SBS BUILDING
"Betul ke yang Jungkook dari BTS ni, dah nak kahwin?" tanya seorang wartawan bernama 'Soos'
Jungkook memandang aku. Aku mengambil mikrofon di tangan Jungkook.
"Sebenarnya kami cu---"
"Ye, kami akan kahwin bulan depan," kata Jungkook dengan kuat. What de dcuk! Bukan tu yang aku nak cakap sial. Tanpa sentap aku kata apa-apa, Jungkook terus tarik aku keluar dari dewan besar.
"Bodohla kau ni! Kenapa kena kahwin?" marah aku sambil mengetuk-ngetuk kepala. Pening kepala memikirkan hal itu.
"Aku dah bincang dengan Sejin hyung. Kita akan pura-pura kahwin," kata Jungkook dengan muka kau dingin. Dalam masa-masa macam ni, dia boleh relaks lagi? Aduhai!
🚀 🚀 🚀
🚀 🚀
🚀🚀🚀 🚀
🚀 🚀 🚀
🚀 🚀 🚀"I don't know! Kepala aku serabut ni kau tahu tak," kata aku kepada Rose. Sambil meraup muka aku perlahan. Mocha yang diberi oleh Suga oppa belum disentuh. Apalah nasib. Macam mana aku nak eomma dengan appa?
Ding dong~~
"Cepat keluar kita pilih baju nikah!" kata Jungkook di depan pintu.
"Perlukah kita pilih? It just a wedding. Lagipun wedding tu pura pura je!" tengking aku kuat. Lantak dialah, nak kecil hati ke ambik hati ke. Atau buang hati tu kat laut sampai hilang. Pergi mati terus pun aku tak kisah!
Dengan segera, Jungkook menarik tangan aku masuk ke dalam kereta.
"KAU NAK BUAT APA?!?!" jerit aku kuat dalam kereta lamborghini Jungkook.
"Lagi sekali kau bising aku rogol kau!" kata Jungkook tegas. Eii, ingat aku ni penakut ke?
"Huh, buatla kalau kau berani!"
CHUPP!!
Holy shit! Dia cium pipi aku. Tak guna punya arnab!
"HEI KAU!!!"
"Last warning, kau bising aku buat betul-betul," kata Jungkook lalu menarik tali pinggang keledar (?).
WEDAAAA BUTIQUE.
"Wei, kau an owner kedai ni. Betulke cara eja butik tuu?" tanya Lina?
"Betullaa!" kata Kyulkyung.
"Engkau pikir aku tak belajar ke?" sambungnya lagi.
Ting~ Tong~
"Selamat datang!" kata Kyulkyung.
"Ni kedai butik Weda ke?" tanya Jungkook. Tangannya masih memegang tangan aku. Lina mengangguk.
"By the way, eja butik dalam bahasa english, b-o-u-t-i-q-u-e, bukan butique," kata Jungkook. Aku hanya menahan mulut dari ketawa. Kyulkyung memegang tengkuknya tanda malu.
"Hmm, takpelaa. Jungkook dengan Lisa nak cari baju wedding yang macam mana?" tanya Kyulkyung sambil memegang nota.
Selepas berjam-jam cuba baju pengantin. Akhirnya, Jungkook membawa aku pulang.
"Ingat tau! Kita nikah pura-pura bulan depan. Kalau aku tahu kau buat masalah. Siap kau," kata Jungkook dengan tegas. Aku hanya mencebik, dan tutup pintu dengan kasar. Lalu masuk ke dalam.