1.Bölüm

49 7 7
                                    

Bisikletimi okulun önüne bırakarak koşar adımlarla derse yetişmeye çalışıyorum.Allahım insAllah hoca gelmemiş olur.Yoksa bir ton azar işiticem yine.Ilk ders matematik.Evet haftaya o matematik dersi ve o adamın mendebur suratıyla başlayacağım.Af Allahım ne olur günah yazma.Ohh tam zamanında geldim.Hoca ile birlikte sınıfa girmiştim.Can dostum,kardeşten de öte gördüğüm canım arkadaşım benim için endişelenmişe benziyor;"Kızım nerde kaldın ya?Öldüm meraktan!
"Geldim işte Elif,geç otur şu mendebur suratlı hoca çok kötü bakıyor.
"Hafza geç kalsaydın hocanın azarını yiyecektin gene"
"Kalmadım ama dimi"
Eziyet gibi geçen matematik dersinin ardından baş ağrısı eşliğinde ingilizce dersine girmiştik.Neyse ki son sınıf öğrencisi olduğumuz için ingilizce gibi üniversite sınavında sorumlu olmadığımız derslerde test çözüyorduk.Çok test çözmemiz lazım çok.Sınava son iki ay kalmıştı çünkü.Değişen sınav sistemi ile artan stresimiz bizi daha da zorluyordu.Hemen test kitaplarımı önüme aldım.Acaba hangi dersten çözeyim?Bize mi soruyorsun dediğinizi duyar gibiyim:)En iyisi coğrafya testi çözmek.Şuan bir tek onu kaldırabilirim galiba.
Sonunda öğle arası geldi çattı.Çok acıktım çok."Elif çok acıktım hadi kantine inelim hemen"
"Dur dur kitapları çantama bir koyim bekle"
"Elif sen iyi misin?Bir durgunsun sabahtan beri bir şey mi oldu?"
"Yoo ne olcak Hafza Allah aşkına,açlık kafana vurmuş herhalde,parayonaklaştın iyice."
"Aman aman sormadım farz et.Amma olur da birşey olur da bana,kardeşine anlatmazsan külahları değişiriz."
"Ayy Hafza yok dedim ya.Olursa söylerim hadi kantine inelim."
"Ben bilmem,söylim de"
Kantine inip birde sıra beklemiştik.Sonunda bize sıra geldi.Iki kaşarlı tost söyleyip yanına meyve suyu aldım.Çok acim ya!Ben iki tostu yedim,Elif daha bir tostu yeni bitiriyordu.Şu kızı anlamıyorum,nazik nazik nereye kadar dimi?Evet dediğinizi duyar gibiyim.
"Oh elhamdülillah,çok şükür doydum"(İki tost yedin bir zahmet doy😂)
"Hafza iki tost biraz fazla değil mi ya?"
"Ya biraz fazla oldu galiba ama aceleden sabah kahvaltı yapmadım,ne yapim çok açtım"
"İyi bari,afiyet olsun kuzum
"Oldu,oldu zaten"
"Hafza o çocuk arıyor mu seni hala?"
"Hangi çocuk?"
"Hangi çocuk olcak Hafza,hani diyordun ya rahatsız ediyo beni diye"
"Haa o çocuk.Iki gündür aramıyor,o kadar lafı söyledim,arasaydı yüzsüzlük olurdu zaten.Vazgeçti herhal.Allahım çok şükür kurtuldum ya."
"Kim ki acaba,öyle ilan-ı aşk etti sana."
"Bir bilsem Elif bir bilsem,bilsem göstercem gününü ona bende ama,işte"
"Aman boşver kızım,ararsa açma yüz alır.Başına bela olur sonra"
"Allah korusun,hiç uğraşamam hiç"
"Her neyse.Hadi çıkalım sınıfa ders zili çalar birazdan"
"Hadi"
🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼
En sevdiğim Aslı hocam ve en sevdiğim ders olan Türk edebiyatı dersini de bitirdikten sonra evin yolunu tutma zamanı geldi.Bugün Elif bizde kalcak,güya sabaha kadar ders çalışacağız da.InsAllah Rabbim dayanma gücü ve azim verirde çalışabiliriz.Bisikletimizi eve doğru sürmeye başladık.Evet,Elif'in de benimde bisikletimiz var.Zaten ikimizin evi de okula çok yakın.Bizde yürümek yerine bisikletle gidip geliyoruz.Bizim Elifle lise birden beri bisiklet sürüyoruz.Eve gelip üstümüzü başımızı değiştikten sonra annemlerin yanına oturup biraz sohbet ettik.Konu,nasipse üniversite de hangi bölümü okumak istediğimizden açıldı.Aslında ben hep edebiyat öğretmeni olmak istedim ama çocuklara dinimizi,İslami anlatmak en büyük hedefim.Bu yüzden ilahiyat okumak istiyorum insAllah.Minik minik çocuklara Kuran öğretmen,dini bilgileri anlatmak...🙈Ah ne güzel ne hayırlı ne kutsal bir görev.Rabbim nasip eder insAllah.
Annemin sorusuna karşılık Elif;"Valla Zeyneb teyze küçüklüğümden beri hayalim din kültürü öğretmeni olmak.Rabbim nasip eder kuzum ile bana.Bizim hayallerimiz var.InsAllah sonrasında Allah'ın da izniyle onları gerçekleştirmek istiyoruz."
Bende Elif'i onaylamak için kafa salladım.
Babam"Neymiş bakalım o hayalleriniz?"diye sorunca;"Onlar da bizde kalsın dimi?Ama Allah'ın izniyle gerçekleşirse sonunda mutlu olacak güzel,minik çocuklar olacak😊"Elif'e bakarak gülümsedim.
"Tamam tamam kızlar söylemeyin,hiç anlamadık biz" Gülerek söyledi babam...
"Aaa baba ya.Biz ders çalışmaya gidiyoruz.Lütfen Allah'tan bizim için zihin açıklığı isteyin"
"Tamam güzel kızım Allah ikinize de zihin açıklığı versin,çok yormayın kendinizi.Lafa dalmayin ders çalışın hemi"
Güzel dualar eşliğinde odama gittik.Elif'e biraz bekle çay koyup geliyorum"diyip mutfağa geçtim.Ders çalışırken çay olmazsa olmazımız.Çaykoliğiz desem abartmış olmam.Iki bardak çay koyup annemin yaptığı mis gibi çikolatalı kurabiyelerden de bir tabağa koyup canım arkadaşımın yanına,odama geldim.Şimdi test kitaplarımızı çıkarıp biraz test çözelim ama dimi?(Nayırr dediğinizi duyar gibiyim😂)
***************
Kafamı kaldırdığımda saate baktım.Daha saat sekiz ve ben yoruldumm"
"Elif kalk geldik"
"Ne diyon kızım ne gelmesi,iki saat test çözdün balatalar yandı galiba"
"Ay çok komik,şakadan da anlamiyon he"
"Ay boynum tutuldu ya"
"Evet benimde kuzu azcık dinlenek"
"Hafza ya,kız biz sabaha kadar çalışacağımıza emin misin?"
"Emin misin derken,sen emin değil misin?"
"Sence"😒
"Aa ne oluyor be hemen pes ediyorsun.Daha çalışmaya başlayalı iki saat oldu.Bizde şuan ara veriyoruz.Yılmak yok kuzu Allah büyük,her yorulduğunda hayalimizi düşün?"
"Haklısın ya,ne oluyor bize böyle Allah büyük ve biz başaracağız."
"Haa,işte böyle kuzum"
Telefonum titremeye başlayınca ikimizin dikkati de oraya gitti.Hemen telefona baktım;"Gene o arıyor ya,vazgeçmedi beni aramaktan ama şimdi ben ona haddini göstercem"
"Dur dur ne yapıyorsun.Iyice sinirlendirme,iş inada biner sonra.Telefonu birak hiç açma,umursama o zaman vazgeçicek bak görürsün"
"Öyle mi diyorsun,açmim mi şimdi?"
"Açma boşver,unut gitsin,bak kapattı zaten"
"Allahım sen kurtar beni şu beladan,kim ki acaba arayıp duruyo.O kadar da şey söyledim insan az utanır ya"😒
"Utanmak mı,saf olma arkadaşım.Böyle insanlarda ne gezer utanma?
"Hadi hayırlısı"
Kapı tıklatıldı "gel"diye seslendim.Canım anacım bize meyve tabağı hazırlamış.Allah razı olsun annem
"Nasıl gidiyor kızlar?"
"Nasıl gitsin Zeyneb teyze yılmak yok yola devam"
"Iki saat çalıştık anne,boynumuz tutuldu azcık dinlenek dedik"
"Bu arada Zeyneb teyze meyveler için sağ ol Allah razı olsun."
"Ne demek kızım,afiyet olsun,zihin açıklığı yapsın insAllah"
"InsAllah insAllah"
"Ben daha fazla tutmim sizi,ben kaçar hadi Allah kolaylık versin"
"Sağ ol anne"
"Ne yapsınlar onlar da Allah razı olsun dualarını eksik etmiyorlar,böyle yemekler meyve tabakları yardımcı olmaya çalışıyorlar"
"Evet öyle napsinlar"
Ahh!Benim salak kafam ne dedim ben ya😨😔🤐🙊🙊
"Kuzun özürdilerim. Affet beni ben öyle demek istemedim,yine patavatsızca konuştum,kusuruma bakma"
"Üzülmedim kuzum.Benim annem babam yok diye sen annen ve babandan güzel bahsetmeyecek misin?"
"Hay dilimi eşek arısı soksaydı da demeseydim"
"Şşşt!Kendine beddua etme,kızarım bak.Ben alıştım artık kuzu yokluklarına eskisi gibi üzülmüyorum"
Elif'in doğumunda annesi vefat etmiş.Annesi ve babası birbirleriyle çok severek evlenmişler.Babası da annesinin vefatı üzerine Elif daha 10 yaşındayken kanserden vefat etmiş.Elif'i abisi büyütmüş,bu günlere getirmiş.Babası öldüğünde abisi de 15 yaşındaymış.Ilk önce anne sonra baba acısı...😔Yetim ve öksüz.Birbirlerinin iyi günde kötü günde hep yanlarında oldular.Bu yüzden Elif annemi ve babamı kendi anne ve babası gibi gördü.Beni de candan öte kızkardeşi.Bende onu öyle gördüm.Kızkardeşten de öte canım kanım o benim👭
🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀
"Elif kalk kalk geç kalcaz,alarmı da duymadık ya"
"Ne kalkması ya,ne ara sabah oldu yahu"
"Alacağın olsun anne,insan kaldırır dimi?😒"
Hızlıca kalkıp üstümüzü giyindik."Hafza hadi bekliyorum çabuk ol geç kaldık zaten"
"Ayy tamam geliyorummmm"
Annem ve babamla vedalaştıktan sonra bisikletimize binip okula gittik.Sıkı bir okul maratonundan sonra öğle arası geldi.(Yaşasın yemek yemek😂)
"Hafza hadi inelim hemen,sabah kahvaltı da yapmadık zaten"
"Tamam hadiii"
Dün ders çalışmanın verdiği yorgunluk ve sabah geç uyandığımızdan ötürü kahvaltı yapamayışımızın ardından büyük bir iştahla yemeğimizi yedik.
"Elhamdülillah"
"Elhamdülillah,bugün de karnımız doydu çok şükür.Rabbimiz olmayanlara da verir insAllah"😔😟
"InsAllah amin Elifim amin.Biliyor musun bazen yemek yerken utanıyorum.Biz şuan doyduk ya şuan aç olan bir kabuk ekmeğe bile muhtaç olan çocuklar insanlar kardeşlerimiz var"😢😞😔😔
Doldu iste gene gözlerim doldu.Bu konu çok hassas bir noktam olmuştu.Yemek yemeğe utanıyorum artık.O kadar aç insan var ki bir ekmeğe muhtaç olan.Peygamberimiz (s.a.v)🌹(Gül kokulu Peygamberim)bu yüzden sofradan tam doymadan kalkın dedi.Ama biz patlamadan sofradan kalkmıyoruz,çok bulduk,yokluğu bilmediğimiz için israf ediyoruz😔Ama o kadar aç insan var ki onları düşünmüyoruz,onlar açlıktan ölürken biz hiçbir şeyi beğenmiyoruz,israf ediyoruz.Rabbim sonumuzu hayr etsin insAllah.
Ders zili çaldı ve sınıfa çıkmak için ayaklandık.Tam sınıfa girerken lise hayatım boyunca bana ağzına ne geldiyse söyleyen,kendini birşey zanneden Melis yine laf atmadan duramadı;"Aa bizim yobaz ve kendi gibi yobaz olan arkadaşı da buradaymış."😲😡😬
"Bize mi dedin?"
"Burda başka yobaz göremiyorum"
"Seninle uğraşamam tamam mı?Bana laf atmakla uğraşacağına aç iki kitap oku.Emin ol o boş beynin iki yararlı şey öğrenir"(Uuu vurdu gol oldu be aferin sana Hafza yani bana😂😂😁😁)
Lafımı da söyledikten sonra sınıfa geçip yerimize oturduk."Hafza helal olsun sana ne güzel söyledin o kendini bilmeze"
"Bıktım artık o kızdan Elif.Laflarından bıktım.Şu iki ay geçip bitse de en çok Melis'den kurtulacağım için seviniyorum.Rabbim doğru yolu tez zamanda gösterir inşAllah"
"InsAllah kuzum inşAllah"
Eveeettt şimdi dersimiz edebiyat ve ben bu dersi çok seviyorum.Aslı hoca derse girip selam verdi.Sonra geçip yerine oturdu.
"Arkadaşlar iyisinizdir inşAllah"
Bazı öğrenciler konuşmaktan hocanın bu sorusunu duymadı,duyan bir kaç kişide "iyiyiz hocam"dedi.
Ben de hocaya"siz nasılsınız hocam"diye sordum.
"Iyiyim çok şükür Elhamdülillah Hafzacım sağ olasın"
"Arkadaşlar bugün biraz hastayım ders işleyemeyeceğim,böyle sohbet edelim istedim.Sınava surda iki ay gibi bir şey kaldı hayallerinizden bahsedin bakalım biraz"
Sınıf birincisi olan kız söz alıp"Hocam benim hayalim doktor olmak.Umarım tıp fakültesini kazanabilirim..."
Melis de söz alıp"Hocam bende konservatuar bölümünü istiyorum ailem beni özel üniversiteye göndercek.Ne işim var devlet üniversitesinde fakirler gibi"
Bana bakarak mi söylemişti o lafı.Allahım delircem ya tam yerimden kalkıyordum ki Elif kolumdan tuttu;"Hafza ne olur bişey yapma bak disipline gidersin onca emeğine yazık olur,okuldan atarlar seni nolur yapma değmez şu kendini bilmez için.Hadi otur arkadaşım nolur"
Ah Elif öyle yerden vurdun ki.Doğru onca emeğimi şu kendini bilmez için çöpe atamam."Tamam Elif bırak kolumu.Sırf emeklerim için gidip suna kafa göz dalmıyorum.Baksana sanki devlet üniversitesinde okuyanlar fakir oluyor.Hem olsun fakirlik kötü bisey mi?Zengin olup söyle bir insan olacağıma fakir olur edepli bir insan olurum daha iyi."
"Boşver onu bak ne güzel dedin Asli hoca bakıyor hadi konuşmayalım"
"Melis teneffüste yanıma gel"
"Uff tamam hocam!"
"Başka hayallerinden bahsetmek isteyen var mı arkadaşlar?"
Hemen söz aldım;"Ben anlatabilir miyim hocam?"
"Tabi Hafzacım seni dinliyoruz"
"Hocam benim yani Elif ile benim hayalim ilk önce ilahiyat fakültesini kazanmak sonra minik çocuklara Kuranı ve dinimizi anlatmak.Sonrasında Kudüs'e gitmek,Kudüs'te,Arakan"da,Filistin'de,Gazze'de Islâm bayrağını en önde taşımak.InsAllah bu hayallerimizi gerçekleştirebiliriz.Allah'a hep dua ediyoruz."😊🥀🌹🙈👭
"Yobaz,sen üniversite kazancan da yurt dışına da çıkacan.Ayy bide Islami mi öğretcem mi dedin sen?Yobaz seni.Şu kılığına kıyafetine bak.Ülkemizi sizin gibiler mahvetti.Bide Gazze,Filistin'e gidecekmiş,tam kendine layık yerler.Git git!Sizin gibilere oralar yakışır zaten"
Şimdi tutmayın beni"Ne diyosun sen ha ne diyosun ağzından çıkanları kulakların duysun.Sen ilk önce kendine gel.Işine geldiği zaman Müslümanım işine gelmediği zaman Müslümanlar yobaz.Kendi zihniyetine bak.Böyle Müslümanlık olmaz,ben Müslümanım de çekil kenara böyle olmaz.Lafla peynir gemisi yürümez,senin kendinden başka kimseyi düşünmediğin,bencil,kibirli,kendini bir şey zanneden bir insan olduğun belli zaten.Gerçi sana insan derken bile utanıyorum.Sen benimle böyle konuşamazsın tamam mı?Sen ecdadina, geçmişine bak Hz.Hatice,Hz.Fatıma annemiz senin gibi giyinmiyordu.Onların gözlerinde bedenlerinde de tesettür vardı.Ne varmış Gazze'de,Filistin'de...Sen Müslüman değil misin?Onlar da bizim Müslüman kardeşlerimiz.Onlar için üzülmeyeceğim de kim için üzüleceğim?Dur ben söylim senin yerine kim için üzüleceğimi Sıla ile Ahmet Kural ayrıldı diye saatlerce ağlayan sensin.Sen böyle şeyler için böyle yapmacık insanlar için üzülürsün.Sana söyleyecek laf bulamıyorum bulamıyorum!Hocam çıkabilir miyim?"
"Çık"
Ağlayarak sınıftan çıktım.Çıkmam gerekliydi eğer kalırsam kendime engel olamayabilirim.
"Hocam bende çıkabilir miyim?"Hocanın tabi demesiyle Elif de peşimden geldi."Allahım kardeşime neler çektirdiler şu dört yıl içinde.Hepsi Allahından bulsun"."Hafza,Hafza bekle beni,dur"
Durup arkadaşımı bekledim.Sinirlerim o kadar bozulmuştu ki.Dayanamıyorum gitmek istiyorum şu okuldan.
Elif yanıma gelince bana sımsıkı sarıldı.Canım arkadaşım şu son günlerde çok zor şeyler yaşıyoruz.Allah'ın izniyle birlikte atlattık,atlatıyoruz bu günleri.
"Hafza ağlama artık nolur.O şuanda hiç birşeyin farkında değil.Ona doğru yolu göstermemiz gerekir.Bize bu yakışır.Hadi ağlama"
"Okul bitince sadece bir iki insanı özleyeceğim bu okulda.Koskoca sınıfta kimse beni savunmadı.Çıkıp iki laf bile söylemedi"
"Tamam kuzum hadi sakinleş"
Bahçede biraz oturduktan sonra sınıfa çıktık.Sınıftan içeri girerken bir kasvetli hava vardı ki bütün gözleri üzerimde hissettim.Tam ağzımı açıp ne bakıyosunuz dicektim ki Elif ağzımı kapattı.
"Ağzını açıp tek bir kelime bile söylemiceksin!"
"Uff tamam içimde kalır da patlarım insAllah"😂
"Merak etme şimdiye kadar kimse patlamadı,sen de patlamazsın."
Yerimize geçip oturduk.Yorucu geçen bir günün ardından eve gitme vakti geldi...
👭👭👭👭👭👭👭👭👭

AşekâHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin