prolog

25 3 0
                                    

"Hari ini, kita akan menonton sebuah perlawanan terhebat pada abad ini, iaitu perlawanan antara the strongest knight of Moonlight, Fordham The Hell Knight dan the greatest king of Moonlight, King Sebastian!"

Penonton yang terdiri daripada rakyat biasa dan bangsawan bersorak untuk menyokong pahlawan pilihan.

Kelihatan dua mahluk di dalam coloseum. Seekor centaur dalam bentuk demon dan memegang dua pedang gergasi dan seorang manusia memakai zirah berwarna emas dan memegang sebilah pedang dan perisai berlambang bulan.

"Angkat tangan anda jika sudah bersedia!"

Serentak Fordham dan Raja Sebastian mengangkat tangan.

"Three!"

"Two!"

"One!"

"Fight!"

"You will lose my king."

"Just wait and see who will lose"

Fordham berlari mengelilingi Sebastian dengan kelajuan yang luar biasa sambil menyerang.

Sebastian hanya mampu bertahan. Walaupun zirahnya sudah terhiris beberapa kali zirah tersebut tidak menunjukkan sebarang kesan.

Fordham berhenti berlari dan menghayunkan kedua dua pedang ke arah Sebastian serentak.

Bang!

Sebastian menahan serangan dengan perisai sebelum tercampak kearah dinding.
Perisai Sebastian hancur berkecai.

"Mengalah jelah my king."

"Never, unseen slash!" Jerit Raja Sebastian lalu muncul di belakang Fordham.

Tang!

Krek!

Sebastian terkejut melihat pedangnya retak. Fordham tersenyum sinis sebelum menghilangkan kedua dua pedangnya lalu memunculkan sebilah katana yang sangat panjang dan terbakar.

"Ada hati nak serang aku pakai teknik yang aku ajar. Ni aku ajar cara menyerang dengan betul.
Unseen slash." Kata Fordham selamba sebelum hilang dan muncul kembali di belakang Sebastian.

Srak!

Zirah Raja Sebastian hancur dan dan Raja Sebastian pengsan.

"Seperti yang di janjikan, aku akan pergi dari negara ini."

Flashback

"Aku nak berhenti dari menjadi boneka kau"

"Apa kau merepek kawan."

"Jangan buat tak tahu. Jangan ingat aku bodoh untuk kau digunakan untuk memuaskan nafsu tak guna kau."

"Apa maksud kau ni pahlawanku"

"Kau gunakan aku dan kawan kawan aku untuk dapatkan emas,arak,perempuan dan kawasan untuk memuaskan nafsu kau."

"Baiklah kalau kau nak sangat berhenti, kau kena kalahkan aku dalam perlawanan esok di coloseum."

Fordham hanya membalas dengan anggukkan lalu pergi.

"Kau akan menyesal Fordham."

End flashback

"Heh, sekarang sapa yang menyesal" kata Fordham lalu hilang di balik kabus.

Pasukan perubatan tergesa gesa merawat Raja Sebastian.

Maze forest.

"Di sini, aku akan mulakan pengembaraan yang akan mengubah dunia" monolog Fordham sambil membawa bekalan lalu hilang di kegelapan malam.

:-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-

Hai guys, sihat tak?.
Kalau baik hati tolong vote ye. Ok bye guys!.

Hell KnightWhere stories live. Discover now