prolog:fallen kingdom

51 1 0
                                    

Bunyi letupan dan dentingan besi berselang-seli.tangisan dan kesedihan memenuhi tanah suci itu.kota para gods,angels dan fairies berada dalam ambang kemusnahan.mayat berada di merata tempat dan bauan wangi yg menusuk hidung dapat dihidu.

"Menyerah sajalah Cindy,kau takkan mampu kalahkan aku,sedangkan suami kesayangan kau sendiri telah mati dihujung pedang kegelapan aku."kata dewa gelap sambil tergelak penuh sinis melihat wanita dihadapannya yg kelihatan lelah bersama luka yang penuh dibadan sementara dirinya masih bertenaga walaupun baru sahaja berlawan dengan Maharaja the gods sebentar tadi.

"Tidak,aku takkan sesekali menyerah,if i have to i will fight you,even if i will lose my life!"kata Cindy sambil belari kearah Stephan,atau lebih tepat,adik iparnya sendiri.Stephan tersenyum sinis,melihat Cindy semakin dekat denganya dia,dia mengangkat pedangnya dan...

"Aku dah kata,menyerah saja Cindy,kau terlalu lemah untuk kalahkan aku,apa kau fikir angel seperti kau mampu kalahkan aku,for im god of darkness and despair"kata stephan sambil ketawa apabila melihat cindy yang lemah selepas ditikam olehnya.

"Uhuks,mungkin aku tak mampu nak kalahkan kau stephan,tapi kau kena sedar,setiap kejahatan pasti akan tewas,sama ada cepat atau lambat."kata Cindy sambil memuntahkan sejumlah darah.

"Bonda....."dari jauh,perlawanan itu telah disaksikan oleh seorang gadis kecil sambil mendukung bayi di dakapannya.

Tatkala mendengar suara itu,stephan mengalihkan pandangannya kearah gadis kecil itu,dia kemudian mencampak mayat Cindy ke lantai istana yang hampir runtuh itu dan bergerak ke arah gadis kecil itu.

Melihat pembunuh bondanya semakin rapat,"jangan dekat"katanya.gadis kecil itu kemudian menggunakan kuasanya yang menyebabkan stephan terpelanting ke arah dinding.gadis kecil itu menggunakan peluang itu untuk melarikan diri.

"Tak guna!sini kau dasar budak keparat!"stephan yang berang kemudian mengejar gadis itu bersama konco-konconya.Gadis kecil itu tidak memikirkan nasib dirinya,tapi hanya satu yang dia fikirkan..iaitu keselamatan adiknya.setelah kehilangan jejak oleh stephan,gadis itu telah membuka portal,dan sebelum menghantar adiknya ke dunia yang selamat,dia telah berbisik"maafkan kakak,kakak terpaksa lepaskan adik ke dunia lain,maaf sebab tak dapat membesar dengan adik"gadis itu mengalirkan air mata dan melepaskan adiknya masuk kedalam portal.

"Ariana.."stephan mencekik gadis kecil itu selepas sahaja portal itu tertutup."youre misbehaving and shall be punish"kata stephan dengan suara yang menakutkan.tapi sedikit pun tidak dapat menggoncang perasaan takut dalam hati gadis kecil itu."youre saying about being punish,im not the one who shall be punish,it was you!"jerit gadis itu atau dikenali sebagai ariana.

Stephan tersenyum sinis selepas itu.

"Siapa yang akan menghukum uncle hah?ariana,light gods dah pon mati ditangan uncle,and now you shall be my executioner"stephan mula melepaskan aura kegelapan dan perlahan lahan aura itu meresap kedalam tubuh gadis kecil yang malang itu.hanya jeritan gadis itu yang kedengaran sebelum semuanya menjadi gelap.

Love And SacrificeWhere stories live. Discover now