harini aq x perlu nak tunggu angah ambik aq lamgat kat sekolah macam semalam sebabbb tadaa aq dapat naik grab..apa jangan ingat diorang bagi aq naik kereta..dapat naik grab pun aq dah bersyukur gila.
"along angah, Ad nak pergi dulu tau, bye assalamualaikum" sebelum keluar dari rumah aq sempat bersalam dengan along dan angah aq terlebih dahulu.nanti x nak la aq orang gelar aq sebagai adik derhaka.
Baru sahaja mahu membuka pintu ada kereta ferrari 488 yang meluncur laju ke kawasan tempat letak kereta yang disediakan pihak sekolah
"ouh my goshh kereta favourite aq"berhenti sahaja enjin ferrari tersebut terus aq cepat cepat berjalan ke kelas aq.
namun baru mahu berjalan aq ternampak ariff yang keluar dari kereta tersebut.okay sebenarnya x pelik pun kalau dia yang bawa kereta tu sebab semua pelajar di sini pastinya la dari keluarga yang berada.
"hai ariff, awal kau datang sekolah" aq menegur ariff terlebih dahulu.
"hai, memang aq selalu datang waktu macam ni pun.kau dah sarapan, jom teman aq makan jap." ariff mengajak sara ke kafe untuk bersarapan.
"aq dah makan la kat rumah, tapi x pela jom aq teman kau pergi makan" aq hanya menerima ajakan ariff.
Ariff p.o.v
"ariff, hmm kau kelas mana eh" dia merenung aq lama sebab nak tanya soalan tu je? hek eleh ingat ada benda lain ke apa.
"kelas 5 Roses, kenapa tanya, takut rindu ke kalau x jumpa" aq sengaja berkata begitu untuk melihat reaksi Adriana.
"ehh ehh sorry sikit ye x de maknanya aq nak rindu bagai.ehh jap kau kata apa 5 Roses, asal semalam aq x nampak kau dalam kelas? ponteng ehh". aq tengok dia dah pandang aq pelik dah.
" mana ada ponteng semalam kitorang x masuk kelas sebab kena berlatih untuk pertandingan melukis nanti" aq menafikan katanya.sedap je budak ni kata aq ponteng.
"ouhh jomla masuk kelas kau dah abis makan kan" aq hanya mengangguk dan berdiri untuk bergerak ke kelas."
Ad p.o.v
baru sahaja masuk kelas bersama Ariff mereka pandang aq dengan pandangan yang pelik.aq lihat pakaian aq jika ada apa apa yang pelik, tapi aq tengok semua ok je.
"Weyhh kenapa dorang tengok aq macamtu"aq berbisik pada ariff dan dia hanya mangangkat bahu
"Hiraukan diorang.jom duduk"
x menghiraukan mereka aq pergi ke tempat aq.baru meletakkan beg ariff duduk di sebelah aq."ehh kau duduk sini ke, bukan El ke yang duduk sebelah aq semalam " x sempat menghabiskan percakapan aq firash dan darwish menegur aq.
"hai ariff, hai Ad " sapa firash ceria.
"hai sweet lovely my Ad and ariff, good morning" amboi darwish ni pagi pagi dah nak speaking. siap sweet lovely lagi tu.
"haii, good morning jugak korang"
aq hanya membalas sapaan mereka.diorang berdua duduk di hadapan aq.patutla semalam meja depan tu kosong rupanya depan tu tempat diorang."weii Ad apa kata kau tolong kitorang untuk pertandingan menyanyi tu" firash mengajak aq join aktiviti diorang.
aq mula berfikir, jika aq tolong diorang x dela aq bosan kat rumah, lagipun pertandingan dibuat selama 3 hari .aq tau pun bila aq paksa ariff cerita, well aq memang suka pergi tengok orang menyanyi tenang je rasa.
"hmm macam best je boleh kut, tapi sapa lagi yang pergi, nanti aq xde kawan la" itu yang merisaukan aq sebenarnya, ye la aq ni nampak je kasar tapi aq sebenarnya takut duduk sorang .shuhhhh rahsia tau jangan bagitau sapa sapa k janji eh semua.
"apa kau nak risau abistu kitorang ni bukan kawan kau ke huh? sampai hati kau" darwish merajuk mendengarkan ayat Ad seperti tidak sudi untuk berkawan dengan mereka.
"tah kau ni pun" firash mengetuk kepala darwish.aq x paham kenapa dia ketuk darwish tapi dia cakap ngan aq..hmmmmm
ariff yang dari tadi diam mula menyampuk "bagus jugak kau ikut boleh kau jadi pembantu pengurus kitorang"
"hahhhh" aq, firash and darwish terkejut bila ariff berkata seperti itu.apatah lagi bila aq dapat tau yang ariff tidak berapa suka dengan perempuan.abis aq ni bukan perempuan ke? anybody please tell me.aq taupun bila El bagitau aq tadi masa aq melintas depan dia.
baru mahu sambung guru yang mengajar pula masuk ke kelas.aq menyuruh mereka pandang ke depan dan kami satu kelas berdiri untuk memberi salam diketuai oleh ketua kelas.
kringgg!!
yes waktu rehat aq bersorak happy kerana waktu rehat sudah menjelma.perut aq pun dah mula membuat konsert rock n roll.baru sahaja berdiri aq ditarik oleh darwish untuk berehat bersama.aq hanya senyum bila El pandang aq sambil berkerut
sampai di meja kafe aq menyuruh darwish membelikan aq nasi ayam dan air orange sementara aq menjaga meja.
kami semua makan dengan berselera sambil berbual bual.kemudian firash mengajak aq untuk menyertai mereka pergi membeli barang petang ni.
"sara kau nak tak ikut kitorang pergi mall petang ni, kitorang ingat nak cari barang sikit nak beli , lagipun x lama dah kan minggu depan dah masuk bulan depan." firash bertanya pada aq.
"nak nak, korang ambil aq boleh aq malas nak naik grab" aq yang teruja bila diajak ke mall mula berfikir apa yang boleh dibeli nanti.
"Ok boleh umah kau kat mana nanti aq pick up kau"firash bertanya sambil mengeluarkan phone untuk mengambil alamat rumah aq
"Ehh Ad rumah kau dekat ngan rumah ariff la,weyh kau la amik Ad kitorang tunggu kat mall je "
"ok set, pukul 3 tauu jangan lambat"darwish memberi amaran kepada kami.habis sahaja makanan kami semua bergegas masuk ke kelas kerana loceng sudah berbunyi.
sampai di rumah Ad mencari along dan angahnya untuk memberitau bahawa dia mahu keluar pukul 3 nanti bersama kawannya.
Ad yang melihat along turun dari tangga memanggil "alonggg..sini kejap" manja Ad panggil alongnya.
sampai along di hadapan aq, aq menyalam along sempat along mengusap kepala aq yang masih dilitupi dengan tudung sekolah.
"kenapa , ada something happen ke kat sekolah? ada orang buli Ad ke"uishh along ni pun ada ke orang yang sanggup buli aq yang comel ni.hahaha perasan kejap .
" xdela long.kejap lagi pukul 3 Ad nak keluar tau.Ad nak pergi mall dengan kawan Ad cari barang.ouh ye alongg nak duittt"aq minta pada along sambil menadah kan tangan
"hmm yela pergila along pun kejap lagi kena keluar ada hal kejap.wah banyak cantik muka dia orang penat bekerja dia penat habiskan? Nak berapa" yeayy along izinkan
" ikut along laa"aq menjawab happy.
sambil mengeluarkan kad kreditnya dan beri pada aq. Sempat along kata jangan lupa diri huhuhu untungla dapat along macam ni, x payah minta dia dah bagi.
"hehehe terima kasih along, along Ad mandi dulu nak bersiap kejap lagi dorang sampai.angah keluar dating eh" sempat aq bertanya dengan along sebelum menaiki tangga.
"haah x lama lagi dapatla Ad kakak ipar" jerit along dari bawah kemudian aq dengar along gelak sorang sorang.
***********
Ye sis tau jalan cerita memang dah berubah
Sorry🙇🙇🙇🙇
YOU ARE READING
Adriana
Teen FictionYe menjadi seorang anak yatim piatu bukanlah mudah.. Namun dia bernasib baik kerana dikurniakan along dan angah yang menyayanginya.. Malah 3 orang lelaki yang sudi berkawan dengannya.. Along dan angah tempat dia bermanja dan bergantung.. Darwish seb...