Pohled Bouřky
Vstala jsem. Vedle mě ležela šeltie. Má nevlastní matka Bella.
Vytřepala jsem si z kožichu prach a nečistotu.
Vylezla z pod popelnice a uviděla jak už se Zářiví pes líně vydává na svou celodenní cestu.
Bouřka nastražila uši. Slyšela nějaký šepot. Uviděla stín štíhlé psí postavy a vedle něho další, akorát svalnatýho psa. Bouřka poznala Alfa pár.
Ze zvědavosti přiběhla blíž. Natáhla hlavu skrz jehličí které patřilo zimnímu stromku.
Najednou se z něho na Bouři sesypal sníh.
Alfa samice trhla hlavou. Vyšla ven společně s Alfa samcem. Teď se nad Bouří tyčili dva zamračený psi.
Štěně se přikrčilo a omluvně zamumlalo.
,,Ach, Bouřko. Běž ještě spát." Arydy do mě dloubla špičatým čumákem.
,,Bello, pohlídej si to štěně!" Zavrčel Alfa samec na ní. Ta zvedla hlavu.
,,Bouře, už jsem ti to říkala! Bez mého svolení nevyjdeš z doupěte!" Přiběhla si pro mě. Doupě? Odfrkla si v duchu Bouřka. Ale nahlas radši nic neřekla. Místo toho šla provinile do toho doupěte jak matka rozkázala.
Bella u Alfa samce zůstala a pustila se s ním do nějakého důležitého rozhovoru.
Smaragd - můj otec se na mě podíval. ,,Ty jsi ale neposlušná." Zasmál se a dloubl do mě čenichem.
,,Ach tati! Nelíbí se mi být pouliční pes!" Zanaříkala Bouře.
,,Jak to? Náhodou je to fajn." Smaragd byl očividně zaskočený.
,,Jo, žrát odpadky... to je opravdu fajn..." Zavrčela ironicky Bouřka.
,,Neber si to tak. I pouliční psi mají výhodu."
,,Jakou?!" Vyštěkla ostře Bouře.
,,To zjistíš." Ujistil jí Smaragd.*****
Právě začínalo shromáždění. Alfa samec promluvil jako první. ,,Musíme se přestěhovat do prostřed města."
,,Je to pro naše dobro." ujistila psi Arydy. V jejím obličeji bylo znát, že má obavy. Na co asi myslí? Přemýšlela Bouřka.
,,Proč? Co se děje?" Vykřikla z davu Lištička. Malá faraonská fena. Je to učednice skoro stejně stará jako Bouřčin bratr Blesk.
Alfa samice se otočila na svého druha.
,,No... Protože... Na okrajích města tady bude... Ehm... Odchytová služba, ano. Odchytová služba." Koktala Arydy.
,,Přesně tak." Přitikal Alfa samec.
Alfa samice se nervózně zadní tlapou podrbala za uchem.
Bouřka nevěděla, jestli jim má věřit. Nevypadalo to, že by Arydy mluvila pravdu.
,,A to víš jak?" Zavrčela Bouřka. Neovládla se. Smaragd, který byl vedle ní jí dal facku. ,,Nech toho!" Zavrčel potichu. Bouřka ale chtěla znát pravdu.
Alfa samec znepokojeně něco zamumlal svojí družce. Ta se na mě dlouhým pohledem podívala. Tvářila se přísně.
,,V popelnici jsem našla časopis. Na obrázku byli dva lidé v hnědé uniformě. Měli po ruce tyč se smyčkou. A taky tam bylo napsáno odchytová sezóna..." Vysvětlila. Psi vyděšeně couvli.
,,Od kdy psi umějí číst?!" Zavrčela. ,,To umí jen lidé!"
,,Nech toho ty štěně mrňavý!" Alfa samec seskočil z popelnice a šel mi přímo po krku.
Když jsem se rozhlédla, nikdo mi nešel na pomoc.
Dav psů se rozestoupil. Smaragd se díval do země a matka byla jakoby přikovaná k zemi. Blesk si mě snad ani nevšímal. Když byl Alfa přímo předemnou, někdo ho schodil k zemi. Byl to německý ovčák Humprey [Humfry].
Vykulila jsem na něj oči. Alfa samec ležel na břiše a tekla mu krev z odřeného čumáku jak dopadl na beton.
,,Chceš zranit bezzbrané zvědavé štěně, co, Alfo?" Zavrčel.
,,Nezmněnil ses... Jsi pořád ten zlý a lehce naštvatelný pes!" prskl ovčák.
,,Ty pořád tak naivní a hloupý!" Alfa samec ho setřásl a postavil se proti němu do bojové pozice.
,,Nechci bojovat!" Odfrkl si Humprey ale pro jistotu se postavil do obranné pozice. ,,Chci ti jen něco říct..." Humprey udělal krok k němu. Mech sebou akorát trhl a couvl.
,,Nech to štěně. Má dobré instinkty. Je chytré." Humprey mi věnoval krátky pohled. ,,Bouřce určitě došlo - stejně jako mě, že lžete!" Zavrčel ostře Humprey. Ostatní psi si začali udiveně něco špitat.
,,Přesně tak!" Zavrčela Bouřka.
,,Nejsme banda hloupých psů!" Pokračoval Humprey.
,,No dobře, tak se tedy neodstěhujeme... Ale budete litovat..." Mech se uvolnil.
Linzy přiběhla k Humprymu. Olízla mu čumák. ,,Ty jsi opravdu chytrý." Zamumlala láskyplně.
Nikoho snad ani nezajímala Alfova výhružka. Možná další výmysl...
,,No jo no jo..." Alfa samec přešel mezi Linzy a Humprym aby nechala tý chvály.
,,Linzy, Lištička a Smaragd půjdou hledat jídlo. Osseus a Bella půjdou na hlídku. Blesk bude hlídat tuhle ulici." Rozkázal Alfa. ,,Light a Arydy se postarají o štěňata. Ostatní - což jsem já, Dodilas a Humprey, mají rozchod." Mech se rozhlédl jestli někdo neodporuje. Všichni souhlasili. Jen Bouřka protočila očima. Štěňata nemají nic na práci... Zakňučela v duchu. Pak se ale rozeběhla za Light společně s Artym.