6

276 54 44
                                    

Minju mengoleskan pelembab bibir pada bibirnya. Dia mahu keluar merayau sementara Jungkook keluar bekerja. Kalau Jungkook ada mesti tak bagi keluar.

Katanya 'jangan nak menggedik keluar. Kau ingat kau tu anak dara ke nak merayau keluar.' Eee aku masih ada dara okay. Apa ingat aku dah kena emm ke.

Cakap pasal Jungkook, aku dah tandatangan peraturan mengarut dia tu. Tapi aku masih tak puas hati dengan peraturan keempat tu!!! Ha malaslah nak fikir.

Beg aku ambil dan sangkut pada bahu.
Aku mula keluar dari bilik Jungkook. Sewaktu aku melintasi ruang tamu, aku  nampak Jungyeon baring kat sofa sambil main telefon. Televisyen pulak dia biarkan terbuka dengan siaran yang tak menarik langsung.

" Jungyeon, unnie nak keluar sekejap tau. Nanti kalau Jungkook balik,cakap unnie keluar sekejap. Jungyeon terus meluru ke arah kakak iparnya dengan tangan mencekak pinggang.

" unnie?! Kau tu umur baru setahun jagung! Tak payah nak berlagak macam dah dewasa sangat! Jerkahan Jungyeon berlalu ditiup angin apabila Minju terus pergi ke pintu keluar.

Dia tahu Jungyeon tak suka dia berkahwin dengan Jungkook. Bukan itu saja, Jungyeon selalu menjemput Minyoung datang ke rumah mereka. Jungyeon juga selalu membanding-bandingkan Minyoung dengan dirinya.

Dumm!!

Minju yang sedang memakai kasut menoleh ketika pintu terhempas kuat. Kenapa Jungyeon tak suka dia? Lantaklah, bukan hal dia pun.

                        * * * * * *
Jimin memandang Minju dengan pandangan nakal. Minju yang sedar dirinya diperhati segera memandang tajam abangnya.

" Oppa kenapa pandang Minju macam tu?! Nak kena tumbuk ke? Tergelak kecil Jimin melihat Minju mengajukan penumbuknya.

" Macam mana malam pertama dengan Jungkook? Kau rasa boleh dapat berapa ekor anak? Minju cucuk jari pendek Jimin dengan garfu pancake nya.

" Kau ni bodoh atau ke apa pendek? Suka hati je cakap anak aku ada ekor!!
For your information, Park Minju masih dara okay?

" Kau tak buat anak lagi dengan Jungkook?! jerit Jimin. Terus Minju pukul bahu Jimin perlahan. Buat malu je satu cafe pandang.

" Eee yang kau nak menjerit ni kenapa? Malu la aku. Dah la, tak payahlah sibuk nak tahu hal rumah tangga orang "
Jimin mencebikkan bibir.

" Dah nak habis lunch hour ni. Kau pergi la balik rumah kau. Aku nak masuk kerja. Bye Minchu busuk!! Minju terus tarik lengan Jimin dari beredar.

" Kau nak aku balik ke mana? Rumah Jungkook?! No way chimss, kau tahukan aku dengan adik Jungkook tu tak sebulu. Teman lah aku kat sini. "
Rayu Minju dengan bibir yang dimuncungkan.

" Itu masalah anda bukan masalah Park Jeman. Sudahlah nanti aku lambat nak pergi meeting. "  Terus Jimin beredar tanpa menghiraukan panggilan Minju.

" Tak suka betullah Jimin ni. Suruh teman sekejap pun tak boleh. Ni kek dengan pancake ni bukan nak bayar dulu sebelum berambus. "

Minju terus bayar pesanannya dan Jimin. Selesai mengambil baki dia terus meluru keluar dari cafe tersebut.

" Sayang! "

Runaway bride Where stories live. Discover now