• 13 •

368 55 16
                                    

Hyun Seul menunggu di ruang private di sebuah restoran Jepun sudah hampir satu jam. Makanan yang dipesan pun sudah lama sampai. Dikilas jam di tangan kanannya manakala tangan kiri pula memegang chopstick. Termasuk kali ini sahaja sudah sepuluh biji sushi selamat mendarat di dasar perut Hyun Seul.

"Aduhai susahnya berkawan dengan orang famous ni. Dah sejam pun tak sampai lagi. Nak jumpa pun kena sembunyi-sembunyi." — Rungut Hyun Seul.

Dia memandang screen smart phone sekali lagi untuk melihat jika ada message dia belum baca daripada orang yang ditunggu.

Tak pernah lagi Mingyu tinggalkan dia sendirian ataupun selambat ini bila mereka berjanji untuk makan bersama. Itulah yang berlegar-legar di fikiran Hyun Seul.

Hyun Seul berkira untuk menghabiskan semua makanan yang sudah dipesan dan pulang ke rumah jika dalam sepuluh minit lagi Mingyu masih tidak munculkan diri.

Bilik mewah itu cantik. Cukup besar untuk memuatkan dalam sepuluh orang. Ruang yang dipenuhi ciri-ciri Zen. Dinding yang sebenarnya adalah sliding doors yang senang sahaja untuk diperbesarkan ruang mengikut bilangan pelanggan inginkan.

Selesai sahaja membuat keputusan didalam hati, pintu ruangan private yang dihuni terkuak lebar melayarkan muka Mingyu di hadapan pintu. Mingyu datang berpakaian segak. Coat panjang menghiasi badan sasanya. Mask hitam yang dipakai ditanggalkan sebelah dan akhirnya bebas tergantung di telinga sebelah lagi.

 Mask hitam yang dipakai ditanggalkan sebelah dan akhirnya bebas tergantung di telinga sebelah lagi

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"I am so so sooo sorry Seul for being late. Caught up by the fans just now. Can you imagine I waited the whole one hour in front of the restaurant tapi tak dapat masuk dalam. Sorry lama you tunggu I kan?" — Mingyu terus meminta maaf sambil menutup rapat pintu dibelakangnya.

"Its okay Gyu, noona pun baru ingat nak blah je kalau lagi sepuluh minit Gyu tak datang." — Hyun Seul menghadiahkan senyuman untuk Mingyu.

Mingyu yang melihat terus rasa seperti hilang segala penat lelahnya sepanjang hari apabila melihat senyuman manis tersebut.

"I told you right to not call yourself noona again in front of me?" — Mingyu menyambung dengan tenang sambil dikepit seketul sushi di pinggan Hyun Seul sebelum dicicah dengan kicap istimewa lalu dikunyah perlahan.

"I am a man now. I want you to look at me like a man not like a younger brother anymore." — Mingyu menyambung. Mulutnya masih lagi mengunyah makanan di situ.

"Okay, okay. So I will just call you Mingyu now? It's kinda awkward tho to call myself not by noona in front of you." — Hyun Seul menyambung bicara bagi membalas permintaan Mingyu tadi.

"Yeah, panggil I Mingyu, tapi kalau nak lagi sedap didengari boleh panggil sayang, oppa pun boleh. Mana-mana yang Seul selesa." — Mingyu menyambung smirk lalu dikenyit mata ke arah si gadis.

[C] I'll Be Right Here [여기 있을게] - Oh SehunWhere stories live. Discover now