bab 3:waterfall city

20 1 0
                                    

Waterfall sebuah bandar yang sangat indah dengan suhu sederhana. Sentiasa berkabus tetapi tidak tebal. Tetapi jangan sangka bandar ini adalah bandar yang selamat. Hakikatnya bandar ini seperti hutan yang penuh dengan pemangsa. Bila bila masa kau akan jadi mangsa.

Neil's Cafe of Lust. Sebuah tempat paling dicari oleh pemabuk dan lelaki lelaki miang. Fordham dalam bentuk manusia sedang berdiri di hadapan 'cafe' tersebut.

Krek!

Pintu 'cafe' dibuka oleh Fordham. Bunyi desahan pelacur kedengaran. Bunyi jerkahan pemabuk yang sedang bergaduh pun tidak kurang juga.

"Take a seat, Sir." Kata seorang demi-demon berhoodie.

"Please." Balas Fordham sopan sebelum duduk di kerusi yang tiba tiba muncul.

"How are old friend and where are your wife, Flora Demascys and your son, Niel Demascys?" Soal Fordham. Seingat Fordham 'cafe' jahanam ni diurus oleh tiga beranak iaituVandil Trethorn, Flora Demascys dan Niel Demascys.

"They die Fordham, they die because want to save me from Zombos." Kata Vandil perlahan dengan suara yang serak dan mata yang sudah berkaca.

Zombos adalah pahlawan kegelapan yang bergerak pada malam hari dan Vandil adalah satu satunya sasaran para Zombos yang masih hidup.

"Sabarlah kawan lama"

"Kau tak faham Ford, kau tak faham. Kau tahu tak, disebabkan kau bunuh raja tak guna Zombos tu, Zombos makin mengganas. Habis seluruh kawan kita mati Ford, tinggal aku yang masih hidup!" Jerkah Vandil seraya menumbuk dada Fordham.

Buk!

Boom!

Kekuatan mahluk separa demon memang tidak boleh disangkal. Tambahan pula Vandil merupakan demon yang secara semula jadi akan menyerap tenaga dari ahli keluarganya yang sudah mati.

Fordham tercampak keluar dari cafe. Semua pelangan cepat cepat mengambil kerusi dan cari tempat paling jelas untuk menonton pergaduhan.

"Jadi, belasahlah aku sampai kau puas." Kata Fordham pasrah. Dia sudah tak mampu bangun kerana kekuatan tumbukan Vandil tadi sangat kaut sehingga terasa hancur semua tulang. Penuh dengan dendam!.

"Pasti."kata Vandil sebelum hilang dan memulakan serangan.

Buk!
Bak!
Boom!

Satu jam telah berlalu. Fordham sudah nyawa nyawa ikan. Kepala dan dada luka besar,tulang rusuk hancur, siku dan lutut juga hancur.

"You should die my old friend."

"Then, kill me if you want."

Tang!

Vandil Pov.

"Tak guna, aku tak boleh kawal badan aku." Monolog aku apabila seluruh badan aku dikawal untuk membelasah Fordham.

"Saksikan wahai anakku, dendam kau akan terbalas." Kata seekor demon.

"Lepaskan aku lidnav!." Aku menjerit kemarahan.

"Kau tak seronok ke melihat dendam kau terbalas?"

"Lepaskan aku tak guna."

"How dare you call your own great great grandfather 'tak guna."

"You liar, tak mungkin aku ada moyang kejam seperti kau."

"Heh, what the heck with you brain. I am demon and you are demon to. We are demon vendil. We eat a flesh of human and drink the blood of human. We are the greatest creature ever live. HAHA HAHA!"

"I am human and not the stupid demon. Now with the name of king of underworld Hades, we will apart!."laung aku.

"Then, kill me if you want"

Satu suara sedarkan aku tetapi terlambat.

Tang!

############################

Hai semua.

Maaf lambat update sebab tade internet hehehe.

Hell KnightWhere stories live. Discover now