e i g h t

896 213 51
                                    

'Han Yoora POV.

Harini birthday ai punye Changbin lah (๑ิټ ิ). Ha marilah kita bersama-sama menyanyikan lagu pibeday.

K aku dah sediakan satu cupcake yang dah dicucukkan satu lilin di atasnya. Satu cukup lah. Nak save duit (๑ิټ ิ).

Pintu rumah Changbin aku ketuk. Sementara menunggu pintu dibuka, aku menyalakan lilin.

Buka sahaja pintu, aku terus menyanyi.

"Saegil chukka hamnida, saegil chukka hamnida happy birthday to you Changbaby, happy birthday to you"

Amacam? Best tak lagu? Aku mixkan english ngan korea (๑ิټ ิ). Kalau aku selalu nyanyi, konfem meletops telinga (๑ิټ ิ).

"Tiuplah"

Sambungku.

Changbin meniup api di lilin.

"Terima kasih"

Balas Changbin senafas.

Riak mukanya kelihatan serius.

"Tu je? Kenapa muka awak macam tu? Saya ada buat salah ke?"

Aku menyoal.

Changbin mengeluh sebelum membalas.

"Maafkan aku, tapi kita kena putus"

Putus? Putus apa? Putuskan benang pastu buang dalam trashbin? (๑ิټ ิ).

Tapi en jarang pulak dia guna panggilan kau aku time kitorang couple ni. Ada apa-apa ke?

"Putus apa ya?"

Soalku.

"Putuskan hubungan kita.."

Balas Changbin perlahan.

Cupcake di tangan aku terjatuh. Ngada nak jatuh ey dahlah haku beli dengan harga satu ringgit lima puluh sen. Mahal tu.

"Changbinnnn cepatlah makan, makanan dah nak sejuk tu"

Suara seorang gadis kudengar makin kuat. Dia berjalan ke arah Changbin lalu berdiri di sebelahnya.

"Ni Suhyeon, girlfriend baru aku. Sekali lagi aku mintak maaf sebab tak bagitahu kau awal-awal. Aku dah gantikan kau, tiba masanya pulak untuk kau gantikan aku. Aku bukan lelaki yang baik untuk kau. Jadi tinggalkan aku"

Ucap Changbin. Dia merangkul pinggang milik Suhyeon.

Suhyeon hanya tersenyum kekok.

"Kenapa pula aku yang kena tinggalkan kau sedangkan kau yang tetiba tinggalkan aku dulu?! Apa salah aku?!! Apa yang aku dah buat? Aku bagi sepenuhnya kasih sayang aku kat kau. Tu pun tak cukup lagi ke? Hiks"

Soalku lalu aku jatuh terduduk.

Air mata cuba kutahan dari mengalir, tetapi akhirnya, ia mengalir juga.

"Oklah kalau tu yang kau nak, aku ikut. Aku akan carikan pengganti kau. Anggap saja lah itu hadiah hari lahir kau. Berbahagialah bersama perempuan yang kau pilih ni, harap dia cintakan kau lebih dari aku cintakan kau"

Sambungku sambil bangun lalu memberikan senyuman kepada sebuah pasangan kekasih di hadapanku sebelum pergi.

*

Akan tamat.

putus, changbin.Where stories live. Discover now