BAB 5

56 1 0
                                    

Hmmmm nak sarapan dulu ke nak pergi terus sekolah..aq berfikir di hadapan cermin sambil memegang phone di tangan.
"sarapan dulu la awal lagi nak pergi sekolah"
Terus aq masukkan phone ke dalam poket seluar sukan aq.dan keluar dari bilik.

"Lalalalalalalalala along!! angah!! Masak apa tuu"
Terus aq melompat di tiga tangga terakhir come on Ad la x kan jatuh punya..buttt japp asal aq nampak orang lain??macamm..jap macamm ouhh makkk aduhhh..

"Auchhhhh"aq mengusap kaki ku akibat jatuh tadi.

"Haa tulaa kan dah jatuhh.ganas sangat dah kenapa" hmm along mula dah nak bebel

"Tah Ad ni x malu ke kat kawan kau ni"  jap angah kata apa tadi ehh kawan..kawann.
Ouh goshh aq menenyeh mata ku..srs ke??
Kenapa diaa..kenapa dia dalam ramai ramai kawan aq kat sekolah..kenapa x El x pun Chanyeol ke.

"Apa..apa..kau buat kat sini..jangan gelak lahh"
Eiii saja la mamat sorang ni..

"Jomlah cepat kita pergi sekolah" aq lihat dia dah salam tangan along dan angah kemudian terus pergi ke pintu untuk memakai kasut.
Tapi aq x suruh dia datang amik aq pun..

"Ad cepat Ariff dah tunggu tu..apa alang alang dia dah duduk dekat ngan rumah kita why not Ad tumpang diakan" angah terus bersuara apabila melihat aq sudah menjeling nya..

Cepat cepat aq salam along dan angah dan terus pakai kasut sukan.
Ariff hanya memandang aq sambil berdiri di hadapan pintu kereta nya.

"Asal kau x cakap pun yang angah suruh aq naik dengan kau"soalan yang aq tertanya tanya akhirnya terluah juga.

"Whatt apa salahnya kita satu jalan kan..memang aq akan lalu depan rumah kau pun "dia hanya menjawab seperti tiada apa

Wahh dia senanglaa habis aq ni..kalau ada orang serang aq macam mana..alaa yang macam dalam wattpad tu..alaa xkan la korang x baca..

"Weyhh ariff apaniii..asal ramai orang kat sini..mati mati"aduu kenapa diorang berkumpul kat sini

"Cepatla keluar ada yang mati lemas kat dalam ni karang" dia sudah membuka pintu kereta.
Ouhh gila kalau aq keluar sekarang tak tak tak..eh eh apa dia buat tu..apa kau buat pergi jela kat kawan kau tuu..aduu ariff.
Belum sempat aq tahan pintu dia sudah membuka pintu untuk aq.

"Kau nak duduk dalam kereta aq sampai balik ke?" Dia mengangkat kening nya

"Hmmm maluu nanti dorang kata apa pulak"

"Biarla mulut orang kan..cepatla dah nak bunyi loceng tu" terpaksa la aq mengalah dan keluar dari kereta

"Ad!!! Haii lamanya dalam kereta" Darwish menegur aq terlebih dahulu sambil berjalan ke arah ku.

"Ehh haii awal kau datang" aq hanya menayangkan senyuman yang kekok

"Huiyooo ada orang tu siap bukak kan pintu bhaii.uhh jeles nya" giliran firash pulak mengusik aq.

"Ahh ehh tu ada orang panggil aq laa byee" terus aq meninggalkan mereka dan cepat berjalan ke bangunan kelas aq.

Sepanjang aq berjalan ke kelas ramai pelajar yang menjeling aq.

"Ad betul ke"wahh aq x masuk kelas lagi El dah menarik aq.jap apa yang betul nya

"Apa yang betul?? "

"Kau datang ngan ariff?? kann?? Wahh kelas kau Ad.. baru masuk smalam dah ada skandal..ngan orang famous pulak tu" aq lihat sekarang El pulak yang terlebih gedik..x melayan dia aq hanya gelak kan El dan terus pergi ke tempat duduk aq.

Baru meletakkan beg Ariff, firash dan darwish pula masuk ke kelas.
Aq rasa kalau aq x kenal diorang mesti aq fikir diorang sombong kan..
Tengokla tu lagi lagi Ariff tu orang senyum kat dia boleh dia buat derk je..x patut x patut..

"Ada berapa biji jerawat kat muka aq ni"apabila terkantoi terus aq pusing ke belakang dan buka zip beg aq..

"Ma..mana ada tengok kau prasan jer laa dia ni"huhh berlagak nya ingat dia hensem sangat ke.

"Bangun semua" adam selaku ketua kelas menyuruh kami semua bangun dan mengucapkan selamat sejahtera kepada guru.
Uhh sememang nya adam dah selamat kan aq.

"Ceyhh nak lari la tu"aq dengar ariff bercakap seorang.
Tapi malas nak layan baik aq fokus apa yang cikgu ajar kat depan.

***************

Ad come on Ad come on..soalan ni sama macam yang cikgu terangkan tadi kan..asal aq xdapat sama ehh jawapan dia.patutnya otak kau bergerak tau lepas dah rehat tadi.
Aq hanya merenung kertas di atas meja itu dan mengetuk ngetuk pen di atas meja..x puas hati ketuk meja aq gigit jari pulak..berharap agar ada jawapan yg jatuh depan aq.mana tak nya sir kata sapa x siap x boleh balik..sebab tu la aq benci kalau math waktu akhir.

"Aishhh kau ni bising laa..macam orang x betul pulak aq tengok. Meh kertas tu" aq rasa mesti sebab dia terganggu ngan keadaan aq tadi.

Tapi dia nak ajar aq xpe xpe kita dengar.

"Ni soalan ni cuba kau tngok balik cara sir  buat. Nampak x apa yang aq nak tunjuk?? Ni first kau kena kira yang ni dulu untuk dapatkan jawapan yang ni.then kau jadikan X samakan dengan jawapan yang ni pastu kau tambah. So jawapan akhir kau dapatla jawapan yang ni."
Aq hanya menganggukkan kepala tanda faham.

"Iyalahh yeayy dapat akhirnya..terima kasih" tanpa aq sedar aq telah menepuk tangan dan menyebabkan semua orang beri perhatian pada aq.

"Kenapa Adriana x faham ke?" Sir Haikal bertanya pada aq dan aq hanya menggeleng kan kepala.

"Dah faham sir..sorry"

"Sebelum balik saya nak ingat kan awak semua..saya tau esok kertas ke2 tu siap. Adam esok pagi tolong kumpulkan dan letak atas meja saya . Sapa x hantar saya denda fahamm semua"

"Fahamm" kemudian semua mula mengemaskan barang.

"Tunggu aq kat kereta"belum sempat aq balas dia sudah pergi ke arah adam.

"Ad jom " aq hanya ikut darwish dan firash.

"Weyh banyak nya kerja yg sir bagi"darwish terus merungut setelah kitorang bertiga keluar dari kelas.

"Ye tho. Aq baru ingat nak tido balik nanti..kacau mood la sir ni"firash pula jalan sambil menghentakkan kaki tanda x puas hati.

"Ouh Ad kau balik ngan Ariff kan pergila sana..bye kitorang balik dulu "

"Ok bye jumpa esok " aq hanya melambaikan tangan.

"Huhhh math ouh math..aq benci kau math..kenapa matematik perlu ada..kau tau x kau hanya menyus...."

"Apahal kau cakap sorang sorang.dah gila ehh"
Eishh dia ni x baik lah kata orang gila dahla main sergah je.

X melayan dia terus aq masuk dalam kereta dan pejamkan mata..stress fikir pasal kerja sekolah yang banyak.padahal baru masuk sekolah.

Ouh x aq sorang je yang baru masuk yang lain dah lama.

Adriana Where stories live. Discover now