Iqbal dan yang lain jalan jalan dekat sekeliling bandar pada malam itu. Siti tinggal seorang diri dirumah sebba dia malas nak jalan jalan pada waktu malam.
Dia menonton TV seorang diri. Dia sedang tengok cerita hantu seorang diri.
Siti makan keropok sambil tengok cerita hantu tu. Dia memang gemar tengok cerita hantu seorang diri. Tiba tiba TV itu menjadi gelap.
"Eh? Kenapa ni? Orang nak tengok part tu tadi." Siti ambil alat kawal jauh TV itu. Dia cuba tukar balik ke channel cerita hantu yang dia tadi tapi dia tak dapat.
"Dah kenapa ni?" Dia cuba lagi tukar channel tadi tapi tak dapat.
"TV ni dah kenapa? Haritu okay je. Rosak ke?" akhirnya dia putus asa. Dia terus tutup TV itu. Tekaknya terasa kering. Dia menuju ke dapur untuk membuat air.
Siti minum air kosong.
Ring! Ring! Ring!
Hanphone Siti yang berada di ruang tamu berbunyi. Itu tandanya ada panggilan. Dia terus menuju ke ruang tamu dan ambil handphone. Terpapar dekat skrin nama Iqbal. Terus dia angkat.
"Helo?"
Tiada orang yang balas. Hanya bunyi seperti radio rosak.
Setttt... Setttt.....
"Helo? Iqbal?" tetap tiada respon dari Iqbal. Terus Siti putuskan talian itu. Dia hairan. Kenapa Iqbal buat bunyi macam tu? Nak buat dia takut ke apa? Datang lagi panggil dari Iqbal.
"Helo? Iqbal? Awak kat mana tu?" soal Siti. Iqbal tetap juga tidak balas soalan Siti.
Settt.... Sett....
Hanya bunyi radio rosak didengari Siti.
Belum sempat dia letak handphone nya atas meja. Datang lagi satu panggilan. Terpapar nama Maizatul pula. Terus dia angkat.
"Helo."
"Helo. Siti. Iqbal suruh tengok tengokkan Handphone dia tertinggal dalam bilik tu. Atas meja. Kalau handphone dia berbunyi, biarkan." kata Maizatul.
"Handphone I...Iqbal?" Siti terus tak percaya dengan apa yang dia dengar.
"Ya. Tengokkan. Dah. Saya pergi dulu. Bye." Maizatul terus putuskan talian. Siti terus pergi bilik Iqbal. Dia lihat handphone Iqbal atas meja. Terus dia tutup pintu bilik Iqbal. Dia mula tertanya. Siapa yang call dia tadi? Handphone Iqbal tinggal dekat dalam bilik. Dia mula rasa tidak sedap hati.
Dia mula rasa takut.Ring! Ring! Ring!
Handphone Siti berbunyi lagi. Dia rasa lebih takut lagi bila skrin handphone nya terpapar nama Iqbal.
Siti buka pintu bilik Iqbal lagi. Tiada orang guna handphone Iqbal. Siti tutup pintu bilik Iqbal. Handphone itu terus berbunyi. Siti duduk kat sofa ruang tamu. Siti cuba tak angkat panggilan itu. Tapi handphone Siti tak berhenti henti berbunyi. Akibat dia tak tahan, dia terus angkat panggilan itu."Helo, siapa ni?" soal Siti.
Settt.... Sett....
Hanya bunyi radio rosak itu yang Siti dengar lagi.
"Jangan main main saya boleh? Siapa ni?"
Samar samar bunyi ketawa dalam handphone.
Hahahahahaha....
Terus Siti putuskan talian itu cepat cepat. Jantung Siti mula berdegup kencang. Ketika itu, hujan mula turun. Siti cuba tenangkan diri.
Tiba tiba, Siti terdengar sesuatu barang yang jatuh dekat belakangnya. Dia tak nak toleh belakang. Dia tak sanggup nak toleh ke belakang. Terdengar seperti ada bunyi nafas yang sangat berat. Siti seakan akan tidak dapat bergerak ke mana mana. Dia seperti ditahan oleh orang. Tangan dia cuba dail number Maizatul.
Nafas itu semakin dekat dan dekat.
Tiba tiba, ada dua belah tangan yang menekup mulutnya."Hmmm!?!?" Siti cuba melepaskan dirinya dan akhirnya berjaya. Dia berlari masuk ke dalam biliknya. Dia terus kunci pintu itu. Dia berdiri di belakang pintu itu.
Dum! Dum! Dum!
Pintu bilik Siti seperti diketuk dengan kuat. Siti menjerit dan terus berundur ke belakang. Dia terus call Maizatul.
Maizatul sedang melihat barang barang dekat kedai dengan Haiqal. Dia terdengar handphone nya berbunyi. Dia ambil handphone nya dan lihat nama Siti terpapar dekat skrin. Terus dia angkat.
"Helo. Siti."
"Maizatul cepat balik!" Siti menjerit dalam handphone. Sakit telinga Maizatul. Boleh berdarah kalau macam ni.
"Kenapa ni?" soal Maizatul.
"Balik jelah!" suara Siti seperti menangis. Maizatul hairan kenapa Siti menangis.
"Okey. Okey. Kami balik."Siti terus meletakkan handphone nya.
" Haiqal, jom. "Maizatul tarik tangan Haiqal keluar dari kedai itu. Dia menuju ke kawan kawannya yang lain.
"Kita balik jom." kata Maizatul kepada kawan kawannya yang lain.
"Kenapa?" soal Daniellyia. Dia rasa pelik kenapa Maizatul nak balik. Tiada angin tiada ribu, tiba tiba nak balik. Wajah Maizatul nampak seperti risau.
"Kenapa ni sayang? Tadi kata nak tengok barang barang dalam kedai tu. Tiba tiba nak balik pula?" Haiqal tak tahu apa yang Maizatul sedang fikir sampai nak balik.
"Balik jelah. Kesian orang kat rumah tu!" Maizatul makin risau dengan keadaan Siti yang ada kat villa tu.
"Kenapa dengan Siti?" soal Iqbal tiba tiba.
"Tadi Siti ada call saya. Dia minta kita balik sekarang sampai dia menangis."Maizatul jelaskan kepada mereka.
"Kenapa Siti menangis?" soal Shazwan pula.
"Entahlah. Kita balik sekarang."
Mereka balik ke villa itu. Risau dengan keadaan Siti yang berada di villa seorang diri.
Sampai saja di villa itu, Maizatul terus masuk ke dalam dan menuju ke bilik Siti. Bilik Siti berkunci dari dalam.
"Siti!" dia ketuk pintu bilik itu.
"Siti! Buka pintu! Kami dah sampai!" Siti buka pintu dan terus saja peluk Maizatul. Siti menangis. Tangisan memenuhi ruang. Semua orang lihat situasi tersebut.
"Kenapa ni?" soal Maizatul tapi Siti tidak jawab.
Bersambung...
YOU ARE READING
Dendam Nurul✔
HorrorPertama, ni bukan cerita saya. Cerita ni kepunyaan kawan saya Lya. Cerita ni dalam buku kawan saya dan cerita tu dah nak dekat 2 tahun kut. Jadi saya dengan niat saya nak share cerita dia dalam wattpad. Cerita ni tentang tiga pasangan suami isteri t...