Pintu istana Fantasia ditutup dengan perlahan agar tidak membangunkan penghuninya. Jejaka itu kemudian berjalan perlahan-lahan menaiki tangga menuju ke kamar beradunya. Well nasibnya malang apabila lampu terbuka dan seorang wanita memandangnya dengan pandangan yang menggerunkan.
"Lambat balik stephan de la Radius" kata wanita itu dengan suara ala-ala meryl streep dalam devil wears prada. "Adush, kenapa laa kene tangkap dengan bonda,mampus aq!" Monolog stephan dalam hati. "Bukan kamu berlatih dengan abang kamu ke tadi? Dia dah lama balik dan beradu, yang kamu ni?" Kata bondanya.
Stephan segera mencari idea untuk membalas soalan bondanya lalu dia berkata "ermm,anakanda berjumpa dengan Aunty Maria tadi bonda."
"Aunty Maria pergi ke aquaria", balas bondanya.
"Urm,pergi ke mount angel tadi jumpa queen bella".
"Bonda baru pulang dari sana dan bonda tak kesan aura kamu"
"Err, pergi ke lovia, melawat king Andrew.
"King andrew baru je balik lepas jumpa ayahanda tadi".
"Teman..." stephan tak dapat menghabiskan ayatnya apabila bondanya menepuk meja hingga pecah.
"Sabarla woi, taula kau maharani dewa, tak payahla nak hancurkan meja bila marah" kata author yang sedang menghirup teh. "Hee maaf ya tuanku, patik tak buat lagi" kata si maharani.
"KAMU INGAT BONDA NI LAHIR SEMALAM? BETTER YOU TOLD ME WHERE HAVE YOU BEEN OR I'LL SENT YOU TO HELL FOR DISOBEYING ME!" Kata maharani dengan suara yang kuat hingga mengejutkan Edward yang sedang tidur. Edward kemudian menyarungkan baju di tubuhnya yang sasa lalu keluar dari biliknya untuk melihat apa yang berlaku.
"Bonda ni tak payah nak marah-marah bole tak?! Anakanda dah besar dah tak payah la nak kawal anakanda macam anakanda ni tak reti jaga diri!" Marah stephan. "Well a bad move for him" kata author sambil mengorek hidung.
"HOW DARE YOU SPEAK TO ME LIKE THAT!I AM YOUR MOTHER AND IT IS MY RIGHT TO KNOW WHERE HAVE YOU BEEN! AND ONE MORE THING, IT DOESNT MATTER HOW OLD YOU'VE GET BUT THAT ATTITUDE WONT MAKES YOU A MAN YOURE SUPPOSED TO BE!" marah sang maharani.
Stephan kemudian menembak pahanan petir ke arah bondanya kerana kegelapan yang mula bersarang dalam hatinya manakala bondanya sempat menahan panahan petir itu dan membalikkan serangan balas ke arah stephan tapi sempat dihalang oleh edward.
"Bonda bersabar bonda, Edward cuba menenangkan bondanya dan menampar stephan atas perbuatannya sebentar tadi. "Kau bodoh eah? Tu bonda kot takkan kau nak bunuh dia sebab tanya kau pergi mana" marah edward kepada stephan yang sedang menahan kesakitan akibat tamparan abangnya sendiri.
"KAU DIAMLAH!" Jerit stephan ke arah edward.
"What is the meaning of this?" Satu suara garau menegur mereka bertiga. "Anak awak ni lah, saya tanya dia kemana je sampai lewat malam baru balik, tiberr nak bunuh saya" adu sang maharani.
"Benar itu yang berlaku edward?" Soal suara garau itu. "Betul ayahanda" Balas edward. Manakala stephan pula sudah menggigil lutut apabila berhadapan ayahandanya sendiri.
"Stephan, kamu dikenakan hukuman berat atas cubaan membunuh bonda kamu sendiri" sejurus berkata begitu, kedua tangan stephan dipanah petir membentuk gauntlet silver. "This will prevent you from using any of your power and you shall serve the community until you've learn your lesson and seek forgiveness to your mother for what you've have done! that gauntlet can only be removed by another high gods" putus maharaja
"THIS IS UNFAIR!" Bentak stephan dan berlalu ke biliknya. Sebelum dia pergi, dia berkata "Seronok la kau kan bila aq jadik camni,puas hati kau tengok aq terseksa kan?" Kepada edward.
YOU ARE READING
Love And Sacrifice
Fantasía"I'll do anything..ANYTHING to make her happy"-Ariana "Who are you?i dont know you"-clara "Tell me girl,what is your wish."-Herry Sometimes,all its take was a strong bonding of a siblings to create the most powerful magic.will clara know who ariana...