bab 6:keluar makan

5.6K 120 2
                                    

"Zack,mana awak"hani mencari kelibat zack."kat bawah ni ,turunla"jerit zack.hani turun perlahan ii.zack tergamam.'cantiknya'desis zack perlahan.hani memakai dress labuh bewarna pink lembut .dipinggang hani terdapat beberapa buah reben kecil.rambutnya diikat sanggul .perfect!

"Awak"zack memalingkan mukanya menghadap hani."awak ,tolong carikan tudung untuk saya.saya tak selesalah kalau macam ni"hani menunduk memandang lantai.dia tidak selesa apabila  orang lain memandangnya macam nak tembus lagi lagi bukan muhrim."ok,nanti saya tanya nabila "apabila kelibat zack tidak kelihatan .hani melabuhkan punggungnya di atas sofa berbentuk L.

"Aduh,bodoh betul"jerit seseorang di dapur.perasaan ingin tahu mula menerjah diri hani .dress labuh itu menyukarkan pergerakannya untuk berlari.hani berjalan perlahan ii.susuk tubuh itu seperti dikenalinya.matanya beralih ke tangan lelaki itu.melecur!.serta merta hani mencapai kotak first aid yang berada di kabinet dapur.

Hani mencapai tangan rayyan lalu dibasuhnya dengan air."auch,,sakit"rengek rayyan."sikit je"pujuk hani.dia mencapai ubat lalu diletakkan perlahan lahan di tangan rayyan.matanya jelas menunjukkan perasaan risau.rayyan terkaku.dia memandang lama muka hani .hani berdehem.rayyan mengalihkan anak matanya ke arah lain.

Usai membalut luka rayyan,"ika,ni nabila bagi awak pinjam selendang"mata zack merenung tajam rayyan.hani tersenyum nipis.selendang merah jambu terang itu diambilnya lalu berlalu pergi.

"kau jangan ingat kau dah menang"pernyataan zack menimbulkan tanda tanya di benak fikiran rayyan."asal pulak kau ni?"tanya rayyan blur.

"Nothing"jawab zack lalu beredar ke keretanya.kelibat hani mula kelihatan.zack membetulkan rambutnya walaupun dah sememangnya betul ."Hai,you look so pretty,ika"pipi hani merona merah .dari tadi lagi memerah dah macam tomato pula.

"You too"balas hani malu.malu malu kucing pulak hani ni.zack tersenyum apabila melihat muka hani merah menahan malu."masukla ,wahai puteriku"zack membuka pintu keretanya.hani rasa macam nak terbang je.yahoo!kenapala kau ni buat jantung aku tak tentu arah,zack

"Ika,macam mana awak boleh ada dekat rumah rayyan?"soal zack pelik.dari tadi lagi dia ingin mengajukan soalan itu.hani menarik nafas."saya pun tak tahu,sedar ii je saya dah ada kat atas katil dia"riak muka zack berubah."dia ada apakan kau tak".

"Ta..k"jawab hani gagap."hmm,,takpelah kalau macam tu"zack menarik muka."awak nak bawak saya pergi mana ni?"soal hani risau ."just shut up,dear"balas zack lembut.

Hani diam tak berputik.kereta zack berhenti di hadapan hotel ."keluar"arah zack.hani akur.zack memimpin tangan hani.hani cuba meleraikan pegangan zack.makin kuat dia cuba merenggangkan tangannya makin kemas zack memimpinnya.hani pasrah.

"Close your eyes"bisik zack .hani menutup rapat matanya."clap,clap"kedengaran zack menepuk tangan."open your eyes"suara zack dilembutkan.hani mengangguk lalu membuka matanya perlahan.di hadapannya terdapat sebuah meja bulat kecil   bewarna putih.di atas meja itu,terdapat kelopak bunga  berbentuk hati.

Hani terkaku."suka tak?"tanya zack romantik.hani mengangguk laju."kenapa awak buat semua ni kat saya?"tanya hani.zack hanya tersenyum manis bak madu."saja je "hani mengerutkan dahi."saja apa?awak tahu tak semua ni mahal"kedengaran nada suara hani macam marah."awak tak suka ke?"tanya zack hampa.

"Saya suka tapi saya rasa macam menyusahkan awak je"nada suara hani mengendur."tak susah pun,dah dah,kita datang sini nak makan"zack memetik jari.seorang lelaki datang sambil menatang dua buah pinggan.lelaki itu meletakkan pinggan itu dengan berhati hati lalu berlalu pergi.

"Ika"panggilan zack membuatkan dia berhenti menguyah makanan."aku..."

Esok author belanja lagi..jangan padam tau..sorry kalau masa author tulis bab ni ada typo.maybe ,sis tak tengok..🙏🙏🙏

MAFIA itu suamiku?!Where stories live. Discover now