o n e

1.9K 315 111
                                    

-beginning.
Bukan sambungan part lepas.

'Seo Changbin POV.

Aku melangkahkan kaki masuk ke dalam kedai kecil yang bernama 7 eleven.

Aku mengangkatkan sedikit bahagian topi yang hampir menutup pandangan mata aku. Kedua-dua belah tangan aku dimasukkan ke dalam poket hoodie.

Nilah style aku selalu, hanya pakai hoodie, topi dan seluar tracksuit. Kadang-kadang pakai jeans. Simple je.

Huhu mana sambal belacan ni? Kat 7e pun jual belacan au kau ape tau (๑ิټ ิ).

Ha yeay dah jumpa k nak cari buah lai kuanlin pulak. Eheh silap. Buah lai.

Aku mencari dan mencari sambil kakiku melangkah setapak demi setapak ke hadapan. Akhirnya jumpa jugak alhamdulillah. Lepas tu, aku terus bayar.

Tanpa aku sedar, aku dah terlanggar seseorang. Perempuan. Hu nasib baik dia tak jatuh

"Sorry. Aku cuai"

Aku menunduk berkali-kali di hadapannya.

Aku berhenti menunduk sebab aku nampak perempuan tu hanya berdiri kaku. Perlahan-lahan aku mendongakkan kepala. Yela aku pakai topi an.

"Lai.."

Ucapnya separuh berbisik.

Aku syak mata dia tengok aku punya buah lai kat tangan aku ni. Aku pon gerak-gerakkan lah sikit buah lai tu nak tengok betul ke tak.

Mata dia bergerak sama arah dengan buah tu maka, memang benar dia tengok buah aku.

"Ha ha kau pahal minah tengok-tengok buah lai aku?"

Aku menyoal gadis itu.

"Huaaaaaa aku nak buah tuuu tapi dah habis. Huaaaaaa"

Gadis itu meraung.

"Hey apa kau ni. Shuut shuuuuuuuttt"

Aku menyuruh dia diam. Mereciks weyh air liur aku yang wangi tahap perfume jamban ni (๑ิټ ิ).

"Kau nak ke buah ni? Nah. Ambillah. Tapi aku boleh bagi satu je"

Aku menghulurkan sebiji buah lai.

Gadis itu mengelap air yang berada di matanya.

"Eh.. tak.. takpelah, kau ambik jela. Aku boleh beli kat kedai lain"

"Takpe. Buah ni aku dah bayar. Kau ambik lah, anggap ni sebagai tanda maaf aku sebab terlanggar kau tadi"

"Ta..tapi.."

"Ok babai"

Aku keluar dari kedai sambil melambai ke arahnya. Sempat juga aku tersenyum kecil.

Harap kita boleh bertemu lagi, gadis lai.

End pov.

*

Marey marey baca vote komen (๑ิټ ิ).

putus, changbin.Where stories live. Discover now