De'1

18 11 0
                                    

Kelentang kelentung bunyi kuali berdentum di dapur.

"Aishhhh..." rungutan-rungutan yang kedengaran bila pepagi lagi dah bising bunyi kuali berlaga dengan senduk bagai.

Ceh,tak gheti bersyukur..

"Hyung... Bangun... Ppahuwarrggggghhh li.." ujar Jungkook siap sempat menguap mengejutkan Taehyung di katil sebelah menggunakan kaki.

Kuanghajo punya maknae.

Taehyung yang terasa badannya digoyang-goyang dumang,mencelikkan matanya seketika sebelum kembali kuyu.

"Bunyi apa tu..." rungut Jimin lalu menarik bantal menekup kepalanya berharap bunyi itu hilang.

"WARGHHHHH!!!!!"

bergegar satu rumah mendengar teriakan Jin di pagi hari membuatkan semua member terus terbangun menuju ke dapur.

"Oh wae wae?!"

"Hyung! Gwenchana?!"

"Mwoyaaaa..."

Jin memandang sekor sekor adik-adiknya yang baru bangun tidur itu di muka pintu.

"Hehehe.. Cicak jatuh dalam singki.." jawab Jin tersengih.

"Yaishhhh" keluh yang lain menuju ke ruang tamu. Akibat dah terbangun,terasa bilik lebih jauh,so,duduk kat ruang tamu jelah.

Sofa dicop oleh Suga. Maka,ahli lain pun berbaring sahaja di lantai yang beralaskan karpet bebuluuu.

Jin menghidangkan sarapan.
Nasi goreng kimchi dan daging masam manis. Menu sarapan yang berat memandangkan jam 9 nanti mereka ada konsert comeback.

Kuali,periuk,sudu,senduk,papan pemotong,pisau,sikat--eh.. Semua bertimbun dalam sinki.

"Nanti jelah basuh.." keluh Jin.

"Gaissss sarapan!!" ajak Jin melaung dari pintu dapur.

Seorang demi seorang bangun bermula Jungkook ke bilik air untuk mencuci muka terus ke meja makan di dapur.

Semua telah berkumpul di meja makan kecuali...
Suga -_-

"Yoongi yahh!!" teriak Jin di meja makan. Yang lain menutup telinga.

"Yayaya.." jawab Suga malas sambil menghampiri meja makan dengan merangkak.

Malas sungguh.

"Omo?! Juon!!" teriak Jungkook pura-pura terkejut. Yang lain tertawa. Yoongi tersenyum segaris.

Suka dia dapat buat ahli lain ketawa di pagi hari.

"Gumawo hyung.." ucap Jimin yang mula memenuhkan mulutnya.

"Nde nde.. Mogo jangan mogokk.." pelawa Jin sambil ketawa dengan dads joke nya. Yang lain melahap. Ignore Jin's joke.

"Kasut aku mana?!"

"Beg kookie mana?? Did you see my bag?"

"Powerbank mana siakkk"

"Lesung pipit aku hilang derrr"

"Krohhhh kroohhhh"

"Yaaaaa mana seluar aku?!!"

Kekecohan tersebut dihiraukan Jin yang sibuk mengemas dapur lepas sarapan.

Masa sarapan tadi,dia selesai paling lambat.

Lepas selesai makan,keenam member yang lain mana reti basuh pinggan bagai,main letak je.

Eventho sinki dah loaded macam nak runtuh,ada je akal deme nak selitkan pinggan pinggan mereka.

"Namjoon.. Sapu lantai.. Jimin,mop.. Kookie,basuh baju.. Tae,Hoseok,kemas bilik..--"

"Yoongi tido..chawww"

"Mworagu?!" teriak Jin geram dan sekali lagi,tutup telinga sebelum pekak.

"Nde.. Susun kasut.. Ara.." jawab Yoongi acuh tak acuh terus keluar dari dapur.

Yang lain mula tugas memasing. Diorang kena siapkan semua segera.

Tu yang bila dah siap semua huru hara cari barang peribadi memasing.

Jin pula,boleh sambung basuh pinggan dan peralatan masak lain dengan senang hati siap nyanyi lagu DNA.

De'JINCIOUS🍸[]BTS[]Where stories live. Discover now