*little update*
Bunyi kuali berlaga di dapur menyebabkan Hoseok terbangun dari tidur. Dia memandang Suga di katil sebelah.
"Kenapalah aku terbangun... Aduhaii.." Dia mengetepikan selimutnya terus bangkit untuk ke dapur.
"Jin hyung?" soal Hosoek mulai melangkah masuk ke dapur.
"Wahhh awal bangun.." ujar Jin sambil menepuk-nepuk bahu kiri Hoseok setibanya dia di sisi Jin.
"Masak apa?" soal Hoseok.
"Sarapan.." jawab Jin ringkas sambil menabur serbuk lada hitam ke dalam kuali.
"Nasi goreng?" soal Hoseok. Jin mengangguk sambil tersenyum.
"Ahh hyung.. X de sarapan lain ke? Asyik nasi goreng je.." rungut Hoseok lalu meraup mukanya.
"Wae?" soal Jin hairan. Api dikecilkan,wajah Hoseok dipandang.
"Taklah.. Dalam minggu ni... 3 hari kita sarapan nasi goreng.. Termasuk hari ni.. Tukarlah menu.. Nae??" soal Hoseok setelah complain.
"Tapi,hyung dah masak.." jawab Jin mengeluh sedih.
Riak wajah Hoseok bertambah sedih membuatkan Jin tak jadi nak syahdu bagai.
"Ahhh mianhae... Okey hari ni kita sarapan nasi goreng.. Esok,hyung masak sarapan lain.. Boleh?" soal Jin. "Sayanglah dah masak.." tambah Jin cuba memujuk Hoseok.
"Okey.. Janji ea esok sarapan lain..?" soal Hosoek minta kepastian.
"Nde..hyung..--" Jin seakan tersedar sesuatu.
"Yah!! Tak reti bersyukur! Dahlah tak bangun pagi.. Aku jugak yang bangun pagi.. sedap rasaaaa je ko nak order bagai.. Apa? Ingat kat kedai?! Tempeleng jap ag.." bebel Jin disambut tawa Hoseok yang meletus.
"Hihi hyung sedar lah pulak.. Sikit lagi nak ada chance.. Hahahaha" jawab Hoseok menambah lagi kegeraman dalam hati Jin.
Jin masih memandang Hoseok geram.
"Er.. Hyung.. Memang nak makan nasi goreng hangus ke?" soal Hoseok membuatkan Jin tersedar lagi. Terus apinya dimatikan.
"Dah,pergi kejut member lain.." arah Jin. Hoseok mengangguk siap tabik hormat.
"Ai ai cip!" dia berkawat keluar dari dapur.
Jin tertawa dengan telatah Hoseok.
Semua berkumpul di meja makan.
Jin rasa macam kurang sorang kat meja makan. Dia kira ahlinya satu persatu.
"Kim Namjoon.. Kim Seokjin.. Min Yoongi.. Jung Hoseok.. Park Jimin.. Kim Taehyung.. Jeon Jungkook... BTS--- eh.." Jin habis mengira.
Rindu nak dengar fanchant oleh ARMY.
"Jae Un mana?" soal Jin. Semua ahli memandang sesama sendiri kecuali Suga yang fokus makan.
"Dia tidur mana semalam?" soal Jin. Ahli lain mula cuek tak tahu.
"Korang makan dulu.. Aku cari dia.." ujar Jin terus bangun dari meja makan.
"Ehh Jae Un hilang ke?" soal Jimin. "Entahlah.. Kena culik bunian kot.." jawab Jungkook seakan tak kisah.
"Kau asal berdendam sangat ngan Jae Un tu?" soal Jimin geram.
"Asal? Hyung suka dia??" soal Jungkook sinis bunyinya.
"Yahh" marah Jimin menjentik dahi luas Jungkook.
"Wuuu Jiminnn--" kecam yang lain kecuali Suga yang dah habis makan menuju ke sinki nak basuh tangan dan pinggan.
"Yoongi hyung.. Cepatnya makan?" soal Hoseok.
"Tidur dulu.. Peace.." jawab Yoongi beri sign peace terus keluar dari dapur menuju ke biliknya.
Yelah,hari cuti. Tidur satu hari semestinya non stop kecuali waktu makan. Hahahaha.
YOU ARE READING
De'JINCIOUS🍸[]BTS[]
Fanfictionkalau aku bukan seorang K-Idol.. aku nak bukak satu kedai..no no.. restoran.. yaa.. restoran.. wahhh mesti best... tapi,apa nama nya ek.. erm...