-BAB 1-

700 20 0
                                    

Bunyi music disco bergema dalam club kyo. Pengunjung menjerit teruja, rakus meneguk minuman dan menari mengikut rentak music.

Rayyan berjalan masuk kedalam club dan dia seperti mencari seseorang. Semua perempuan yang ada kat sana melihat Rayyan. Ada yang berbisik, ada yang melambai lambai dan ada yang pura pura seksi sebab nak goda Rayyan. Rayyan just jalan dan jeling. Huh
"Yow, Rayyan! Sampai gak kau en" kata Joe sambil berlaga penumbuk dengan Rayyan.
Ni Joe Hafizi pemilik kelab kyo ni. Kawan aku paling rapat lah setakat ni. Aku selalu datang sini sebab nak lepaskan stress kerja tapi tulah aku tak suka betul bila kene 'kacau' ngan perempuan perempuan kat sini. Puih! Ambil kesempatan je semua and ha harini aku datang sebab die ada buat party celebrate birthday awek die.
"Pahal musik harini teruk sangat" macam bunyi ketuk periuk je aku dengar.
"Oh, dj keluar tadi sebab ada hal mustahak katanya so takde sesiapa nak ganti"
"Memalukan betul, ha weh cakap kat awek kau happy birthday! Longlast bro! " jerit Rayyan haih bising betul lah dah lah music terabur
"Ok thanks bro"

"Happy birthday Erin!!" Sambil menunjukkan paper bag 'sephora'.
"Oi Alana, kau pergi berkabung ke tadi" Alana tengok diri dia balik. Dia pakai tuksedo wanita. Tak sempat nak tukar baju. Erin pon satu pahal sambut birthday kat sini macam takde tempat lain oh lupa boyfriend die owner club ni.
"Hah? Hee aku ada temuduga lah tadi" Alana senyum palsu
"Takpe janji kau datang, thanks lana sayanggg kauuu!" Terus Erin peluk Alana bukan apa sebernanya Alana mana pernah pergi tempat tempat macam ni. Aduh kawan aku sorang ni blur sungguh
"Sayang kau lebih!" Alana balas pelukannya. Erin lah satu satunya kawan dia.
"Kau duduk lah dulu lana aku nak layan cari boyfriend aku mana lah dia ni"
"Haa okay"
Alana duduk di sofa dan tengok orang menari. Haih, tak faham aku.
"Alamak rasa nak kencing ah"  Alana terus bangun pergi ke arah tandas. Mana taknya punya lah nervous tadi tah bape liter tah die minum tadi.
"Mana tandas nii.... Ha! Tu pon die!.. aduh diorang ni takde tempat lain ke? Depan tandas jugaklah" marah Alana lepas tengok seorang perempuan bersandar ke dinding berhadapan dengan seorang pelaki
Alana mengintai.
"Mesti lelaki tu puji kecantikan perempuan uh" kata Alana lepas die tengok lelaki tu fokus pada setiap inci muka gadis tu.

Rayyan merapatkan mukanya ke muka perempuan menarik dia ke kawasan itu.
"Awak lebih cantik secara dekat" pikir Alana
"Lebih dekat lebih jelas..."
Rayyan mengusap mata, hidung dan mulut perempuan tu.
"Mata, hidung, mulut.. semuanya sempurna! Cantik!" Pikir Alana lagi"
"Sini, sini, sini jelas kau buat pembedahan kan?" Heh fake.
Perempuan tu tersentap lalu tergelak sinis
"Awhh awak buat saya maluu" pikir Alana lagi
"Tapi Rayyan sekurang kurangnya dada saya ori.." tangan perempuan tu sudah melekat di belakang leher Rayyan
Rimas.
"Mari la berseronok dengan saya" sambil usap kepala Rayyan.
"Alamak dah tak tahan! Macam mana nii?? Ahh redah jelah" Alana terus lari menolak Rayyan membuatkan Rayyan lagi rapat dengan perempuan tu.
'Ey perempuan niii, tolak tolak pahal kalau tak tahan pon agak agak lah' gumam Rayyan
Ok sambung tadi.
"Maaf cik adik yang cantik lagikan manja" sambil selitkan rambut ke telinga gadis itu.
"Saya sebuk, saya nak balik nak bagi kucing saya makan kat rumah" terus Rayyan bla
"A apa? Kucing? Kucing lagi penting ke sekarang nii?!!" Marah gadis itu.
Rayyan gelak sinis dan berlalu pergi meninggalkan gadis itu. Dah la tak kenal.

Tanpa Rayyan sedari ada seorang wartawan dapat menangkap aksi aksi mesra Rayyan yang membolehkan orang salah faham.

-sorry kalau ada typo
-kalau sikit sangat pon sorry!
Hehe bab ni sis nak buat first meet Rayyan ngan Alana je

Teman Satu MalamWhere stories live. Discover now