esp 1:clara

30 0 0
                                    

CLARA!!CPT NAK KAMU DAH LAMBAT!!"laungan emma iaitu mama kepada clara bergema di segenap ruang rumah 2 tingkat itu."oh shit!!fuck how can i overslept!"clara cepat-cepat melompat turun dari katilnya dan segera masuk ke bilik air.setelah menghabiskan 20 minit dalam bilik air akhirnya clara keluar juga dan segera menyarungkan uniform sukan sekolahnya.Harini adalah hari ahad jadi agak pelik kenapa dia perlu bangun pada awal pagi.well,harini sekolahnya mengadakan rombongan ke london zoo."hish kamu ni clara,selalu kalau cuti you will wake up early.ni hari kamu ada rombongan laa kamu nk bangun lambat.dah banyak kali mama pesan kan suruh tidur awal semalam."bebel puan emma yang sedang menghidangkan sarapan untuk clara."hehehe sorry mama clara pon tk tau kenapa boleh overslept."sengih clara.puan emma hanya mengeleng mendengar balasan dari anak tunggalnya.

"Sudah,cepat habiskan sarapan.mama nak bersiap kejap."clara membuat muka'hish mama ni,dia dok jerit kat orang suruh cepat dia pon lambat.'bisik clara dalam hati.

Selepas menyudahkan sarapan,clara dan mamanya bergegas masuk kedalam Kereta dan meluncur ke arah sekolah clara yang terletak 2 kilometer dari kawasan rumah clara."nah duit belanja,300£ cukup kan?"kata puan emma."ish mama ni,banyak sangatlah,mama taukn i dont like holding a huge amount of money."rungut clara."Eh budak ni,bagi lebih pon merungut.takdelah mama bagi lebih tu sebab mama kena ke surrey,nak melawat aunty audrey kamu.maybe mama kt sane for 3 days.so behave okay in my absence.jangan nk throw party lak kat rumah."pesan puan emma.

"Eh,mana ada.ala tapi mama clara nak ikut,rindu dengan aunty audrey."clara bermain jari."ish tk payahlah,mama pergi sebab nk settlekan hal penting,bukan nak pergi bercuti kat sana."kata puan emma.clara mengeluh dan mengangguk.

"Sesampainya di hadapan sekolah,selepas berkiss-kiss pipi dengan puan emma,clara turun dari kereta dan melihat puan emma meluncur pergi meninggalkan halaman sekolah."haih,rindu dengan suasana surrey!!"jerit clara dalam hati.

"Hey clara.ape kau buat tercegat kat situ?"seseorang menegur clara."takdelah,aq sedih,mama aku nk pergi ke surrey.AKU NAK IKUT!"kata clara kepada orang yang menegurnya."chill la Babe,now lets have some fun at the zoo.lets go"orang tadi menarik tangannya."hey olivia,aku boleh jalanlah,janganlah tarik!jatuh nanti"clara merungut.olivia hanya gelak.clara dan olivia sudah berkawan rapat sejak kecil kerana mereka meghadiri tadika,sekolah rendah dan sekolah menengah yang sama.

"Hey girls,wanna be our dates at the zoo?"kata 2 orang budak lelaki yang kebetulan bertembung ditengah jalan."sorry boys,but we reserved each other,come on sweet heart."kata olivia sambil flip hair dan memeluk tengkuk clara.well actually olivia and clara ni are 2 most hottest girls dalam sekolah dorang.no wonder ramai lelaki nak dorang as a girlfriend.tapi mereka berdua lebih kepada menjual mahal kerana.mereka tidak mahu digelar 'murah' dan menggunakan kecantikan mereka untuk menjadi popular.

"Eleh berlagak,tunggulah korang nanti!"bisik kedua budak lelaki itu.

Love And SacrificeWhere stories live. Discover now