Chapter 9

52 7 0
                                    

Selepas 5 minggu practice, akhirnya mereka diberikan cuti selama dua hari.

Tanda notafikasi iPhone X aku masuk. Siapa pula yang call pagi-pagi buta ni ? Jungkook ? Apa dia nak ?

"Hello?" suara serak basah aku yang baru bangun tidur.

"Hah hello. Pat keluar!" kata Jungkook.

"Kenapa kacau aku pagi - pagi nih syaitan!!!!" jerit aku kuat.

"Pagi kepala lutut bahu siku kau!!! Dah pukul 12:30 dah!!!" Jungkook juga menjerit.

"What?!!!!!"

"Aku nak ajak kau jalan-jalan ni!" kata Jungkook.

"Aku malaslah!"

"Aku dah dekat ruangtamu dorm kau ni. Nak aku naik atas ke ?"

Terus aku endcall. Sial lah jantan ni. Ish !

"Lisa, Jungkook, Jimin, Jin dengan Taehyung dekat bawah," kata Jennie yang meluru masuk bilik aku. Aku membeliakkan mata.

"Oh lisa ingatkan Jungkook seorang,"

"Dahtu kenapa?" tanya aku lagi.

"Diorang berempat nak ajak kita keluar," kata Jennie lagi. Rambutnya yang panjang menghalang aku melihat mukanya.

"Unnie, gwaen----"

"ARGHHHH!!!!!!!"

Dekat ruang tamu.

"Allahu bergegar! Kenapa tu Lisa jerit?! Ada pencuri ke ?! " tanya Jisoo dari bawah.

"Gaisss tikus gaiss!! Hehe" jerit aku sikit.

KENAPA muka Jennie macam orang tak tidur sehari. Lepastu, ada eyebag.

"Seram gais!!"

Di Mall.

"Jennie, awak okey ? Kenapa macam tak cukup tidur je?" tanya Taehyung.

"Eh saya okey jelah," kata Jennie cover. Aku hanya ketawa melihat mereka.

"Kita buat apa datang mall ?" tanya Jisoo.

"Tengok wayang. Pukul 2:45. Sekarang baru pukul 1:15," jawab Jin.

"Lepak cafe jom?" cadang Jimin. Jimin menarik tangan Rose. Manakala, Rose terpinga-pinga. Aku hanya tersenyum melihat gelagat mereka.

"Kau dari tadi senyum-senyum dah kenapa?" tanya Jungkook. Aku hanya menggeleng.

Eh, mana handphone aku ? Aku mencari di handbag Jennie, Jisoo dan Rose. Tetapi tiada. Maaflah, aku memang malas nak bawa handbag.

"Kau cari apa?" tanya Taehyung.

"Handphone," jawab aku.

Aku berlari keluar daripada cafe tersebut dan menaiki lif ke jalan bawah tanah. Aku pergi ke kereta. Terasa macam ada orang ikut aku je. Aku pandang belakang. Takde orang. Pandang depan. Pun takde. Pandang belakang takde orang. Pandang depan, ada seorang lelaki yang memakai mask datang kepada aku sambil membawa kayu besbol.

"Hai Lisa..." kata lelaki itu. Aku membeliakkan mata. Siapa lelaki tu ?

Dia menarik rambut aku dan aku tercangkung. Tiba-tiba..

GEDEBUK!!!

Seseorang menumbuk lelaki bertopeng itu. Sebelum sentap lelaki itu lari. Dia mencederakan aku menggunakan pisau lipat yang tajam. Dengan laju, darah di bahu aku mengalir. Jungkook mendukung aku gaya bride style sambil berjalan ke kereta.

"Turunkan aku. Yang sakit bahu bukan kaki!"

"Masalahnya nak tunggu kau jalan terkedek-kedek macam itik kalau nak sampai kat kereta. Dengan higheels kau lagi," kata Jungkook.

Sampai saja di kereta. Jungkook membuka bonet dan mengambil First AidKit. Dia menyapu ubat kuning dan menampal plaster Sofia The First. My favourite. Hihi.
Disebabkan luka aku nampak ketara. Jadi, Jungkook mengambil jaket Fila nya dan menyarungkan di bahu aku. Aku memandangnya dan mengucapkan terima kasih.

"Dah jom," kata Jungkook. Tidak terlupa juga aku mengambil handphone.

"LISA, kau kenapa?" tegur Jennie.

"Hm, panjang ceritanya unnie," kata aku lalu menyedut Jus Lemon Tea. Jungkook menceritakan semua pada mereka.

"Hm, tulah. Lepas ni kena hati-hati. Pergi mana-mana ajak aku," kata Jungkook. Aku mencebik.

"Kau tu asyik dengan IU sunbae. Buat apa sebuk hal aku," kata aku.

"Eh dah pukul 2:38 ni. Jom tunggu dekat wayang," kata Jin.

Aku memaut tangan aku pada Jisoo lalu berjalan di hadapan. Jisoo hanya terkebil-kebil.

  2:40. Jim memberi tiket kepada penjaga itu. Naik saja di panggung wayang. Aku duduk di dalam sekali. Aku ingatkan nak suruh Jisoo duduk sebelah aku. Rupanya, si Jungkook ni duduk dulu. Dengan popcorn dan air dia.

"Aku punya ?" tanya aku perlahan.

"Ni kau punya air... Popcorn ni kan besar. So kita share lah," kata Jungkook.

Mula saja cerita sudah buat aku terjerit. Jungkook memandang aku.

'Tak sangka minah keras kepala ni takut tengok cerita hantu,' kata Jungkook dalam hati.

"Weh, Jungkook !!!!!" jerit aku lalu memegang baju Jungkook dan menyorok di belakangnya.

"Hoho, tak rileks," kata Jungkook perlahan.

"Argh!!!!!"

Jungkook memegang tangan aku. Aku memandangnya. Lalu memandang ke depan.

"Arghh!!! Jungkook!!!" aku memegang tangan Jungkook dengan lebih erat sambil menutup mata.

   HABIS saja movie aku memarahi Jungkook.

"Kau tak kata pun kita nak tengok cerita hantu!" kata aku.

"Dahtu kau tak tanya," jawab Jungkook.

"Hmph!" Aku berjalan keluar dari wayang.

PERFECT | JJK Where stories live. Discover now