solat

4 3 0
                                    

Kisah 2 orang kawan

"Asalamualaikum Ali,kau x nak bersiap sedia ke nak ambik wuduk kejap Lagi nak masuk waktu solat zuhur..Kita dapat pahala kalau solat awal Tau."

"Walaikumusalam zam,hah yelah ..apa kata kau solat dulu nnti Aku dh hbis main games ni..Zam kau  solat lah dulu.."

"Ish,kau ni x baik Tau lambatkan solat ..Aku dah tegur ni jom je lah.."

"Ish,kau ni tengok Aku dah kalah.. kalau kau nak solat ..solat lah dulu ..x yah lah ajak Aku ..kau nampak Kan Aku tngh buat apa ni!"

"Wey,x baik lambatkan solat lagipun aku dah tegur kau Dan apasalahnya kalau solat awal pun."

"Kau ni sibuk jelah."

"Jomlah solat Ali."

"Ouh ,kau nak solat sangatkan ..hmm..dalam mimpi kau lah"

"Ali nnti Masa kau hadap Allah nnti kau try lah ckp mcm tu "hmm..dalam mimpi kau lah"."

"Hmm..yelah2 x yah lah ckp mcm tu ..terasa Aku.."

"Okay,jom"

Pengajaran Kat sini selalu lah awalkan waktu solat jngn lambat-lambatkan ..Nabi pun pernah bersabda :barang siapa solat diawal waktu maka Allah permudahkan segala urusannya di dunia Dan akhirat.Yang dapat syafaat pun Kita jugak ..Jomlah banyakkan buat Amar ma'ruf nahi munkar Dan perbanyakkan buat kebaikan untuk dijadikan sebagai saham akhirat Kita nnti..

Dakwah bersamaWhere stories live. Discover now