lima °

7 2 0
                                    

+++

" gumawo mr and mrs Kang " ucap Jihoon yang duduk disebelah aku di seat tengah kereta alpad appa .

" eh , apa pula panggil mr ngan mrs ? Apa kelas , panggil je eomma ngan appa . mesti jihoon dah lama nak panggil kan ? " ucap appa yang duduk diseat paling belakang sekali .

Hah kau , terjangkit virus azwan ali kat appa .

" selama hoon tinggal kat Rumah Anak Yatim , memang pakai baju yang lusuh heh , sayang ? " ucap eomma yang disebelah appa .

" n-nae . sebab ni baju orang derma kat badan kebajikan lepastu kitorang pakai je baju yang diorang bagi " balas Jihoon .

" hm , Niel and Jimin . Eomma nak semua baju niel ngan jimin  packing malam ni . kita bagi ja kat rumah anak yatim tu " arah eomma .

Wah , serious betul eomma aku ni . Mak yang pemurah 👌

" HAH LAGI SATU , KIJAP LAGI KITA SHOPPING YA ANAK ANAK!! " jerit eomma tiba tiba

Nasib tak terbabas kereta yang niel oppa pandu tadi . Tak pasal gigi niel oppa sumpik terlanggar pokok.  AHAHAHAHA

" Yah , Jimin ! Kau kutuk aku lagi ye ? Siap kau balik nanti " ucap Daniel yang fokus memandu .

Aku syak mamat ni ada kuasa telepathy yang boleh dengar aku mengumpat dia or dia hanya mengunakan otak bendul dia tu untuk meneka .

" dey , i still know it idiot " pantas tangan kanan Daniel mencubit aku yang betul betul di belakang dia .

" aduh , sakit la oppaa.  eomma ! Tengok niel  " adu aku .

"Mama tak tahu key . jimin yang cari pasal tadi en " ulas Eomma .

Laju aku mencubit bahu Daniel . Mama boleh pulak backup niel . Heish -,,-

+++

" inilah , bilik awak " aku menunjukkan bilik baharu   jihoon oppa .

Hm , aku terpaksa panggil di oppa wei . Dia lahir lagi awal daripada aku . And aku lahir 24 November -,,-

" gumawo jimin " dia bow di depan aku .

" halah lek ah , even ni hari pertama kita berkawan . I like to make you as my brother " aku memeluk jejak itu  .

Dia tercegat .Terkijut kah ?

" and ya , Ni baju kau . Pakai tau , jangan pakai baju lama tu " aku wink kearah dia .

AHAHAHAHA

Kijap ! Siapa yang ada kuasa wink sekarang ni ? Aku ke Jihoon sebenarnya . 🙈

" bye bye " Laju aku keluar dan  menutup pintu bilik jihoon .

+++

[ Park Jihoon's POV ]

aku yang baru sahaja mandi terus baring di atas katil baru . Lebih wangi , empuk dan besar .

aku menatap lama telefon bimbit yang baru sahaja dibeli oleh keluarga kang untuk seketul park jihoon yini .

" macam mana nak guna ni kau ni ? "

|| tiing !  ||

|| 3 mesej from unknown group ||

" macam mana nak buka kau ni hah ? " penat tekan . Macam tu jugak , hitam je .

segera aku memasukkan telefon bimbit itu didalam poket seluar . aku keluar dari bilik itu .

Puas aku teroka rumah ni , dari pintu rumah sampai la , loteng rumah . aku pula yang lupa mana ruang tamu.

" wah , riuhnya " aku terus turun ke tingkat bawah .

Semua melihat aku . Ya , mereka kaget .

" wah , hensemnya anak eomma ngan appa yang sorang ni !! Tergugat jimin !! " ucap appa yang melihat aku sambil telefon ditangannya yang dia tatap tadi . dia berhenti main .

Jimin yang duduk di lantai permaidani mula mencubit peha lelaki berusia 40 an itu .

Aku tersengih . Ya , itulah yang termampu hoho. Laju aku mengambil tempat di sebelah Daniel hyung .

" hyung " panggil aku. Then , aku diabaikan~ ;-;

Khusyuk betul abang aku yang baru ni menonton Wanna One Zero Base tu . Ya , walaupon ulangan .

Selang beberapa puluh minit yakni iklan berkumandang.

" nae adikku "  jawab dia dengan gigi lawa dia .























Countinue ?

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Nov 27, 2018 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

[ C ]Re-moved • bjy •Where stories live. Discover now