"Now, Rayyan kene jadi budak suruhan?"
"Saya Rayyan Mikael lah!"
Jerit Rayyan. Wow, kalini aku memang kene kaw kaw.
"Dato Hisyam yang arahkan saya." Kata Encik Adli sambil memegang baju uniform perkerja resort.
"Nah." Encik Adli meletakkan baju uniform itu diatas katil.
"Dan ini," Encik Adli meletakkan pin button berbentuk 'smile' sebagai ganti nametag. Orang lain tidak patut kenal siapa Rayyan yang sebenarnya.
"Pergi bersiap kerana hari ini kita ada majlis perkhawinan."
Rayyan meraut rambutnya. Memang takleh buat apa.×××××
Rayyan berjalan sambil kedua dua tangannya di dalam poket seluar. Macam biasa Rayyan masih lagi nampak kacak dalam apa apa pakaian. Semua orang dilobi memandang ke arah Rayyan. 'How can tho pelayan tetamu can be so handsome like thissss'Rayyan memakai spec hitam baring di atas kerusi sebelah kolam. Menikmati permandangan dan berehat di bawah matahari yang tenang.
Tiba tiba ada seorang budak suruhan yang lain memanggil Rayyan
"Oi, kau asal tak kemas lagi? Nah, amik ni lap tingkat kat tepi sana." Budak itu memberikan sebaldi alat mengelap.
Rayyan membuka spec dan memincingkan matanya
"Oi?, oi kau panggil aku?" Kau tak kenal aku sape ni.
"Dah tu nak panggil apa? Nametag pon takde" selamba je die menjawab
"Kau tak nampak ke aku tengah berehat ni?!!" Rayyan meninggikan suara.
"Hah? Ok, kalau macam tu teruskan lah." Budak tu terkejut kemudian dia pergi meninggalkan Rayyan.Rayyan meminjam telefon pekerja wanita hanya disebabkan die bosan. Die menginstall game kegemaranya die telefon wanita itu. Sukati makbapak die je.
Wanita itu just membiarkan sahaja. Janji hensem awhh. Wanita itu berdiri di sebelah Rayyan"Saya nak air." Rayyan meminta dekat wanita itu
"Jus or coffee?"
"Jus. Jus segar yang diperah menggunakan tangan" Rayyan senyum dekat wanita itu
Wanita itu senyum malu. 'Weh dia senyum kat aku dohhh'
"Okay" wanita itu pergi dengan senyuman hingga ke telinga. Happy nawwTak sampai 1 minit, tapak kasut menapak di hadapan Rayyan.
"Wow, cepatnya sampai." Mata Rayyan masih di telefon.
"Ok, bak sini jus segar saya" Rayyan menadah tangan.No reply.
Rayyan mengangkat mukanya dah melihat wanita yang berdiri di hadapannya.
"Eh pengurus, ada apa?" Tanya Rayyan selamba dan meneruskan bermain telefon.
"Kenapa awak tak buat kerja lagi? Harini kita ada majlis perkhawinan." Such a busy day today tapi dia boleh lagi main game?
"Alah kejaplah dah nak menang ni"
"Awak nak saya call Dato Hisyam? Tu boleh buat awak bangun dari sini kan"
"Huh" Rayyan mengeluh. Ok kau menang. Kalau ayah tahu ni tah apa lagi dia nak buat kat aku.
"Pergi buat kerja!"×××××
Alana megetuk pintu ruangan persiapan pengantin perempuan.
Terlihat 2 orang pekerja sedang membetulkan gaun mak Alana.
Aunty Sofea, mak Alana. Mak kandung. Mak dia ni jenis sosial. Even berumur 40 tapi still mantop sebabtu boleh kawin 3. Mak dia ni model. Model lama. Disebabkan mak dia model... dia tak suka mak dia.××××× GAUN MAK ALANA ×××××
YOU ARE READING
Teman Satu Malam
RomanceHighest rank #1 in syarikat. Rayyan Mikael: Satu satunya anak lelaki Dato Hisyam Kamarudin iaitu salah satu pemilik syarikat besar di KL. Jejaka tampan yang digilai ramai tapi hidung tinggi! Tidak suka melayan perempuan tapi semua berubah apabila di...