Time To Move

150 22 16
                                    

" What??Saya kena pindah?? " kata Hana terkejut.

"Yes" jawab bosnya ringkas.

"Saya kena pindah ke mana lagi?" tanya Hana.

"Seoul , Korea" balas bosnya dengan tenang sambil mengilap kukunya.

"What?????????????!!!!!!!!!"

"B....but why me? You have tenaga pekerja yang jauh lebih bagus daripada saya kat company ni ...Saya dah selesa sangat kerja kat sini pastu nak suruh saya pindah..." gertak Hana.

" Hana Humaira...disebabkan our company mempunyai tenaga pekerja yang macam you ni lah kami mencapai kemajuan...Memang berat untuk kami melepaskan pekerja macam you ni...tapi disebabkan masalah yang dihadapi oleh syarikat rakan kongsi kita yang memerlukan bantuan you untuk membangunkan balik syarikat mereka...yang menyebabkan saya terpaksa buat keputusan tuu..." kata bosnya.

" Saya rasa negara Korea tu jauh lebih maju daripada negara kita...takkan lah takde someone yang otak dia jauh lebih advance daripada otak saya ni..." kata Hana perli.

" Ok...You pernah dengar tak peribahasa melayu yang berbunyi berat sama dipikul ringan sama dijinjing? Kalau you pandai you akan faham apa yang saya cuba katakan ni..." teka bosnya.

" Alah bos...Sekarang ni situation saya ni pon susah jugak...lebih baik saya tolong diri saya dulu daripada nak tolong majukan company diorang tuu...tapi sekarang ni.....bos makin nak menyusahkan saya lagi...Whyy??Not fair at all...Saya sepatutnya diberikan penghargaan atas usaha saya dalam membangunkan dan memajukan company kita ni..." balas Hana.

" Sekarang ni you pon tau kan kebolehan you...Kalau you nak tau...syarikat mereka tu merupakan rakan kongsi kita yang paling ngam dan rapat dengan company kita...Apabila kita bantu mereka , mesti mereka akan balas budi baik kita right? Or maybe you akan dinaikkan lagi pangkat you atau mereka suruh you stay bekerja kat sana jee...who knows...You mesti receive this job untuk masa depan company kita dan untuk masa depan you jugak...You pon tau kan company kat Korea tu bukan calang-calang company...think of it..."

" Lagi satu...You pon pandai kan cakap dalam bahasa Korea...So sekarang ni kerja kita makin mudah lah...You tak payah sibuk-sibuk nak search Google or nak bukak Korean dictionary nak study...You must guna your all kemahiran supaya tak sia-sia you belajar selama nie..."

Hana terpaksa mendengar bebelan bosnya yang panjang lebar...Dia terpaksa menahan tahap kesabarannya yang maksimum daripada melakukan perkara yang luar dari batasannya...Kalau diikutkan memang keinginan hati untuk sumbat mulut bosnya tu dengan something sampai jadi senyap terus...Walaupun puji ...tapi pujian yang keluar dari mulut bosnya tu menyakitkan hati sebab mesti ada maksud yang tersirat dan tersuratnya kan...Cari rezeki punya pasal aku sabar...sabar...sabar

" Now saya tak nak you cakap apa-apa lagi dan saya takkan bagi time kat you untuk berfikir sama ada nak terima job ni atau tak...Saya sendiri yang akan buat keputusan bahawa you mesti dan wajib pergi....MUKTAMAD!!!" marah bosnya.

" Boosssssssssssss...!!!" kata Hana.

" No excuse "

" Ini adalah alamat dan nama company tu...Company ni adalah sebuah company hiburan yang hampir bankrup...So , tugas you sekarang ni adalah selesaikan masalah mereka....Ingat!!jangan malukan company kita...Hanya buat apa yang saya suruh saja..."

"Yes or Yes??"

" Last...saya dah tempah tiket untuk you ke sana baru sebentar tadi.....You akan bertolak ke sana pada hari.......................rabu ni tak silap saya....aah betullah rabu ni...jadi you ada berbaki 2 hari lagi ni saya nak you kemas all your barang and pindahkan ke company sana.....report yang tak siap lagi tu you bagi kat Lisa biar dia yang siapkan...I taknak bebankan you lagi..." kata bosnya.

Hana hanya menahan geram terhadap bosnya yang makin menjadi-jadi...Dia terus mengambil sehelai kertas yang dihulur oleh bosnya dan berlalu keluar dengan muka singanya + menyampahnya + marahnya + geramnya + blurrnya tanpa sepatah perkataan pon yang ditinggalkan untuk bosnya itu...( amik kaww )😒😒😒😒

Bersambung...


Apalagi cabaran yang terpaksa ditempuhi Hana Humaira selepas ini?
Adakah dia terpaksa menerima tawaran bosnya untuk bekerja di Korea?


STAY TUNE

°°°°°°°°THANKS FOR VOTE°°°°°°°°

The Corner Of My Heart  [ Deja vu ] [PJM]Where stories live. Discover now