Bella's p.o.v
Na een volle negen uur slapen deed ik alsnog mijn ogen vermoeid open. Het was al ochtend en ik had nog geen stap dichterbij een besluit gezet. Ik herinnerde mijn besluit om Trey eerst nog wat vragen te stellen en stapte daarna uit bed. Trey was zo aardig geweest om wat slaapshirts in mijn kamer te leggen en de witte die ik nu aanhad was eigenlijk te geweldig om uit te doen, maar het moest. Nadat ik me had omgekleed en gewoon een simpele jeans met een T-shirt aanhad, liep ik de trap af en trof Trey aan in de keuken.
'Heb je even?' vroeg ik hem zachtjes.
Hij keek op van het boek dat hij aan het lezen was en draaide zich naar me om.
'Ja hoor, ga maar zitten,' antwoordde hij naar mijn opluchting. 'Ik heb een afspraak over een uur, dus ik heb niet zo lang.'
'Een afspraak?'
'Voor wat spullen.'
'Drugs?'
'Geweren, Bella, nou wat wil je?'
Ik zuchtte diep. 'Er zijn gewoon een paar dingen die ik wil weten voordat ik een beslissing maak.'
'Oké, maar snel,' zei Trey gehaast. Hij wist wel hoe hij iemand moest opfokken. Ik besloot er maar meteen in te duiken.
'Als ik me bij jullie aansluit, waar zou ik dan wonen?'
'Voor nu, bij mij.'
'Voor nu?' Zijn antwoord verbaasde me, omdat ik niet had verwacht dat ik bij hem zou wonen.
'Ja,' reageerde Trey snel, te snel. 'Voor nu. En als je jezelf hebt bewezen en ik weet dat ik je kan vertrouwen, zal ik een huis voor je kopen, zoals ik dat ook voor de anderen heb gedaan.'
Die had ik niet zien aankomen. 'Een huis voor me kopen?!' Trey leek mijn reactie vreemd te vinden, aangezien hij natuurlijk gewend was aan dit rijke leventje en een huis kopen niks was vergeleken met het geld dat hij eigenlijk had.
'Blijf je serieus alles herhalen wat ik zeg,' zei hij geïrriteerd.
Ik negeerde zijn vraag en ging verder met een van de mijne. 'Wat als ik de dingen die van me verwacht worden niet kan doen?'
'We zullen rustig beginnen, je hoeft niet meteen te beginnen met het werk.'
'Oké en als ik.. uhm,' begon ik mijn volgende vraag nerveus en een beetje bang voor zijn reactie. 'Als ik iemand moet verleiden, moet ik dan met ze, je weet wel, naar bed gaan?'
'Dat is helemaal je eigen keuze. Je hebt een stil alarm bij je, die je kan gebruiken als je het gevoel hebt dat je in gevaar bent. Een van de jongens zal altijd dichtbij zijn. Het is meestal Caleb, maar als je iets meer uit zo'n zaak wil halen dan alleen wat geflirt, kan dat ook.'
'Ja, niet dus!'
'Preuts ben je wel he.'
'Je bent walgelijk.'
'Ey, iedereen zijn eigen dingetjes.' Trey knipoogde zelfvoldaan en ik rolde met mijn ogen, de vlinders in mijn buik negerend.
'Was dat het? Ik moet gaan?' vroeg hij vervolgens weer met hetzelfde gebrek aan emotie als altijd.
'Zou ik gewond kunnen raken of vermoord kunnen worden?' probeerde ik er nog snel bij te gooien.
'Ik ga niet tegen je liegen, er is altijd een risico, maar ik zal er alles aan doen om je te beschermen.'
Daar komen de vlinders weer.
'Maar er is altijd een kans?'
'Bella, er is een kans dat je de deur uitloopt en aangereden wordt door een auto. Zoals ik al zei, er is altijd een risico.'
JE LEEST
My Gang Leader
ActionBella is per ongeluk getuige van een maffiamoord. Wat zal er gebeuren als ze te maken krijgt met de koude, meedogenloze, knappe maffialeider? . . . #1 action 8-1-2019 #3 mysterie 9-1-2020 Chain reaction-episode