Idea baru datang... Ilham dari mana tahhh... Hope fanfic kali ni dapat dihabiskan... Huwaaaa
Watak utama,
Kim Seokjin
BTS
Jae Un
Dannnnn ramai lagiiii
Jin bts: akhirnya.. Ada job lagiii kui kui kui...
Bts: erghhhh jeballll
D.C: baca skrip lek lok..
Jin bts: love you D.C... Nan the wataksss utamaasss
Bts: urghhhh
Jin bts: mana heroin nya nihh?
Jae Un : salam.. Maaf baru sampai...
Jin Bts: ...
Bts: hahahahahaha !!
D.C : yee.. Artis import Malaysia yang baru nk up... Jae Un(bkn nama sebenar)
Jin Bts: apha kabaa..?
......
Done.. Mengarut seperti biasa.. Hahahahahahahaha
Aku punya page ko jgn nak panas... Hehehehe
Pls
V
O
T
E
!!!!!
=~~~^^^~~~=
*~*~*
"Hyungggg""Wae wae wae ?!"
"Ppali!! Hyung manager dah marah dah tuuu..."
"Aishhh.. Sekejap lahhh... Hyung nak basuh kuali jap.."
"Tu balik nanti je.. Dah ppalii!!"
Rapmon menarik lengan Jin terus ke pintu utama.
Selepas tamat persembahan comeback,Jin duduk berseorangan di tandas.
Tiba-tiba,dia rasa lelah dengan semua ini. Bosan pulak rasanya..
"Andai dulu aku pilih bidang kulinari... Mesti x de sapa nak marah aku basuh kuali mcm tadi.. An an.." gumam Jin sendiri.
"Jin hyunggg..?" panggil seseorang dari luar tandas membuatkan lamunan Jin tersentak.
"Wae,Kookie?" soal Jin. "Ppali.. Music bank dah nak habis.." arah Jungkook menyuruh Jin keluar kerana kumpulan BTS akan dinobatkan sebagai pemenang yang tak disangkal lagi.
Jin menarik tali flush. Setelah itu melangkah keluar.
"Lama ea kat dalam.." sinis Jungkook bergurau.
"Stob it!" marah Jin disambut tawa kedua mereka.
Mereka keluar dari tandas.
*~*~*
Jin mencuba resepi dari pakcik google. Ayam rendang crispy gituu.Bunyi bising di dapur pada malam hari mengejutkan Rapmon.
Rapmon berjalan perlahan-lahan menghampiri Jin dari belakang.
"Chagi yaa.."
Rapmon memeluk pinggang Jin dari belakang menyebabkan Jin melatah kalah makcik bawang!
"Kamchagiaaa!! Aishhhh!!" hampir sahaja Rapmon nak dapat hadiah debik pakai senduk oleh Jin. Mujur,Jin dapat kawal diri.
"Hahaha mian hyung.. Saja nak merasa ada bini.." ujar Rapmon. Terdapat ayat keluhan di situ.
"Lehotakheaa.. Aku bukan bini kau.." jawab Jin dingin. Entah kenapa terasa maruahnya tercalar. Eh..?
Rapmon membalasnya dengan ketawa.
"Hyung ni.. Malam-malam pun masak.. Semua dah tido.. Sape nak makan?" soal Rapmon sambil menongkat dagunya di meja.
"Saka aku.." Jin tersengih sinis membuatkan Rapmon rasa meremang. Lalu,Jin ketawa.
"Aku try resepi baru.. Entah lah.. Lately ni.. Aku suka memasak.. Rasa macam nak bukak restoran.. Kalaulah aku diberi peluang lagi untuk pilih jalan hidup,aku nak belajar kulinari.. Amacam..?" Jin menoleh ke belakang bila puas membebel.
"NAMJOON?" soal Jin memanggil.
Jin menjengahkan kepalanya ke ruang tamu melalui pintu dapur. Tiada kelibat sesiapa pun.Jin terpandang meja makan tempat Rapmon duduk tadi.
Ada sekeping kertas warna emas yang berkilau dan pen emas. Jin tertarik nak mendekati benda tu.
"Make your wish come true..
Trust me and you will achieve what you want.."Jin tertawa kecil. Sejak bila natang ni ada kat sini.
Rapmon ni pun kalau nak bersuweet bagai... Ala ala...
Okeylah.. Jin pun mula menulis di atas kertas dan beranggapan kertas tu angkara Rapmon yang nak jaga hati dia. Ececeh..
"Nak buka sebuah restoran yang top bernama De'Jincious ala-ala delicious... Haa krennn..boek boskurr..haha" selesai menulis,kertas itu dibiarkan di situ.
Tanpa Jin sedar kerana sibuk mengemas barang yang dia guna untuk masak tadi,kertas tersebut menjadi debu emas yang berkilau sebelum hilang.
"Your wish come true.."
Jin menoleh kerana terdengar suara halus tersebut.
"Sejak bila rumah aku ni berhantu..?" soal Jin sedikit takut. Malah,dia memang seorang pengecut sepertimana yang dia pernah cakap masa kat VLive dulu tu..
*~*~*
Jeng jeng jeng.. Tu lah sedutan2 nya...
Tunggu ea..
Bye...
YOU ARE READING
De'JINCIOUS🍸[]BTS[]
Fanfictionkalau aku bukan seorang K-Idol.. aku nak bukak satu kedai..no no.. restoran.. yaa.. restoran.. wahhh mesti best... tapi,apa nama nya ek.. erm...