Dibuka perlahan ii matanya.kepalanya terasa berdenyut.air matanya merembes keluar buat sekian kalinya apabila kejadian semalam terlayar di kotak fikirannya.dia memandang lelaki di sebelahnya.
Matanya teralih di cadar .ada kesan tompokan merah.dia merasa kejadian semalam seperti mimpi ngerinya betulkah itu mimpi ngeri atau sebuah realiti. .dia menangis lagi."hoi,diamla pompuan "jerkah rayyan."disebabkan encik saya dah hilang maruah saya,kenapa encik buat saya macam ni.apa salah saya?saya benci encik.encik lebih teruk dari binatang.saya benci encik"luah hani.
Pang!
Pipi gebu hani kian memerah."KAU TU TAK LAYAK JUDGE AKU,KISAH APA AKU.KALAU KAU NAK BENCI AKU.BENCILA.KAU INGAT KAU BOLEH DAPAT BALIK MARUAH KAU TU.SETAKAT MARUAH KEPALA HOTAK KAU TU AKU BOLEH BAYARLA.."suara rayyan naik 3 oktah."saya tak nak duit"ujar hani perlahan.
Rayyan terkejut."kau cakap je kau nak berapa?aku boleh bagila.aku tahu kau nak duit tapi malu kan?".
"Encik ingat saya ni takde perasaan ke ?kenapa susah sangat encik nak faham saya tak nak duit."rayyan tersentak."dah kau nak apa?"jerit rayyan."tertelan speaker betul,menjerit je tahu"ujar hani perlahan."tolong lepaskan saya."nada suara hani kembali serius."no".
"Apesal pulak"menguji kesabaran betul.
"Sebab aku tak puas lagi dengan kau"jawapan rayyan membuatkan muka hani merah menahan amarah."saya nak keluar dari sini"hani melangkah turun dari katil.rayyan menarik tangan hani supaya duduk."lepaslah sial"teriak hani."kau duduklah bodoh"hani akur."Encik nak apa, tolong lepaskan saya"kata hani perlahan.dia sudah tidak berdaya lagi untuk melawan lelaki ini."aku nak kau,susah sangatke nak faham"ujar rayyan tak nak mengalah."saya dah tak tahan nak layan nafsu serakah encik tu,pergi la cari orang lain.saya taknak bergelumang dalam maksiat ni.encik tau tak haram.haram!"rayyan terdiam."kalau halal takpe kan"hani pulak terdiam.
"Saya tak nak nikah dengan encik.encik jahat"."kau nak nikah dengan aku atau kau nak jadi perempuan simpanan aku"rayyan melangkah keluar dari bilik.
"Zack,nah bagi pompuan tu makan"rayyan menghulurkan nasi ayam yang berada di bekas polisterina.zack mengangguk.
Mengapa..
Ku selalu dibuai dusta dan derita selalu dibelai bicara manisnya..
Ku tersakiti selalunya..
Oh tuhan
Mengapakah salahkah ku ingin rasa bahagia..
Selalu dicinta sentiasa
Ingin kau ada selalunya..
~fieya julia perasaanku~
Kedengaran suara di beranda.zack berjalan perlahan.susuk tubuh seorang perempuan yang sedang menyanyi bertemani air mata.entahlah kenapa dia berasa simpati dengan gadis itu.Dia berjalan mendekati gadis itu."ya allah,mengapa begitu berat sekali engkau mengujiku ya allah.aku tak kuat"gadis itu merintih.tangan zack naik menggosok belakang gadis itu.gadis itu terkaku.dia mengangkat mukanya."jangan apa apakan saya".
"Rilexla,kau nama apa?"soal zack ramah ."ika"jawab hani pendek.tak taula kenapa pulak terkeluar nama tu."oo ika ,tu aku ada letak makanan ,jom makan"ajak zack.hani mengangguk.dia berjalan memasuki biliknya sambil diiringi oleh zack.
"Nah makan"zack mengambil sudu yang sudah diletakkan nasi lalu menyua ke mulut hani.'dia nak suapkan aku ke?'tanya hani di dalam hati."makanla,dah lenguh tangan aku ni"hani membuka mulutnya. dikunyah perlahan ii makanan itu."encik.."zack memotong."just call me zack"zack tersenyum."zack,tak payahla suap,saya boleh makan sendiri.susahkan awak je"sejujurnya dia tidak selesa dilayan begitu.
"It's okay,tak susah pun"zack berkeras.pada waktu itu,rayyan menerjah masuk ke dalam bilik yang di diami oleh hani dan zack.drama sebabak di hadapannya di pandang kosong.apakah?zack?hani?makan?.hatinya terasa panas apabila melihat hani dan zack bermesra tapi kenapa?apa dah jadi ngan aku ni!
"Hoi"rayyan mengejutkan mereka .hani yang sedang menguyah nasi ayam tersedak."uhuk..uhuk"zack cemas.diambil air kosong di dalam gelas lalu disuakan kepada hani.hani meneguk perlahan lahan.dia menghembus nafas lega.
"Kau ni dah kenapa ,terjah masuk macam tu je.salamnya mana?"marah zack."oh kena ada salam yer,allhamdulillah ,kawan aku dah insaf"rayyan acah acah bersyukur.zack tidak mempedulikan rayyan malah terus menyuap hani."eh,pompuan kau takde tangan ke?".
"Zack,meh sudu tu"."tak payah kisah la ngan mamat tu"zack mengertap bibirnya.mujur kau boss aku,kalau tidak aku hantar kau dekat london.kaki aku pun dah lama tak menendang orang."please"hani mengambil sudu di tangan zack .rayyan memerhati hani tajam.
"Zack,keluar"arah rayyan."tak nak,aku nak tunggu baby girl aku kat sini"pipi hani merona merah.'dia cakap hani tu,baby girl dia,hapuih ,dia aku punya la,sial'.
Rayyan menyepak kerusi lalu beredar dari situ."apa awak ni?"hani mengetuk kepala zack."apa?betul apa aku cakap"zack tersengih."awak!janganla main ii".
"Haha gurau je,janganla serius sangat"padahal itula isi hatinya.dia menyukai ika sejak pertama kali jumpa.takkan terlalu cepat untuk dia mengaku biarla ika selesa dulu dengannya walaupun sekadar kawan biasa.aku akan dapat kan kau ,ika.
"Awak ,boringla duduk kat sini boleh tak bawa saya keluar"bosan betul asyik terperap dalam bilik ni."hmm jomla".hani tersenyum riang ."tapi,saya tak mandi lagi"suara hani mengendur."nah,ambil ni,ayyan cakap bagi kau."beg berjenama itu digapai lantas dia tersenyum sebelum menghilang di sebalik pintu bilik air
Vote and comment!
YOU ARE READING
MAFIA itu suamiku?!
AksiHani seorang gadis yang tidak bersalah tiba tiba terjebak ke dalam sarang mafia.masa depannya menjadi kelam apabila seorang lelaki yang tidak dikenalinya merampas kesuciannya.