fikirkan

5 0 0
                                    

Cuba tngok diri Kita ..bila nak buat Dosa senang Sangat tpi Kenapa susah utk Kita buat kebaikan yg dapt pahala walaupun benda tu kecil Kenapa??

Sbb diri Kita selalu sngt melakukan kejahatan sehingga Kan sudah sebati dgn diri Kita .. Walaupun begitu Kita masih perlu tetap Buang kejahatan tu dri diri Kita Dan sebati Kan diri Kita dgn pahala Dan kebaikan supaya akhirat nnti Kita yg senang..x susah sngt pun nak buat kebaikan..kalau nak Mula dgn yg kecil .. contohnya Kita mulakan dgn berselawat,bersedekah,mengutip sampah yg berdekatan Dan sebagainya.Selapas itu,bila dh biasa buat boleh lah Kita buat kebaikan yg lagi besar dri g kecil tu.. ..Dri situ Kita sudah pun boleh mendidik diri Kita supaya sentiasa melakukan kebaikan..dri diri terus dibelenggu dgn Dosa..

Ya..setiap manusia tidak pernah terlepas dripada melakukan Dosa termasuk Saya..yelah Kita bukan malaikat yg x pernah buat Dosa ..nama pun dah manusia pasti takkan terlepas dri melakukan Dosa sbb Allah sentiasa memberikan hambanya masalah utk diselesaikan dgn meminta bantuan kpd Allah..Allah mencipta masalah Dan Allah juga yg mencipta penyelesaiannya..

   Jadi Kenapa masih nak bertangguh sedangkan nak melakukan kebaikan tu lgii..senang cuma diri Kita yg berat sngt nak buat jdi mulai skrg marilah Kita ubah diri utk sebatikan diri Kita melakukan kebaikan ..Jangan dah terlambat baru nak menyesal ..Skrg Kita berada di akhir zaman..Kita perlu takutkan akhirat sbb di dunia hukuman yg diberikan Allah masih berat tpi di akhirat lebih seksa Dan beratnya hukuman yg diberi oleh Allah..Jikalau di dunia pun Kita x mampu menanggung apatah lagi akhirat..

Mari lakukan kebaikan ..Mulai berubah ..ubahkan diri utk menjadi manusia yg taat Dan patuh akan perintah-Nya Dan meninggalkan segala larangan-Nya..😇😇

Dakwah bersamaWhere stories live. Discover now