Kita cuaca Kat dunia pun Kita dah cakap panas,
Belum lagi masuk api neraka ..
Masih lagi nak cakap panas..
Dunia Kita Ni semakin panas sbb dah nak dekat akhir zaman ..
Dgn sekarang ramai sangat orang yang tebang pokok disebabkan cuma untuk memajukan negara je..Ya Tak cakap pun benda tu Salah nak majukan negara tapi dia terlalu banyak sangat benda yang Kita perlukan seperti pokok ..semua dia nk tebang kalau boleh..Dia jadikan tanah pokok yang ditebangkan tu utk pembinaan bangunan Dan rumah ...Guys bayangkan skrg cuaca pun dah melebihi 40°..kalau suhu semakin panas masihkah korang boleh bertahan?Okay,kalau pokok dia nak tebang ..oksigen nnti Kita dapat dari Mana?bukankah selama Ni Kita dapat oksigen semua dari pokok..Kalau korang tngok balik keadaan dunia Ni..Keadaan cuaca dunia yg melampau ini lah yg telah diperkatakan dlm Al-Quran bahawa dunia Kita akan mengalami keadaan panas yg melampau..Pada Masa itu sudah dekat dgn akhir zaman dan Allah akan menahan segala hasil tanaman di dunia Serta hujan ..Tidakkah anda berasa takut dgn segala hukuman Allah ini..Ini baru hukuman dekat dunia belum lagi hukuman Kat akhirat..mesti lagi berat Kan?Betul x?kalau Betul janganlah Kita dengan bangganya melakukan perkara yg bertentangan dgn agama .. Sudah mengetahui lagi nak dibuatnya ..Mengapa kebanyakan manusia jadi mcm Ni..ok kalau Kita rujuk balik Al-Quran,Korg akan nmpk balik benda yg terjadi Kat dunia Ni ibarat pusingan kitaran..Why,Saya cakap mcm tu?
Ok mcm Ni..kalau Kita tngok zaman Nabi Hud,Nabi Luth,Dan Nabi Salleh balik..Masa tu kaum diorg semua melakukan perbuatan yg terkutuk Dan jahilliah..
Nabi Hud..kaum dia adalah kaum' AD..Allah nemberi mereka nikmat tanah yg subur tetapi mereka menolak ajaran Nabi Dan balasannya yg Allah timpakan kpd mereka ialah angin puting beliung..
Nabi Salleh..kaum dia adalah kaum Tsamud..Nikmat yg Allah beri kpd mereka ialah kekayaan dan kemewahan dunia tetapi mereka menuduh Nabi Salleh pendusta Dan Allah timpakan Bala kepada mereka iaitu halilintar Dan gempa bumi yg dahsyat..
Nabi Luth ..kaum dia adalah kaum Luth .. Nikmat yg Allah beri kpd mereka ialah kemewahan dunia tetapi mereka menolak ajaran Nabi Luth Dan melakukan hubungan sejenis..maka Allah timpakan Bala kepada mereka iaitu diterbalikkan negara mereka menjadi Laut mati ..
Tidakkah anda sedar yg perkara jahilliah pada zaman Nabi itu telah berulang kembali di zaman Kita sekarang ?Dgn LGBT nya Dan Ada juga yg berani melawan perintah Allah..Kalau anda sedar kini di dunia semakin bnyk bencana Alam yg berlaku kpd Kita..Salah satu sbbnya adalah kerana Allah Marah kpd Kita kerana ingkar arahannya ..Tidak melakukan segala perintah-Nya Dan melakukan larangan-Nya..
Ingat ini semua..kalau seorang melakukan perbuatan yg jahat Kita semua akan kena kerana bala yg Allah timpakan bukan terkena kpd dia seorang malah Kita juga akan terkena Dan merasainya..
Tidakkah anda berasa takut Dan insaf..Jikalau anda sudah berasa begitu baguslah kerana segerakan bertaubat sebelum anda terlambat..kerana saat Allah tarik sesuatu yg berharga daripada Kita pada Masa itu menangis air mata darah pun tetap takkan dapat dikembalikan semula ..Bayangkan Dan kembalilah semula ke pangkal jalan..Adakah selama ini Kita telah terpesong dari Jalan yg benar?Saya tidak mengetahui anda tetapi hanya anda sendiri shj yg mengenali diri anda berbanding orang lain ..
Segerakan bertaubat sebelum terlambat..Jangan pandai menuturkan kata sahaja tetapi tuntutlah ia sebagai benda yg betul..Jangan ambil Masa utk berfikir kerana saat ini Masa tidak mengejar Kita tetapi Kita yg mengejar Masa...Hidup di dunia ini, Masa bergerak semakin laju ..
Jadi banyakkan buat amalan kebaikan Dan hindarkan diri Kita daripada perkara yg dilarang Allah...Semoga Kita tidak tergolong dalam kalangan orang-orang kafir kerana tanpa Kita sedari orang kafir telah berjaya menjatuhkan umat Islam sedikit Demi sedikit tanpa Kita sedari..kerana mereka menjatuhkan Kita dgn perkara yg buat Kita terleka dan lalai supaya Kita fikir perkara duniawi shj..
Cepatlah sedarkan diri anda sebelum umat Islam jatuh akibat aktiviti yg dilakukan oleh org kafir..
YOU ARE READING
Dakwah bersama
Ngẫu nhiênRamai yang nak berubah tapi insaf Tak lama lepastu buat balik.Bagi yang macam tu bacalah Dan mohon berubah kepada yang lebih baik..Selagi nyawa masih Ada Mari Kita berubah dan bertaubat segera sebelum maut datang memanggil Dan malaikat maut datang m...