Farsça şiirlerinin yanında Türkçe şiirleri de olan ve “Selimî” mahlasını kullanan Yavuz Sultan Selim 1470 – 1520 yıllarında yaşamış, Padişahlığı döneminde devraldığı Osmanlı topraklarını tam üç kata yakın artırarak 6.557.000 kilometre kareye çıkarmıştır.
Mısır seferinden sonra “Kutsal Topraklar” Osmanlı hâkimiyetine geçmiş, Osmanlılara geçmiştir. 6 Temmuz 1517’de Emanet-i Mukaddese (Kutsal Emanetler) Y. S. Selim’e gönderilir. 29 Ağustos 1516'da “halifelik” de Abbasilerden Osmanlılara geçmiş olur. Yavuz kendini, Hâdim'ul-Harameyn'uş-Şerifeyn (Mekke ve Medine'nin Hizmetkârı) olarak kabul eder.
Devrin en önemli ticaret yolları “İpek Yolu” ve “Baharat Yolu” da Osmanlı kontrolüne geçer. Sakal bırakmayan ve her daim sakal tıraşlı olan tek padişahımızdır. Kulağındaki küpe de günümüz gençlerinden bazılarına emsal olur. * (Yavuz Sultan Selim hakkında çok kısa ve genel bir bilgi vermek gerekiyordu.
İstanbul’la ilgili yaptıklarına da bakmak ve hatırlamak lazım aslında. Neden en son yapılan boğaz köprüsüne “Yavuz Sultan Selim” adının verildiğini anlamamız için bilmek lazım.)
Bizim Padişahlarımızın hem ilim adamı, hem sanatkâr, hem şair olduklarını
sadece haremlerde kadınlarla sefa sürmediklerini belirtmek için bu şiirleri paylaşıyorum.
Sevgilerimle KonstantiNaRoSa
ŞİMDİ OKUDUĞUN
BİR YAVUZ SİİRİ
Poezjayavuz sultan Selim ve onun şiirleri Tacliya olan gizli aşkı Sah İsmail ile olan satranç oyunu Şiirleriyle Bir Osmanlı Padişahı.