dari bilik nya Ad dah boleh dengar bunyi kereta di hadapan rumah nya.kemudian ada suara yang memberi salam.ni mesti Ariff ni.x menunggu aq terus mencapai handbag di atas katil dan turun ke bawah.aq hanya memakai baju blouse berwarna hijau dan berselendang krim.
sampai di bawah aq lihat dia sedang berbual dengan angah. along dah keluar awal sikit tadi.
"haii lama dah sampai" aq menegur dia bila mereka seperti tidak perasan dengan kehadiran aq di sini.
"x lama baru je sampai, sempat la aq kenal dan berbual dengan angah kau." Ariff membalas bagi pihak nya.
"jomla kita gerak sekarang, angah Ad pergi dulu tau, bye jumpa petang nanti" aq melambai angah sebelum keluar memakai kasut.
mereka turut memakai kasut setelah salam dengan angah.
aq rasa seperti ada rama rama dalam perut, bila kitorang senyap je sepanjang perjalanan .oh my goshh some one help me please!!!!
Setelah dia jumpa parking kosong terus aq keluar dari kereta dan menuju ke arah darwish dan firash
"so sekarang kita nak pergi mana dulu."aq bertanya pada mereka.
" jom kita makan dulu, aq laparla. "cepat darwish menyampuk.
" jom.nak makan kat mana?"firash bertanya pada kitorang.
"manhattan jom aq belanja" wow srs ariff nak belanja.
"so semua dah kenyang jom kita pergi kedai depan tu dulu."darwish memberi arahan sebelum beredar .
"hmm jom"
kami berjalan memasuki kedai baju di hujung depan sana tu.
"we ariff baju ni cantik tak?" aq bertanya pendapat ariff tenrang hoodie merah hitam tu.
"cantik, beli jela" ringkas dia membalas.
"hmm tapi dia kena beli 1 set,.ni baju untuk lelaki dengan perempuan kau nak?aq belanja ehh" tanpa persetujuan ariff aq terus mengambil baju tersebut untuk dibayar.
baru mahu mengeluarkan kad kredit yang diberi oleh along, ada tangan yang nenghulurkan kad kredit terlebih dahulu.
"ehh biar aq bayar la" dia x menghiraukan aq pun.
selesai membuat pembayaran kitorang keluar dari kedai tersebut.
Sebab aq nampak firash ngan darwish dah pergi ke kedai lain.tadi dia ada mesej ariff kata nak cari kasut.firash ni memangla dia yang kata jangan berpecah hmm"jom aq nak cari kasut jap, kasut aq dah rosak,." ariff menarik tangan aq ke arah kedai kasut di tingkat atas.
aq lihat dari tadi dia duk membelek belek kasut dalam ni.x bosan ke.aq rasa kasut semua sama je warna je lain.dalam setengah jam jugakla aq duduk kat kerusi yang disediakan menunggu dia pilih kasut.
"ariff lama lagi ke kau nak pilih kasut tu." aq bertanya sambil membuat membuat muka bosan.
"jap, jap.aq bayar kasut dulu.lekla sekejap je kut xkan dah x larat" dia bercakap sambil menuju ke kaunter bayaran.
sekejap dia kata.kitorang berdua dalam kedai kasut ni untuk 40 minit kut.
keluar sahaja dari kedai ada orang menegur aq dan ariff.
"eh ariff.kau buat apa kat sini, kau datang dengan dia ke?dia ni siapa?" aq hanya berdiri di sebelah ariff sambil memerhati perempuan tersebut.
"girlfriend aq.kitorang pergi dulu"kemudian dia terus menarik aq pergi dari situ.
Ouhh kejap aq nak hadam terkejut sekejap"sorry.tadi aq tipu je kat perempuan tu.penat asyik kena kacau je" dia menjelaskan setelah agak jauh dari kedai tadi
selepas dia menarik aq tadi dia terus bawa aq pergi starbuck.haus katanya.
"ouhh.ok.x kesah pun." aq hanya berkata seperti itu untuk menutup resah dalam hati.
"jomla dah nak pukul 6 nanti dorang tunggu pulak."
aq hanya mengikuti dia dari belakang.
segan untuk berjalan di sebelah."haii best ke dating.banyak barang korang beli" setibanya aq dan ariff di situ terus darwish mengusik .
"haahaha seronok Ad dating ngan jejaka idaman" giliran firash pulak mengusik aq.
"heshhhh korang ni jomla balik nanti lambat" aq mengajak mereka balik tanpa memandang muka firash dan darwish. habis blushing muka aq.
"hahaahahaha" mereka hanya gelakkan aq. aq sempat melihat ariff yang turut tersenyum.
"terima kasih hantar dan tumpangkan aq.bye"
aq mengucapkan terima kasih pada ariff.baru mahu masuk ke rumah dia memanggil aq.
"Ad .nah" aq hanya menjongketkan kening bila dia menghulurkan kotak kasut pada aq.
"aq belanja" terus dia menaikkan cermin dan berlalu pergi selepas aq menyambut plastik kasut tersebut."
"Ouhhh harini ada banyak kejutan untuk aq kan"Ad hanya menjongkitkan keningnya dan terus masuk ke rumah
"assalamualaikum.along.angah.Ad dah balik" aq memberi salam sebelum masuk ke rumah.
"waalaikumussalam.haa balik pun As." along menjawab salam aq diikuti angah.
aq turut duduk di atas sofa berdepan dengan along dan angah.
"macam mana best ke keluar dengan kawan. beli apa je tadi." angah bertanya pada aq.
"heehheehe hari ni Ad x guna duit pun.semua kawan Ad yang belanja tadi." aq memberitahu sambil tersengih.
"amboi Ad ada apa apa ke dengan dia.bukan main belanja" angah mengusik aq.
"ishh mana ada la bye.Ad naik dulu nak mandi..ohh ngan tadi bukan dengan dia je ada lagi 2 orang tau" aq terus naik ke bilik aq membawa barang yang dibeli tadi.
aq membuka kotak kasut yang ariff bagi tadi.cantiknya kasut ni.sesuai pakai dengan hoodie tadi.
aq online whatsapp dan mesej ariff.aq mengucapkan terima kasih kerana membelikan aq kasut tersebut.
ariff online
Ad typing...
assalam..ariff terima kasih bagi kasut tadi.cantik aq suka.nanti lain kali aq belanja kau pulak.ariff typing...
no problem.pakaila nanti.Ad typing...
ok bye.
ariff typing...
bye.
huhh baik aq mandi.Ad mencapai tuala nya dan masuk ke bilik air.
*********Goshh jangan marah k😉😉😉😉
YOU ARE READING
Adriana
Teen FictionYe menjadi seorang anak yatim piatu bukanlah mudah.. Namun dia bernasib baik kerana dikurniakan along dan angah yang menyayanginya.. Malah 3 orang lelaki yang sudi berkawan dengannya.. Along dan angah tempat dia bermanja dan bergantung.. Darwish seb...