Kringgg!!!
"Yesss rehat pun..jom Ad kita rehat berdua nak"
"Jom aq x sabar nak pergi kantin ni tengok perut aq dah berbunyi"aq menarik tangannya dan letakkan di perut aq
..................
"Weyh Ad kau tunggu kat meja tu aq nak beli makanan jap. Kau kata lapar tapi x kan minum air oren je kut"
"Aq dah makan la kat rumah tadi.. sajaje "hihihi aq mengelak apabila El mencubit aq sambil Menuju ke meja yang ditunjukkan olehnya tadisedap Aq menyedut orange juice nya sambil berjalan ke meja , entah di mana silapnya dia x perasan akan seseorang di hadapan nya sehingga dia terlanggar gadis tersebut dan menyebabkan bahagian lengan baju gadis tersebut sedikit basah kesan dari air yang tertumpah akibat terlanggar tadi.
"eh maaf maaf, saya x sengaja saya x perasan awak kat depan saya" cepat cepat Ad mengeluarkan kain miliknya dan mengelap kesan air tertumpah di baju gadis tersebut."arghhhh eeiiii kau ni buta ke hah perempuan.Erghh mata kau letak kat mana hah lutut.Allah bagi mata tu lain kali guna elok elok kan dah menyusahkan orang.bodoh punya perempuan." terus dia simbah aq dengan milo ais nya.
'whatt srs dia simbah aq dengan milo ais oh my goshhh terdiam terus Ad apabila pakaiannya habis basah dengan cecair berwarna coklat tersebut.baru sahaja dia mahu membuka mulut datang pula 3 jejaka yang x diundang tapi telah menyelamatkannya daripada terus dimalukan di depan pelajar pelajar lain.
"Hana apa kau buat ni hahh kau gila ke" ujar seorang jejaka yang pertama.
Aq yang terkedu hanya berdiam diri kerana tidak tahu mahu buat apa dengan keadaan yang sedikit memalukan ini.apa yang dia tahu dia amat berterima kasih pada jejaka yang kedua apabila dia memberikan jaketnya kepada aq.
"Apa kau jangan nak salahkan aq ye firash dia yang mulakan dulu.jalan x reti nak tengok depan inilah padahnya.dasar perempuan." terus gadis tersebut membalas kata lelaki yang bernama firash tersebut.
"Aq rasa budak ni dah minta maaf and x silap aq kau yang jalan x tengok depan tadi kan.sibuk mengumpat orang nak salahkan orang lain pula sekarang.x tau malu betul kau ni" bidas lelaki yg ketiga tadi.
tidak tau mahu berkata apa terus gadis yang bernama hana tu berlalu meninggalkan tempat tersebut bersama rakannya .
"Kau ok kan.jom ikut kitorang kejap." tanpa bersuara aq hanya ikut kerana ditarik oleh firash x silap aq nama dia.dia menarik aq pergi ke studio diikuti 2 orang rakannya.dari mana aq tau dia bawak aq ke studio, mestilah sebab aq nampak papan nama tempat tersebut.haahaha.
"jomla masuk ni tempat lepak kitorang kalau x de kelas." ucap firash tanpa ditanya.
aq hanya berjalan masuk tanpa berkata apa apa sepanjang perjalanan kitorang ke sini tadi.aq masih malu untuk mengeluarkan suara.
"kau janganla malu malu dengan kitorang, kitorang x makan orang pun kitorang makan nasi ayam je" amboi sempat lagi tu dia nak buat lawak dengan keadaan macam ni.
setelah aq duduk di sofa tadi aq mula bersuara "terima kasih sebab tolong saya tadi. betul saya x sengaja langgar dia sampai tertumpahkan air.lagipun dia yang tetiba muncul depan tu" terus aq beritahu hal sebenar risau mereka salah faham dengan aq.
"hahaahaha kitorang nampakla jangan risau" terus mereka berdua ketawa apabila melihat aq sedikit gelabah.
"ouh ya nama aq firash" dia memperkenalkan dirinya sambil tersenyum manis di depan aq.
"aip aipp aq pulak, aq pulak.haii aq darwish jejaka yang paling kacak di sekolah yang mampu membuat peminat tidak tidur malam" darwish memperkenalkan dirinya dengan teruja dan mata yang terkelip kelip kononnya comel.
aq memandang pula orang yang memberi aq pinjam jaketnya apabila dia tidak memperkenalkan dirinya.
Ariff p.o.v
apabila terasa seperti diperhati terus aq menoleh ke sebelah.sambil menaikkan kening aq bertanya "apa??"
"apa nama kau" tanya gadis tersebut.
"ariff" ringkas saja aq membalas pertanyaan gadis tersebut.
Ad p.o.v
ok nama dia ariff.so giliran aq pulak untuk memperkenalkan diri aq.
"ouh ok nama aq Adriana korang boleh panggil aq Ad " aq melihat mereka kemudian timbul persoalan dalam hati aq.
"korang x pe ke kita x masuk kelas ni? cikgu x marah ke" aq mula bertanya apabila mereka tidak kelihatan seperti mahu pulang ke kelas.
"harini semua cikgu ada meeting so cikgu x masuk kelas." firash menjawab soalan aq.
"kesian kau baju kau kotor.wey ariff kau ada bawak baju spare kan kasi la Ad pinjam.kau x kesian ke badan dia melekit.bukan sebarang air pulak tadi tu air milo kut." darwish menyoal prihatin.
"hmm ada kejap" terus dia bangkit dari duduk dan masuk ke satu bilik.apabila dia keluar aq lihat dia turut membawa baju dan menyerah kan baju tersebut pada aq kemudian dia menyuruh aq masuk ke dalam bilik tadi dan menyalin baju.tanpa membantah aq hanya menurut.
'hmm besarnya baju dia.wanginyaa'
selesai menyalin pakaian aq keluar menyertai mereka duduk di sofa."nah Ad jemputla minum.jangan malu lah dengan kitorang.buat macam biasa je." darwish menegur apabila melihat aq seperti malu malu lagi.
"ahahaha ok ok. we korang aq nak tanya, ni tempat apa sebenarnya.kenapa korang boleh main masuk je x minta izin sesiapa" aq bertanya kerana musykil.
"kau ni mesti budak baru kan.ni kitorang punya studio tempat khas untuk berlatih.xde orang yang boleh masuk kecuali kitorang.kau sebenarnya orang pertama yang masuk ke dalam studio ni selain dari kitorang bertiga." terang firash agar aq faham.
"srs la x kan aq orang first kut, cikgu pernah masuk tak" tanya aq lagi.
"srs la , cikgu kut x kan la tak pernah masuk " kalini giliran darwish pula menjawab soalan aq.
"Ouh hahahhaha ye jugak kan"aq hanya tersengih apabila sedar soalan yang keluar tadi
"so disebabkan kau dah pernah masuk sini why not kau jadi kawan kitorang ok"
firash memberi cadangan dan dipersetujui oleh darwish.dan ariff kekal menjadi ariff dengan berdiam diri dan tidak menghiraukan orang lain.*************
Guyssss ok tak ok tak..huhuhu maybe ackward sikit n ye la first try😂😂😂
Harap sis boleh abiskan cita ni😧😧
YOU ARE READING
Adriana
Teen FictionYe menjadi seorang anak yatim piatu bukanlah mudah.. Namun dia bernasib baik kerana dikurniakan along dan angah yang menyayanginya.. Malah 3 orang lelaki yang sudi berkawan dengannya.. Along dan angah tempat dia bermanja dan bergantung.. Darwish seb...