BAB 14

44 0 0
                                    

ZAHRA POV

' Nononono! Ini semua tak mungkin' hatiku menjerit sekuat kuatnya. "Come here sayang, duduk sini" kata mama dengan takda perasaannya aku menghempas punggungku disebelah mama. Aku perasaan yang dari tadi si Azman ni pandang saja pada badanku atas ke bawah kadang kala aku menjeling ke arahnya tanda protes ' hesh mamat ni meluatlah aku' monolog dalam hati.

"Ehemmmm" papa mula menggembalikan aura positif semula dari keadaan sunyi tadi. " Macammana ye nak mula" kata Uncle Asan yang sedikit lanjut usianya." Apa hajat En. Asan dn Pn. Ruby kemarii? hahahhaha." Gurauan papa lansung tidak membuatkan aku tersenyum malah merasa sebel kerana berjumpa dengan keluarga Azman.

"Kalau boleh lagi cepat lagi bagus, apa kata lepas saja mereka bertunang malam itu terus kita nikahkan. Boleh begitu?" Cadang Ibu Ruby. " kita tanya tuan badan dulu sejutu ke tak lah jangan main rembat saja hahaha" ketawa besar Uncle Asan.
" Ahraa kamu setuju?" Tanya mama sambil memegang pehaku " Haa aa..aaapadia maa?"jawabku dengan binggung. "

    " Heshhh kamu ni berangan nak kahwin dengan Azman dah ke?" Sakat mama " Urmmm maanaa aa..adee" mood aku turun naik je lagi lagi bila Azman senyum sinis tanda dia sudah menang. " Haa Azman kamu pula?" tanya Uncle Asan ingin kepastian dari anaknya " Azman setuja paa, lagipun Azman dah get ready awal awal. Azman betul betul cintakan Ahra papa, Uncle Zaid" sambil senyum dibuat buat.

END POV
  
   "Waitt! Its not fair" jawab Zahra dengan nada bersahaja. Semua tercengang dek tiba tiba Zahra berbunyi. Jelas sekali kelihatan muka Azman cuba menahan marah lalu dibiarkan.
" not fair? What going on sayang?" tanya Azman dengan risau takut takut Zahra tidak bersetuju dengan semua itu. " Ahra tak nak kahwin" air mata mula bertakung dimata. "Whattt?" jawab serentak mereka semua.

Terkebil kebil dibuatnya Aunty Ruby dan suaminya, mama papa jangan cakap lah cuba menahan amarah mereka dek perangai Zahra "I tak nak teruskan semua ni , saya tak setuju saya taknak" kata Zahra dengan nada sedikit tinggi sambil memandang tajam muka Azman.

  

   

Peluang KeduaWhere stories live. Discover now