2 hari kemudian clara telah dibenarkan untuk pulang kerana telah sembuh sepenuhnya.sepanjang 2 hari tu jugak clara berasa rimas dengan 2 beradik yang tak dpat dilihat oleh manusia lain "tuanku,please ikut kami balik ke fantasia tuanku, penduduk fantasia perlukan tuanku" rayu 2 beradik tu. "Korng ni tk paham ke buat-buat tak faham haaaaa!!! Eii geramlak aku." Clara merengus. Yeah eventho orang biase tak bole nampak 2 beradik tu but still perangai pelik Clara masih boleh dilihat oleh orang lain. Technically puan emma. "Clara,stop talking to yourself or im gonna have to waste my money on psychiatrist or something" Puan emma menegur anaknya. "Eii maaaa ape ni pentingkan duit dari clara haish merajuk la camni" balas clara dan Puan emma hanya ketawa.
"Sayang,mama tau kamu boleh lihat 2 orang yang tengah berlutut depan kamu sekarang ni kan". Tembak puan emma dan clara terkedu "mama boleh nampak jugak ke dorng ni?" Soal Clara. "Haih,maybe dah tiba masanya kamu kenal siapa diri kamu yang sebenar,siapa mama yang sebenar dan paling penting, siapa 2 beradik tu. Ikut mama" Puan emma berlalu pergi ke arah cermin di bilik clara lalu membaca mantera dan melangkah masuk ke dalam cermin itu, clara yang terpegun berlalu mengikut puan emma disertai 2 beradik miyaa dan mike.
"Hurm,the only posibilities for any fantasia creatures to felt a waves of power on a realm of dead magic is when the waves came from the God Radius's descendants which impposible since the last heirs was murdered during the great war" monolog olivia. Buku rahsia yang disimpan tidak memberi apa2 pertolongan kerana hampir kesemua topik-topik yang penting tentang keturunan dewa Radius telah koyak. "I have to find the source of the waves and find out whoever behind it,then brought it back to fantasia. There are still hope". Ujar olivia
"Clara,mama sebenarnya bukanlah ibu kandung kamu,mama hanyalah kawan baik bonda kamu, empress Cindy, the angelic's queen" puan emma memulakan bicara. Clara terkedu saat mendengar apa yang puan emma perkatakan, benteng air mata clara yang rapuh perlahan-lahan hancur dan mengalir di pipi Clara "dont cry my dear sweet child. I may not be your birth mom but know this, I WILL ALWAYS LOVE YOU AS MY OWN" Puan emma berkata kepada Clara lalu memeluk Clara. Tak dapat menahan perasaan, clara menangis dalam dakapan puan emma mengenangkan dirinya hanya menumpang kasih pada mamanya "Then where are my real mother, empress...." clara cuba mengingati nama bondanya. "Cindy" sambung puan emma "Clara,when youre just an infant your homelands was attacked by the dark evil forces under the influence of your uncle, stephan de la Radius, your father's brother". Terang mike dan diikuti oleh anggukan oleh miyya. "My uncle?but if he was my uncle, why did he attacked his brother's kingdom?" Clara kebingungan.
"Well, its all started with one reason, jealousy".
YOU ARE READING
Love And Sacrifice
Fantasy"I'll do anything..ANYTHING to make her happy"-Ariana "Who are you?i dont know you"-clara "Tell me girl,what is your wish."-Herry Sometimes,all its take was a strong bonding of a siblings to create the most powerful magic.will clara know who ariana...