Gelukkig staar ik naar het plafon. Gister avond was echt heel leuk en Peter en ik hebben tot drie uur s'nachts door zitten praten. Ik ben tot laat weggebleven en ik ben heel gelukkig. Het was echt een hele leuke avond en we hebben afgesproken om morgen weer samen iets te gaan doen. We weten nog niet wat maar het word echt leuk. Peter is heel gezellig om gesprekken mee te hebben al merk ik wel dat hij heel eenzaam is en ook verlegen kan zijn. Zijn ouders zijn allebei omgekomen en als baby is hij al bij zijn tante May gaan wonen. Het is me ook opgevallen dat Peter heel slim is. Hij lijkt dingen snel te snappen en is heel alert. En heel prettig: ook als het lijkt dat hij er met zijn gedachten niet bij is luistert hij toch. Ook heeft hij me verteld over de Star Wars films waar hij zo'n fan van is. Hij leeft helemaal op als hij erover praat en zijn ogen beginnen helemaal te twinkelen. Hij is ook echt heel knap... Ineens hoor ik mijn ringtone en snel zoek ik tussen de lakens van mijn bed om vervolgens mijn telefoon te vinden.
'Met Gray!'
'Hoi Gray, met Peter. Ik verveelde me en ik dacht dat ik uhm... Jou wel kon bellen.'
'Je kan mij altijd bellen, ik was toch niets aan het doen. Ik vond gister avond heel gezellig, en jij?'
'Ja ik ook! Als je wil kan je vanavond bij mij en tante May eten, maar als je niet kan hoeft het niet. We kunnen daar na een star wars film kijken als je wil? Want die wilde ik nog graat laten zien en uhm.. Ja.'
'Dat lijkt me heel leuk! Ik ga het wel eerst even met mijn ouders overleggen. Ik denk wel dat het kan.'
Pas een uur later leg ik mijn telefoon neer. Peter moest ineens snel gaan en had opgehangen. Ik besluit de trap af te lopen om lunch te gaan maken. Terwijl ik door instagram scroll besluit ik een kip-avocado wrap te maken en snel gooi ik de wrap in de oven. Ik kijk door de berichten waar ik in ben getand en dan zie ik dat @peterparker me heeft getagd. Snel open ik de foto en ik zie dat hij een selfie heeft gemaakt toen ik niet aan het kijken was. 'i had a lot fun :)' is de simpele maar schattige caption. Ik smelt en plaats een paar reacties. Terwijl ik door mijn timeline scroll zie ik een livevideo van spiderman die aan het vechten is met een overvaller. Ik kan mijn ogen er niet vanaf houden en gespannen kijk ik toe hoe spiderman de man vast maakt met spinrag en vervolgens de telefoon waarmee de livevideo word gemaakt in het gras gooit. In de verte hoor je een geschreeuw en gespannen close ik mijn telefoon. Ik denk terug aan vorige week en aan hoe spiderman mijn leven had gered. Ik bibber bij de gedachte aan de gebeurtenis. Kut. Snel ren ik naar de oven toe en ik zie dat mijn wrap helemaal verkoold is. Ik laat de oven afkoelen en veeg dan met een nat doekje de verkoolde wrap uit de oven. Het word een hele smerige boel het doekje beland in de wasbak.
Nadat alles is afgekoeld eet ik een avocado zonder wrap en kip. Over een half uurtje moet ik al naar Peter toe en ik loop de trap op om me aan te kleden en wat make up op te doen. Ik kies om zwarte skinny jeans aan te trekken en een oversized NASA sweater. Verder wat basic sieraden en mijn geblokte vans. Als ik naar mijn telefoon kijk zie ik dat ik nog dertien minuten heb. Snel loop ik naar beneden om een ijskoffie te maken. Ik heb de rare gewoonte om mijn koffie koud te drinken. het is heel raar maar wel lekker en het gaat er natuurlijk om of het lekker is. Snel drink ik mijn iced latte op en doe ik de deur achter me op slot. Mijn fiets staat achter tegen de muur. Ik doe mijn hand in mijn zak om mijn fietssleutel te vinden en tot mijn schrik kom ik er achter dat hij verdwenen is. Oh nee, niet nu alsjeblieft... Snel haal ik de deur weer van het slot af. Ik ren naar binnen en ga snel de woonkamer in. Snel kijk ik om me heen en ik zie hem nergens. Terwijl ik de keuken in loop trek ik een kastje open. Nergens ligt mijn sleutel. Mijn stresslevel begint inmiddels vrij hoog op te lopen en ik smijt de plastic bekers aan de kant. Waar heb ik mijn sleutels gelaten?
Pas na tien minuten vind ik mijn sleutels. Ze lagen onder de VOGUE en het is nu vijf minuten voordat ik er moet zijn. Ik ga het niet meer redden ook al fiets ik heel erg snel. Toch wil ik er zo snel mogelijk komen. Ik stap haastig op mijn fiets en trap zo snel als ik kan tot mijn benen pijn doen. Ik rij door drie rode stoplichten heen, oeps. Ik hoop dat mijn make-up niet te veel is uitgelopen... Dit heb ik ook weer...
Snel zet ik mijn fiets voor de deur van Tom zijn appartement. Zodra Tom de deur open doet verontschuldig ik me. 'Sorry dat ik zo laat ben! Ik was mijn sleutels kwijt en-' Tom onderbreekt me en geeft me een knuffel. 'Fijn dat je er bent! We gaan over tien minuutjes eten, kom binnen.' Ik lach en stap binnen. Nog een beetje overrompeld door de knuffel die ik kreeg kijk ik om me heen. Het appartement waarin Peter woont is niet groot, maar ook niet klein. Ik vind het heel mooi. Dan zie ik een vrouw staan. Ze is ouder dan Tom en ziet er voor haar leeftijd erg mooi uit. 'hoi! Ik ben Gray.' Ze schud mijn hand en antwoord 'Hoi Gray, ik ben May. Leuk dat je mee komt eten.' Ik glimlach en loop achter Peter aan naar zijn kamer. 'Nou dit is mijn kamer, hij is niet heel opgeruimd sorry.' 'Maakt niet uit joh... Wat heb jij voor hobbys? Want ik zie niet echt iets in je kamer of zoiets.' 'Ik red de wereld in mijn vrije tijd.' zegt hij doodserieus. Ik lach om zijn grap. 'En verder?' 'Ik hou heel erg van science dus meestal doe ik daar wat mee. En jij?' vraagt hij. 'Ik acteer. Ik doe op dit moment auditie voor een film en ik heb acteerlessen op maandag.' May roept ons omdat het eten klaar is dus we lopen naar beneden.
May is een onwijs leuke vrouw! Ze is grappig en het is heel gezellig om met haar te praten. Terwijl we genieten van een heerlijke spaghetti Carbonara praten we over van alles en nog wat. 'Ik denk dat ik als ik een dag iemand anders kon zijn Billie Eilish zou willen zijn. Ze is echt een geweldig persoon. Maar ik snap ook we dat jij de president wil zijn hoor, May. Dat is een hele strategische keuze.' May lacht. 'Wie zou jij willen zijn Peter? Een artiest? Of een wereldredder? Ooh! Spiderman?' vraagt May. Peter verslikt zich in zijn drinken en spuugt het net niet uit over zijn eten. 'Wat zeg je?' 'Wie je voor een dag zou willen zijn.' Hij lacht opgelucht. 'Ik zou jou wel willen zijn, Gray. Je bent zo'n interessant persoon. Op een, uhm, goede manier hoor. Geen zorgen.'
hoi :) Ik weet nogsteeds niet of mensen dit lezen maar heel even een shoutoutje naar mijn liefste vriendinnetjes: de babes van a&jh!! @feliqity kan zulke goede boeken schrijven!! Vooral happy by accident is amazing. @LoenadeBoer is ook al zo'n talentje, new kid is echt de moeite waard om te lezen. @jardbyler jezus, wat heb ik jou gemist! Blij dat ik je weer gesproken heb <3 @wietskedvx legit dit persoon is such a babe!! So much love to you Wietske :D @-marieTrash bitch u aint trash wat is deze gekke username?! @stephaniexwolfhard love u to death, je bent zon knap en aardig en gewldig persoon... Ik wil je meeten!!! @spideyhclland ahh i love met jou minecraften heel erg muhaahah :) @crxscxntmood is ook echt een true babe love yaaa!! Uh i hope nobody is going to kill me ;) love schrijven om twaalf uur snachts lmao
nu ben ik bang oh shit nou ja oops.
Joe!!
JE LEEST
WORLD'S MIGHTIEST DUO - PETER PARKER AVENGERS FANFICTIE
Fanfiction'Blijkbaar zijn we nu beroemd.' 'Ja, behalve dat niemand weet wie we zijn!'