right aq ingat bila dah pindah pengetua kurang bercakap..aq x faham la apa yang lama sangat padahal point dia sama je dengan cikgu cikgu lain..huhhh aq hanya mampu mengeluh.
Apabila melihat semua mula bangun aq turut bangun nampakkan aq mengelamun sepanjang perhimpunan.Aq ambil kesempatan ini dan meregangkan badan dan mengikut pelajar di hadapan aq untuk ke kelas.
........................
"Ouhh hai" aishh dorang ni pun janganla pandang aq sampai macamtu.seramla dorang ni.x senang aq nak bercakap macam dah buat salah besar.
"Aq Adriana n korang boleh panggil aq Ad..so mana aq boleh duduk ehh"sambil mata melilau mencari tempat kosong
"Ad Sini..sebelah aq kosong"aq menjungkitkan kening apabila melihat dia yang terlalu seronok..tapi aq tetap berjalan ke arah dia.
"Haii so nama aq Eliana..n semua orang panggil aq L "
"Hai L" aq tersenyum sambil berjabat tangan dengannya..yess hari pertama berjalan lancar
Malah aq suka dengan kawan kawan baru aq.sebab semua nya sporting dan baik elok lelaki mahupun perempuan..
Mereka juga peramah dan tak segan mengajak aq berbual bersama sama.ramai yang aq mula kenal dan tahu nama nya seperti marsya, alliah, aina, sofea, adam, danish, amir n ramai lagi ...................
Maaf sebab jalan cerita berubah sikit
Hope korang enjoy n sis minta maaf sebab lama menyepi dan Maaflah kalau banyak typo..sis x sempat nak betulkan
🙆🙆🙆🙆
YOU ARE READING
Adriana
Teen FictionYe menjadi seorang anak yatim piatu bukanlah mudah.. Namun dia bernasib baik kerana dikurniakan along dan angah yang menyayanginya.. Malah 3 orang lelaki yang sudi berkawan dengannya.. Along dan angah tempat dia bermanja dan bergantung.. Darwish seb...