Chapter 8

56 7 0
                                    

   Malam tu, aku asyik terngiang-ngiang perkataan yang Jungkook ucapkan pada aku. Ah, sah ! Mesti aku dah jatuh cinta dengan Mr. Bunny. Ish, kitorang kahwin bukan atas cinta. Tapi, terpaksa. 

"Kau termenung apa Lisa ?" tanya Rose. Aku menggeleng.

"Jom practice," ajak Jisoo.

Habis practice pukul 8:00 malam. Tak tahu kenapa hari ni balik awal.

"Malam ni kita ada meeting dengan kpop idols untuk Mnet Asia Music Awards 20**," kata manager BLACKPINK.

"Pukul berapa?" tanya aku lalu meneguk air mineral.

"Pukul 10. Korang semua balik dorm lepastu siap-siap. Kereta akan sampai sebelum pukul 10," kata manager. Kami hanya mengangguk. Manager pun berlalu keluar.

"Agak-agak ada Chanyeol tak ?" tanya Rose gembira.

"Tak habis-habis dengan Chanyeol tu. Si Jimin tu suka kau, kau tak layan," kata Jennie lalu mengemas barangnya.

"Hm, janganlah jumpa Jin," kata Jisoo perlahan.

"Hah? Jin oppa?" tanya aku kuat.

"Eh apesal aku sebut nama si pinky tu pulak. Eii, geli ! Geli ! " kata Jisoo sambil mencebik. Kami hanya ketawa.

"Hah Lisa, rindu Jungkook ke ?" tanya Jennie. Aku mengerling ke arah Jennie.

"Tak ada masa Lisa nak rindu dia," kata aku. Hahaha dalam hati kata ye rindu Jungkook.

'Saranghae,'

ayat yang aku nak Jungkook ucapkan lagi dekat aku. Melt ! Melt !

^_^_^_^_^^_^_^_^_^_^_^_^_^^_^_^_^

SBS BUILDING ~

K-pop idol yang hadir hanya BTS, EXO, TWICE, dan kami.

"Annyeonghaseyo," kata TWICE kepada kami. Aku hanya tersenyum lalu duduk di kerusi yang disediakan.

"Tujuan kita berkumpul harini ialah kita nak bincang tentang persembahan untuk MAMA. Disebabkan lagi 2 bulan je MAMA, so esok pagi kita akan kumpul dekat practiceroom BTS sebab besar. One more, kita akan adakan 4 special perfomances. Dan performernya akan dipilih esok. Baiklah, kamu semua boleh berbincang. Kami pergi dulu," kata pengurus MAMA.

Sejurus saja pengurus MAMA pergi, Yeri menegur aku.

"Oh ye, Jungkook dengan Lisa dah kahwin kan ? Chukkhae!" kata Sana.

"Kamsahabnida," kata Jungkook. Aku memandang Jungkook dan Jungkook memandang aku balik.

"Aku rasa 4 special perfomances antaranya menyanyi, menari lagi dua tak tahu," teka Sehun.

"Hm, rasanya lah," kata Jin sambil mengangkat kening.

"Korang nak dengar lawak?" tanya Jin.

"Kenapa lembu selalu cakap mu?"

"Entah," jawab Momo.

"Sebab mulah yang menawan," aku hanya menahan ketawa. Tetapi, tak boleh. Ketawa TWICE dan yang lain sudah meletus. Aku pun ikut ketawa sekali.

KEESOKAN harinya. Keempat-empat kumpulan idol sudah berkumpul.

"So first untuk 4 special perfomances ialah menyanyi, menari, rapping dan last visuals,"

"Untuk bahagian menari, Jungkook dan Lisa. Momo dan Jimin. Jhope dan Tzuyu. Menyanyi pula, Jin dan Jisoo. Nayeon, Dahyun, Sana. Chanyeol dan Rose. Rapping, Suga dan Jennie. Namjoon dengan Chaeyeong Last visual, Taehyung, Jeongyeon, Mina. Okay, practice well!"

Kenapalah aku asyik dengan mamat bunny nih. 😑

"Hey Lisa!" Jungkook mencuit dagu aku. Topi 'as if it your last' aku dibetulkan. Mamat ni kadang-kadang buat aku menyirap pun ada. Haritu bukan main cari aku bagai. Bila dah nampak awek lain terus lupa aku. Hah, tak guna punya suami. Eh, tapi. Dia kan suami pura-pura kau. Dia curang maknanya kau pun boleh curang. Oh my Sehun !

"Engkau, pandang-pandang Sehun pula," tegur Jungkook. Aku mengendahkan Jungkook. 😒

"Hm biarlah! Dah cepat bagi idea nak buat apa. Otak aku kosong ni," kata aku sambil mengeluh.

"Otak kau memang tak empuk eh ?" kata Jungkook sambil ketawa. Eh, bunny nih! Ish!

     "Erm, excuse me. Nak pergi toilet jap," kata Jennie kepada Suga yang sedang mencari idea untuk menulis lirik. Suga hanya memerhati Jennie yang menarik tangan Lisa ke toilet.

"Ehhhhhh unnie," kata aku kepada Jennie yang dengan tiba-tiba menarik tangan aku.

"Unnie waeyo?" tanya aku kepada Jennie yang sedang menangis di tandas.

"Aku tengok Taehyung tu rapat dengan perempuan lain. Aku jealous weh! Jealous!" kata Jennie sambil menangis. Nasib baik dia tak pakai makeup. Kalau tak dah serupa dah.

"Hm, bersabarlah," kata aku kepada Jennie yang masih menangis. Aku mengelap air matanya dan memegang pipi dia.

"Kalau dia sayang unnie, dia takkan buat unnie macamtu. Believe me!" kata aku.

   MASUK saja ke practice room semua orang memandang kami. Aku hanya tersenyum dan kembali ke Jungkook. 

"Unnie kau kenapa?" tanya Jungkook.

"Masalah percintaan bro?" kata aku lalu menepuk bahunya yang luas itu. Jungkook hanya ketawa.

Jungkook bercadang hendak menari menggunakan lagu Perfect. Tak sesuai duh! 

"Tapi, kita nak happy-happy. Bukan nak sedih-sedih," kata aku.

"Habis kau ingat lagu macamtu sedih ke? Tu lagu sweetlah!" kata Jungkook taknak kalah. Lah yeke? Sweet eh ? Hm, teringat dekat The Bunny Mask Singer. Oh my god. Hahaha.

   "Rosie, awak okey ke kalau kita nyanyi lagu Stay With Me ni ?" tanya Chanyeol.

"Saya okey je. Ikut awak," kata Rose sambil ketawa.

Jimin hanya perhati dari jauh. Amboi, sakannya gelak dengan Chanyeol. Kata Jimin dalam hati.

PERFECT | JJK Where stories live. Discover now