'Han Yoora POV.
Aku membaringkan diriku ke atas katil. Buah lai di tangan, aku letak kat almari sebelah katil. Aku mencari-cari telefon pintar yang sama pintar macam aku (๑ิټ ิ).
Bawah bantal, takde.
Bawah katil, takde.
Bawah almari, takde.
Bawah buah lai, ada.
Yeay dah jumpa, rindu kau phone.
Wui apa aku merapu ni? Ha k k sambung.
Aku ambik phone dan buah lai. Tangan kiri aku pegang phone, tangan kanan aku pegang buah lai. Sedap wuuu makan buah lai sambil stalk lai kuanlin kat ig.
Kat rumah aku always sunyi sebab mak bapak aku kerja. Busy lah katakan. Takpelah, diorang kerja sebab nak cari rezeki. Busy-busy diorang pon, ada lah balik rumah lima minit or 20 minit untuk pastikan aku ok.
Heh, kalau bukan sebab mamat tu, aku mesti rasa sunyi. Tapi thanks to him, aku tak sunyi sebab bunyi buah lai yang dia kasi tu membisingkan suasana yang sunyi. Yelah, dah aku kunyah buah tu, mestilah ada bunyi. Jadi tak sunyi lah kan?
Kenapa aku suka buah lai? Hui, tiada sebab yang munasabah. Aku suka buah tu sebab nama dia sama cam idol aku, Lai Kuanlin (๑ิټ ิ). Yeay I love him. Dan the buah lai. Sorry lah otak aku terlampau betul (๑ิټ ิ).
Tiba-tiba otak aku yang bijak lagikan pintar ni, dapat idea untuk stalk ig mamat yang kasi aku buah lai tu tadi.
Aku tekan search. Dan krik... krik.. aku nak tulis apa eh?
Ehek. Kau tahu nama di pun tak. Bagaimana kau mahu cari username ig dia? Ternyata aku terlampau bijaksana. Bukan bijaksini. Huuu merapu lagi.
Aku bosan brader.
K lah nak keluar jap.
--
Berjalan membuatkan aku rasa dahaga.
Aku mula melangkahkan kaki ke kedai berhampiran. Kedai 7 eleven. Kedai yang aku jumpa mamat hensem tu tadi.
Hensem ke? Aku nampak muka dia pon tak. Anda suka merapu, Yoora. Tapi, aku rasa dia memang hensem sebab style dia tuh.
Aku pergi kat bahagian air. Air disitu sungguh menggoda sampai aku tak tahu nak pilih yang mana satu ಥ_ಥ.
Tiba-tiba aku terhenti. Orang yang berada di sebelahku, cuba memandang aku.
"Ga.. gadis lai?"
Dia menyoal. Maka, kami saling berpandangan (๑ิټ ิ).
"Kau mamat yang aku jumpa siang tadi an?"
Dia mengangguk.
"Ak.. aku pergi dulu"
Aku pegang lengan dia. Duh berotot sia (๑ิټ ิ). Ideal type aku agagagaga.
"Duh kau ni, jom lah teman aku. Aku bosan ni. Kita makan aiskrim nak? Aku belanja"
Dia hanya mengangguk perlahan.
--
Kami berdua berjalan bersebelahan sambil makan aiskrim.
"Nama kau apa?"
Soalku untuk mengelakkan suasana sunyi.
"Seo Changbin. Kau?"
"Han Yoora. Tapi, kau boleh je panggil aku gadis lai. Itu membuatkan aku terasa macam lai kuanlin tu laki aku. Idol aku fuh"
(๑ิټ ิ).
"Werk, perasan. Mimpi jelah"
Balas dia sambil buat muka annoying. Walaupun aku tak nampak muka dia, aku boleh detect melalui mulut dia. Memang betul dia buat muka tu.
"Eh kau en, tak rasa semak ke topi kau tu? Selesa sangat ke pakai topi sampai tutup mata?"
"Dah aku selesa pakai camni. Kau tu, selesa ke pakai kain nampak kaki?"
"Eheh sorry siket. Kau tak nampak ke aku pakai seluar ni?"
"Nampak. Tapi aku tengok kebanyakkan perempuan buat centu, mustahil kau tak buat an?"
"Tu kebanyakkan. Bukan semua. Kau ingat aku suka ke tunjuk-tunjuk kaki ni. Buat malu jela. Nanti nampak bulu kaki"
"Hm yelah-yelah. So, nak panggil kau apa ni?"
"Kan aku dah kata, panggil je aku gadis lai. Jkjk hu panggil aku Yoora. Aku panggil kau Changbinnie boleh? Or trashbin? HAHAHAHA"
"Eh eh Han Yoora ni. Aku panggil hanat kang"
YOU ARE READING
putus, changbin.
Short Story❝Aku tinggalkan kau bukan bermaksud aku dah tak cintakan kau❞ // COMPLETE ☾︎ ft. 창빈 'strayhanjisung ☽︎