Anne'nin Ağzından
O günden nefret ediyorum. Pavyonda şarkı söylüyordum. Bütün gözler üzerimdeydi. Erkeklerden korkuyorum. Hele şükür şarkı bitmişti. Odama geçtim , hızlıca giyinip beni evde bekleyen kızımın yanına gitmek istedim ama olmadı..
Tenha sokaklardan geçiyordum. Sokakta bir ben birde pavyonda beni süzen adam vardı. "Seni istediğimi söylemiştim. Kurtuluşun yok!" dedi. Kaçmak için yer arıyordum ki çıkmaz sokağa girmiş oldum. Belki mesafe vardır diye düşünüp geri kaçmaya yüklendim ama karşımdaydı.
"Asla senin olmayacağım!" dedim. Çok sinirliydim ayrıca korkuyordumda. "Sana sorduğunu hatırlamıyorum , alın şunu !!!" dedi. Yanıma bir kaç adam geldi , kolumdan tutupbeni boş bir depoya getirdiler. Işıklar kapandı ve gerisini hatırlamıyorum..
***
Kahvaltıyı hazırlarken üst üste 3 defa kusmuştum. "Anne iyi misin?" demişti kızım , masum bir sesle. Onu çok seviyorum ama onu terketmek zorundaydım.
"Eylül hemen şu masdayı topla seni tembel kız!"
"Tamam anne ya" dedi ve söylenmeye başladı. Masayı toplamaya başlarken kızıma bir tokat atmak zorunda kaldım.
"Düzgün konuş!" dedim. Ağlayarak odasına gitti. Eylül iyi bir kız ona bunu yaptığım için çok üzgündüm. Bende bu fırsattan yararlanarak yurda kayıt için gittim. Daha sonra doktorada uğradım.
"Bebeğinizin sağlığı yerinde." dedi doktor. "Aldırma ihtimalim var mı?" dedim utanarak.
"Eğer bebeği aldırırsanız tekrar çocuk sahibi olamazsınız" dedi. Ağlayarak odadan çıktım.
Eve doğru yürüyordum çok perişandım.
Eylül'ün Ağzından
Kendimi kötü hissediyordum. Annem ilk defa bana tokat atmıştı. Annem adı gibi melek bi insan. Kapı açıldı gelen annemdi. " Seni bu evde istemiyorum" dedi. İlk başta şaşkındım ağlayarak konuşmaya başladım. "Neden" diye cırladım. "İlimize bakmaktan Yoruldum. Artık gitmelisin" dedi.
Nereye gideceğini bilmiyordum. Annem neden böyle davranıyordu. " Seni yurda yazdırdım,topla eşyalarını gidiyorsun!!" dedi. Cevap bile veremeden eşyalarını toplamaya başladım.
Yurda gelmiştir.Burası ban çok soğuk geliyor girmek istemiyordum. Annem çoktan gitmişti. Artık ona anne bile demek istemiyordum. Ona karşı bi nefret vardı içimde. Kafamı dağıtmak için Melis'i aradım,meşguldü.Kesin sevgilisi Apo ile konuşuyordu.
***
Yurtta birinci günümü dolduruyordum. Buraya alışamadım,alışamadığım bi yer olduğu için uyuyamadım. Yurdun bahçesine indim. Kurallara uymayan biri olduğum içinnyurdun bahçesinden kaçtım. Çıkmaz sokaktaydım ne ara buraya gelmiştir. Yolumu bulmak için yürümeye başladım.Önümde bir grup serseri vardı. Koşmaya başladım.Birine çarptım,içimden dua etmeye başladım. Kafamı yana çevirmemle Apo'yu gördüm rahatlamıştım.
Kafamı kaldırdım , karışımdaki yeşil gözlerde kayboldum...