De'4

19 6 0
                                    

Pelanggan mula memenuhkan restoren De'Jincious milik Jin.

"Hyung.. Chicken chop 3,beef stik 2.." pesan Jungkook sebelum beredar ke tempat Hoseok pula.

Jin terduduk tak mampu buat apa-apa.

"Jin hyung kalau nak rehat pergilah bilik rehat.." arah Jimin yang sedang sibuk menggril dagin ayam.

"Shireo.. Hyung masih tak faham.." ujar Jin memegang kepalanya.

"Pesanan meja 15 dah siap?" soal Jae Un.

"Nde.." jawab V meletakkan set makanan ke dalam dulang lalu diberikan kepada Jae Un.

Jae Un membawanya kepada pelanggan yang memesan.

"Haih.. Meh lah hyung tolong jugak.." Jin merapati bahagian memasak.

"Hoseok oppa.. Air  meja 2 dah siap?" soal Jae Un.

"Nde.." jawab Hoseok meletakkan dua gelas minuman ke dalam dulang. Jae Un membawanya.

"Yoongi.." panggil Hoseok.

Sekarang ni dia sedang lapang.
"Jae Un tu siapa sebenarnya?" soal Hoseok.

"Kau tengok muka dia betul-betul.." arah Yoongi.

Hoseok perhatikan Jae Un yang sedang mengagihkan makanan kepada pelanggan.

"Kenapa dengan muka dia?" soal Hoseok.

"Ada macam muka aku? Tak de kan.  So,aku tak tahuu.." jawab Yoongi selamba terus beredar.

"Eishh.." keluh Hoseok.

"Oppa.. Fresh oren dua,meja 10.." pesan Jae Un yang baru dapatkan order. Hosoek mengangguk lalu membuat kerjanya.

*~*~*
Restoren ditutup pada jam 12 malam.

Semua ahli menarik nafas kega setelah penat bekerja.

Mereka duduk di satu meja yang panjang .

"Hyung dah sihat?" soal Jimin memandang Jin.

"N-nde. " jawab Jin sepatah.

Jin memandang Jae Un yang duduk dihadapannya.

"Macam mana Jin hyung boleh kenal Jae Un?" soal Namjoon.

Semua mengalihkan fokus ke arah Jin dan Jae Un.

"Jin hyung.  Er.." Jin mengusap tengkukknya.

"Haih.. Jin ada hutang dengan saya.." jawab Jae Un. Membulat mata ahli yang lain.

"Hutang apa?!" soal Jin turut terkejut.

"Jin hyung ada hutang? Hah?! Awak ni along ke?!" soal Jungkook cuak bersama member lain.

"Bukan.. Angah.. Hahahaha" jawab Jae Un lalu tergelak sorang.

"Sorry hambar.." ujar Jae Un selamba.

"Erm.. Aku nak cakap dengan kau kejap.." ujar Jae Un membuat isyarat ke arah Jin supaya keluar dari kedai dengannya.

"Haa ok.. Korang kemas lah dulu apa yang patut .." arah Jin lalu berjalan keluar bersama Jae Un.

"Nde hyung. " jawab yang lain.

"Hutang apa pulak ni?" soal Jin. Jae Un tertawa.

"Janganlah bendul sangat.. Tu helah je.  Anggap jelah kau berhutang dengan aku masa nak bukak kedai ni dulu.." jawab Jae Un.

"Weyh.. Apa yang aku kena buat sekarang ni?" soal Jin risau.

"Buat apa yang kau tahu.. Kau untung tau,antara orang yang bertuah dapat hajat tertunai.." ujar Jae Un.

"Tak.. Aku lebih suka jadi diri aku yang asal.."

"Huh.. Sekarang ni.. Tak leh buat apa.. Ko tunggu jelah sampai 50 hari .."

"Kenapa dengan 50 hari?" soal Jin.

"Habis 50 hari kau jalani kehidupan kau kat sini tanpa memberitahu diorrang perkara sebenar,yang kau bukan dari dunia ni.. Kau akan dapat balik kejadian asal kau iaitu,K-idol.." maklum Jae Un tersenyum sinis.

"50 hari?" soal Jin. Jae Un mengangguk mengiyakan.

"50 hari handle bisnes?" soal Jin lagi.

"Ya dan ya dan ya.. Semua nya ya untuk soalan kau yang seterusnya.. Dan aku akan terus lekat dengan kau seperti penjaga pari-pari supaya kau tak terlepas cakap.. Kalau kau terlepas cakap,kita berdua nahas.. Arra?" soal Jae Un. Jin mengangguk.

"So,sekarang ni, aku tak de rumah memandangkan aku baru sampai sini pagi tadi.. Jadi,aku nak stay kat rumah kau.  Boleh?" soal Jae Un.

"Michinya? Kau tu perempuan.." ujar Jin. "Aku bukan perempuan biasa lah weyh.." jawab Jae Un.

Jin menelan perit liurnya.

De'JINCIOUS🍸[]BTS[]Where stories live. Discover now