Zdravý životní styl

311 10 3
                                    

Opět vás zdravím u další kapitolky a to u ZDRAVÉHO ŽIVOTNÍHO STYLU.
Pojďme si ji více rozebrat.

1část: Co je to zdravý životní styl?

**************************************
CO JE TO ZDRAVÝ ŽIVOTNÍ STYL?

Pod tímto pojmem se skrývá mnohé a na jeho vysvětlení rozhodně nestačí jedna věta. Zdravý životní styl je souhrnné označení pro správná rozhodnutí v oblasti výživy, pohybu a lidské psychiky. Člověk se každé ráno probouzí a čeká ho přibližně šestnáct hodin rozhodování. Mám se nasnídat? Koupím si tu čokoládu z automatu? Půjdu na procházku, nebo se podívám doma na film? Všechna taková rozhodnutí (ať chcete nebo ne) ovlivňují váš život a zdraví. Tento článek je věnován těm správným, protože jedině ta nás dovedou k vysněnému cíli – zdravému a štíhlému tělu.

Je to opravdu tak důležité?

Zdraví a životní styl jsou dvě oblasti, které jsou nedílně propojené. Což je také důvod, proč se každý rok stávají ze zdravých lidí nemocní a naopak. Jednoduše máme moc změnit to, jak se cítíme a jak kvalitní je náš život. Proto je zdravý životní styl podstatné téma, a ne jen další výkřik do tmy ve stylu zaručených diet a samohubnoucích cvičebních pásů. Když se ke svému tělu budete chovat, jak si zaslouží, brzy uvidíte změny. I malý krůček správným směrem se dříve či později projeví. A nezáleží na tom, zda vám zmizí pár centimetrů v pase, ustoupí celulitida nebo se budete každý den cítit plni energie. Pokud ze sebe budete mít radost a budete se častěji rozhodovat zdravě, jste na té nejlepší cestě. Co byste měli konkrétně dělat?

3 pilíře zdravého životního stylu

Zdravý životní styl se skládá celkem ze tří, vzájemně se doplňujících pilířů. Obecně se doporučuje nebýt na sebe moc tvrdý a začít třeba jenom se dvěma. Tělo si samo řekne, kdy je čas přidat např. cvičení nebo se zbavit hranolků. Je fajn si uvědomit, že čas je na vaší straně. Mnoho lidí se trápí s pár kily navíc klidně i roky a pak se nutí zhubnout za dva, tři měsíce. Nedávejte si termíny a nebuďte sami sobě zlým šéfem. Dostanete se zbytečně do stresu, který je velkým nepřítelem zdravého hubnutí.

Stres je s námi pořád. Vyrovnejte se s ním, řešením je zdravý životní styl!

Začněte tím, že si sepíšete svůj stávající jídelníček (žádné podvádění) a kriticky jej zhodnotíte. Můžete to zkusit sami nebo si nechat poradit od výživového poradce. Ze začátku přidejte jen několik malých úprav, jako je jíst pravidelně 5x denně nebo přidat ke každému jídlu malou misku zeleniny. Časem možná zjistíte, že byste uvítali jídelníček na míru. S ním se vám dostane do rukou jasný plán a vy už nebudete mít na co se vymlouvat. Je jedno, zda přemýšlíte nad tím, jak zhubnout či jak přibrat na váze. Vždy existuje řešení. Stačí se jen trochu snažit a přemýšlet na tím, co každý den sníte.
Dalším krokem je pohyb. Většina lidí by (bohužel) raději trpěla týdenními hlady, než by si sedla na kolo a párkrát objela sousedství. Nenávist k pohybu je někdy skutečně obrovská. Naštěstí není nezvratná. Podstatné je se nevzdávat hned po první hodině strávené v tělocvičně. Poprvé si každý připadá jako ta největší měkkota, ale kondice se dostaví, o to se nebojte. Hledejte nové sporty, ideálně takové, které vás budou skutečně bavit. Najděte si parťáka, s nímž se budete vzájemně podporovat a motivovat. A nezapomínejte na to, že každý pohyb navíc se počítá.

Špatná nálada jako kámen úrazu

Posledním, a dalo by se říci tím nejdůležitějším pilířem, je psychická pohoda. Ani ta není však zadarmo a je třeba pro ni něco dělat. Součástí zdravého životního stylu je totiž i špetka sobeckosti. Budete se muset naučit dělat věci pouze pro sebe. Připravit si dobrou a zdravou svačinu, jít si zaběhat a večer se uvolnit v horké vaně nebo při čtení vaší oblíbené knihy.

Cesta za lepším JÁ✅Kde žijí příběhy. Začni objevovat